שביעות רצון בהפועל חולון לאחר הניצחון 70:80 על אוסטנד במשחק הראשון בסדרת הפלייאין. הסגולים שלטו במשחק, אבל לא הצליחו להרוג אותו עד הרבע האחרון ונתנו ליריבה לצמצם את ההפרש, שכבר היה דו ספרתי ברבע השני. הקבוצה של עמית שרף צריכה כעת לא רק לנצח את המשחק הבא כדי להבטיח עלייה לטופ 16, מטרה אותה סימנה מתחילת העונה, אלא לגבש את סגל השחקנים הקיים מחומר גלם טוב עם פוטנציאל לטוב יותר.
בקבוצה מאוד מרוצים מדיאנדרה ברנס, שערך אתמול את הופכת הבכורה שלו. "מוקדם לדעת מה נקבל ממנו, אבל הוא בהחלט מוביל הכדור שהיה חסר. הוא נתן הגנה מצוינת", אמרו במועדון. חמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, כאשר בראשם ממשיך לככב "השפן" של שרף, ג'סטין סמית', שקלע 18 נקודות וקטף 8 כדורים חוזרים. גם סי. ג'יי האריס, שנראה מעורער מאז ההפסד לבורסאספור, היה קרוב לדאבל דאבל עם 11 נקודות ו-9 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
מאמן הפועל חולון עמית שרף עם שחקניו
(מתוך האתר של פיב"א)
"כקבוצה אנחנו באמת מאוחדים", אמר סמית' אחרי המשחק. "שיחקנו באופן לא אנוכי. היינו מוכנים למשחק הזה. בסופו של דבר, גם כשדברים הלכו "די מכוערים" נשארנו דבקים לתוכנית והצלחנו. אף פעם לא באמת ויתרנו, גם כשאוסטנד עשתה ריצה, רצינו מאוד לנצח את המשחק הזה".
"התמקדנו במשחק הזה בהגנה", הוסיף שרף על המשחק. "החלטנו שלא ניתן לשחקנים הגבוהים לברוח. המשחק הבא יהיה שונה כי אוסטנד תשחק מול הקהל הביתי שלה. לנו אין את יתרון הביתיות. זה מצב מוזר לשתי הקבוצות. אנחנו מוכנים לכך. אנחנו מתגעגעים לאוהדים שלנו ומקווים שנצליח להעפיל לטופ 16 ואולי אחד המשחקים יהיה בחולון. יום שלישי נצטרך לשחק את אותה ההגנה. קלענו הרבה מהצבע, נצטרך להמשיך ככה".
"שרפי" נשאל על כך שבקבוצה משחק שחקן בלגי אחר, הנס וונווין, שמוכר ליריבה, והגיע במקומו של אמין נואה, שעזב בשל המלחמה. "רציתי מישהו עם איי.קיו גבוה בכדורסל ואישיות", שיתף המאמן על הבחירה בפורוורד. "כשהסוכן שלו דיבר איתי, הספיק לי לצפות במשחק אחד שלו כדי להבין כמה חכם הוא. השחקנים אוהבים אותו, הוא לא חושב רק על עצמו ונמצא במקום הנכון".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון דיאנדרה ברנס
שחקן הפועל חולון דיאנדרה ברנס
הופעת בכורה מוצלחת. דיאנדרה ברנס
(מתוך האתר של פיב"א)
בחולון כבר מוכנים לעומס של משחקי ליגה ומשחקים במסגרת האירופית יחדיו, ולצד התקווה שלא יצטרכו משחק שלישי ומכריע, יחלו היום בהכנות לקראת משחק הליגה במוצאי שבת מול מכבי עירוני רמת גן בחוץ. ניב משגב, שנעדר מהמשחק אתמול בשל פציעה במשפעה, עשוי עדיין לא לשחק. למרות שהוא לא סובל מפציעה חמורה, בקבוצה רוצים לקחת את החזרה שלו בהדרגה. יחד עם זאת, משום שקפטן הסגולים נמצא בעמדה בה אין ישראלי אחר, ישנה כן התלבטות האם לשתפו בשל הצורך במוביל כדור.
במידה שבסופו של דבר יוחלט שלא, שרף יצטרך לעשות התאמה אחרת בסגנון המשחק שלא תכלול רק את שון דאוסון והאריס בקו האחורי, אלא כנראה גם את ברנס. רישום שכזה יצריך שינוי בקו הקדמי, ובקבוצה לא רואים בדבר כמשהו רע, אך יודעים שאם דרו קרופורוד היה מקבל את האזרחות, דברים היו פשוטים יותר. לאחרונה בחולון למדו את הנושא לעומק והבינו שקבלת האזרחות בתקופה הקרובה קלושה משום שהפורוורד שייך למסלול אחר, של ספורטאים שנשואים לישראלית, ותהליך האזרוח יכול לקחת אף מספר שנים. "גם ככה נצטרך חמישה זרים", סיכמו בקבוצה את הנושא בו השחקן יישאר זר ולא יתלבש בכל משחק ליגה.