הפועל ירושלים הייתה על סף קריסה גדולה אתמול (חמישי), אך לבסוף ניצחה 69:74 את הפועל באר-שבע/דימונה בהיכל מנורה מבטחים ועלתה על חשבונה לגמר גביע המדינה, בתקווה להניף את התואר זו השנה השנייה ברציפות. בגמר, שייערך בחמישי, תפגוש ירושלים את המנצחת בין מכבי ת"א לעירוני קריית אתא, שייפגשו היום (שישי, 14:00) בחצי הגמר השני.
באר-שבע/דימונה, שהפתיעה ברבע הגמר את הפועל חולון ועלתה לראשונה בתולדותיה למעמד חצי הגמר, קיוותה להיות הסינדרלה של הגביע הפעם – והייתה קרובה מאוד לעשות זאת. האדומים הוליכו ב-13 הפרש בתחילת הרבע האחרון, אך נועלת הטבלה בליגת העל סיפקה קאמבק גדול ועלתה ליתרון נקודה (67:68) כשנותרה דקה על השעון. הפרצופים בקבוצה מהבירה נהיו חיוורים לרגע, אבל אז מי שהצליחו לשמור על קור רוח ולמנוע מבוכה היו יובל זוסמן עם שלשה מהדהדת וליוואי רנדולף שדייק מהקו.
2 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים
הפועל ירושלים
רוצים לשמור על התואר. שחקני הפועל ירושלים חוגגים עם האוהדים
(צילום: דניאל כהן)
"אני רוצה להודות לאוהדים שלנו, הם הובילו אותנו לניצחון. זה הרגיש כמו משחק ביתי היום", אמר אלכס טיוס שסיים את הערב עם 9 נקודות ו-6 ריבאונדים, "זה היה משחק קשה, באר-שבע קבוצה טובה, עשינו עבודה טובה כדי לשמור על עצמנו בשליטה למרות שהם חזרו בריצה גדולה. שיחקנו די טוב, בעיקר בהגנה, זה עזר לנו להשיג את הניצחון".
טיוס פרגן לזוסמן, איתו שיחק גם במדי מכבי ת"א: "כששיחקתי עם יובל פעם שעברה הוא היה בן 19, היה לו טוב לנסוע לברלין ולשחק ביורוליג, הוא חזר בוגר יותר, אני גאה בו". טיוס התייחס גם לחזרתו ארצה: "זה הרגיש נהדר לחזור לישראל. תמיד רציתי לסיים את הקריירה שלי כאן. נהדר להכיר את החברים לקבוצה ואת המאמן, אני מתרגש ושמח שאני יכול להתחרות על תארים, זו המטרה".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית' מול שחקן הפועל באר-שבע/דימונה גרנט שרפילד
שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית' מול שחקן הפועל באר-שבע/דימונה גרנט שרפילד
משחק מאכזב שלו. סמית'
(צילום: דניאל כהן)
מי שאכזב אתמול הוא ספידי סמית', שאמור להוביל את החבורה באדום, אבל סיים עם 3 נקודות ואסיסט בודד ב-24 דקות והיה נראה מאוד לא מרוכז. בירושלים יודעים שהיכולת שהם הציגו אתמול לא תספיק להם בגמר אם הם רוצים לשמור על התואר, ולכן יצטרכו קפיצת מדרגה משמעותית של כל השחקנים, כולל סמית'.