מכבי תל אביב החדשה סיפקה היום (שישי) טעימה קטנה ליכולות שלה כשניצחה 65:81 את הפועל ירושלים והעפילה לגמר גביע ווינר מול הפועל אילת. הצהובים נהנו לראשונה מסגל מלא ועושים צעדים ראשונים בהתחברות הנחוצה להם לקראת פתיחת עונת היורוליג ביום חמישי הבא.
"משחק טוב לקדם עונה בין שתי קבוצות חזקות בליגה הישראלית, כולם נהנו מהמשחק", אמר יאניס ספרופולוס בסיום. "לא התחלנו טוב את המשחק, הכרחנו דברים. ירושלים החלו עם יותר התלהבות. היתרון של ירושלים בהתחלה נתן להם ביטחון, היו חסרים לנו כמה דברים במשחק".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
מוכנים לגמר. שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
עוד אמר ספרופולוס: "יש לנו שחקנים שיכולים לקלוע בכל יום 25-20 נקודות, הדבר החשוב זה להיות עקביים בהגנה. ככה מנצחים במשחקים, לילה אחרי לילה. אני שמח על איך שבנינו את המשחק שלנו. ברור שיש לנו דברים לשפר, חוסר תקשורת במהלך המשחק בין השחקנים".
על ג'יילן ריינולדס, שהצטיין עם 22 נקודות, אמר היווני: "ג'יילן שחקן איכותי מאוד, הוא יכול לקלוע ממצבים רבים, אנחנו נסתמך עליו כי הוא שחקן חשוב מאוד בשבילנו".
"יכולתי לרשום את השלושה (סקוטי ווילבקין, דרק וויליאמס וריינולדס) שלא שיחקו נגד ראשון לציון גם במשחק הקודם, אבל הם עדיין לא מוכנים. הם לא בכושר עוד, לא יכולנו לא לתת להם לשחק. רצינו לנצח במשחק הזה, ככה אנחנו בונים את הקבוצה שלנו. זה המשחק השלישי שלנו ושלושת השחקנים הללו היו צריכים דקות משחק".
3 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
"ג'יילן שחקן איכותי מאוד". ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
"זה שיעור מצוין באיך לשמור על יציבות, זו הדרך הכי טובה ללמוד", אמר המאמן המפסיד אורן עמיאל. "כמה שהיה לנו קשה, זאת הדרך. אנחנו עדיין בתהליך של למידה, צריכים ללמוד מה כל אחד אוהב. אף אחד לא אמר שיהיה לנו קל".
על היכולת של אנתוני בנט במהלך המשחק וההחלטה להחזיר אותו לפרקט במאני-טיים אחרי שישב דקות ארוכות על הספסל: "אני לא חושב שצריך להתייחס לשחקן ספציפי. יש לנו את המחשבות שלנו על מי צריך לשחק. אני חושב על הקבוצה באותו רגע נתון, כולם עושים טעויות וגם אני חלק מהטעויות. זה מה שחשבתי באותו הרגע לעשות".
עמיאל הוסיף: "היו לנו יותר דקות טובות לעומת המשחקים הקודמים, נפגשנו עם אינטנסיביות שלא נפגשנו עד עכשיו. בחלקים רבים של המשחק התמודדנו עם זה. אני רואה את ההתקדמות שלנו, קשה לראות את זה אחרי המשחק. אני מסתכל על הדברים החיוביים.
3 צפייה בגלריה
הספסל של ירושלים בטירוף
הספסל של ירושלים בטירוף
"אני רואה את ההתקדמות שלנו". עמיאל על הקווים
(צילום: אורן אהרוני)
מה שאני זוכר בכדורסל בארץ זה את המשחקים בין מכבי תל אביב והפועל ירושלים, מכבי תל אביב מול הפועל תל אביב, והפועל תל אביב נגד הפועל ירושלים. זה הזיכרון שיש לי, גם מהתקופה שהייתי פה, כך שלא הופתעתי מהאווירה".