הניצחון של מכבי ת"א אתמול (שישי) על באיירן מינכן, 74:89 בחוץ, לא רק הביא עימו בשורה בדמות 'וי' חמישי ברציפות ביורוליג, אלא הבטיח לצהובים לפחות מקום בפלייאין, כשנותרו שלושה מחזורים לסיום העונה הסדירה. יכולת מעולה של חסיאל ריברו ו-ווייד בולדווין (17 ו-15 נקודות בהתאמה) גרמו לכך הצהובים עדיין יכולים לסיים במקום השישי ומעלה, המבטיח כרטיס אוטומטי לפלייאוף (7-10 מוביל לפלייאין).
איך זה יקרה? אז זהו, שתיאורטית מכבי עוד יכולה לעקוף את כל אחת מבין הקבוצות שמדורגות במקומות 2-6. עם זאת, אם נהיה ראליים (לפי הלו"ז הקיים), נראה שארבע הקבוצות נמצאות עדיין בהישג היד של הצהובים: פנאתינייקוס, פנרבחצ'ה, אולימפיאקוס וברצלונה. על מנת לעקוף אחת משלושתן, מכבי תצטרך לנצח פעמיים יותר מאחת מהן בשלושת המשחקים שנותרו עד לסיום העונה הסדירה (במקרה של בארסה, הצהובים יהיו חייבים לנצח גם במפגש הישיר שנותר בשתי נקודות ומעלה).
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
המקום השישי עדיין בהישג יד. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
צמרת היורוליג 2. פנאתינייקוס 11:20 3. מונאקו 11:20 4. ברצלונה 11:20 5. פנרבחצ'ה 12:19 6. אולימפיאקוס 12:19 -------------------------------- 7. מכבי ת"א 13:18 8. וירטוס בולוניה 14:17 9. באסקוניה 15:16

מה נותר לכל אחת?

וירטוס בולוניה (מקום שמיני, 14:17) פנאתינייקוס (בית) מילאנו (חוץ) באסקוניה (בית)
מכבי ת"א (מקום שביעי, 13:18) ולנסיה (בית) ברצלונה (חוץ) מילאנו (בית)
אולימפיאקוס (מקום שישי, 12:19) פרטיזן בלגרד (חוץ) הכוכב האדום (חוץ) פנרבחצ'ה (בית)
פנרבחצ'ה (מקום חמישי, 12:19) אלבה ברלין (בית) אנאדולו אפס (בית) אולימפיאקוס (חוץ)
ברצלונה (מקום רביעי, 11:20) באיירן מינכן (חוץ) מכבי ת"א (בית) וילרבאן (חוץ)
העימותים הישירים בין הקבוצות (במידה ויסיימו עם אותו מאזן) ברצלונה: יוכרע בהמשך פנרבחצ'ה: עדיפה על מכבי ת"א אולימפיאקוס: עדיפה על מכבי ת"א וירטוס בולוניה: מכבי ת"א עדיפה באסקוניה: עדיפה על מכבי ת"א
4 צפייה בגלריה
שנגליה
שנגליה
מקום אחד מתחת למכבי ת"א. שנגליה
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
4 צפייה בגלריה
פטרס
פטרס
במרחק נגיעה. פטרס מאולימפיאקוס
(צילום: EPA/Georgia Panagopoulou)

"המשכנו להראות מחויבות"

“ניצחון טוב שלנו, הבחורים שמרו אותנו במשחק", אמר בולדווין בסיום הניצחון על באיירן. "היה משחק קשה, באיירן חזרה, אנחנו שמחים להשיג את הניצחון שלנו וכבר חושבים על המחזור הבא. איך ניצחנו? דרך ההגנה, שלטנו במשחק. זה ניצחון קבוצתי, המשכנו להראות מחויבות".
"ניצחון גדול עבורנו", הוסיף ג'וש ניבו (10 נקודות, 7 ריבאונדים). "כל ניצחון חשוב מאוד במרוץ לפלייאוף, אז אני מאוד גאה שהצלחנו לנצח. מה קרה ברבע השלישי (בו באיירן הצליחה להפוך את התוצאה)? נרגענו קצת ולא עלינו בגישה הנכונה. צריך לתת קרדיט גם לבאיירן שהיא קבוצה מצוינת, אבל הגבנו היטב ברבע האחרון. שיחקנו טוב בהגנה והיינו עקביים רוב המשחק, ננסה להמשיך במומנטום הזה גם במשחק הבא".
4 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
"ניצחון גדול עבורנו". ניבו
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
“ניצחנו במשחק פעמיים: במחצית הראשונה ואז בשנייה אחרי הקאמבק", סיכם קטש. "באיירן הקשו עלינו בחלק מהזמן מבחינה התקפית, אני שמח מאוד. זה ניצחון חשוב מאוד. ריברו ובולדווין? אני יכול לציין עוד שמות, במחצית הראשונה גם תמיר בלאט וג’ון דיברתולומאו עזרו. היו לנו דקות טובות, אבל אנחנו תמיד מנצחים כקבוצה. זה מרגיש שעשינו את זה יחד וזה הכי חשוב. אנחנו רוצים לנצח מול ולנסיה שהיא קבוצה קשוחה שמשחקת טוב בהגנה, יהיה קשה כמו היום, הניצחון הזה נותן לנו ביטחון".
פורסם לראשונה: 06:20, 23.03.24