אבל כבד נפל על הפועל גליל עליון הבוקר (ראשון) עם פטירתו של נעם כהן ז"ל, אחרי מאבק במחלת הסרטן. כהן בן ה-44 שימש כעוזר מאמן בקבוצת הבוגרים של המועדון, בין היתר בשנים בהן הקבוצה עלתה לליגת העל, אימן בקבוצות הנוער ובהמשך הפך למנהל ארגוני של עמותת הספורט גליל עליון.
בחודש שעבר קיים כהן יחד עם משפחתו מימון המונים במטרה לגייס כספים לתרופה ניסיונית שתנסה להאריך את חייו, אולם בסוף השבוע חלה הידרדרות במצבו והוא נפטר בביתו בקיבוץ הגושרים. מלבד היותו איש ספורט בקבוצה הצפונית, כהן אהד גם את הפועל ת"א. מאז חודש אוגוסט 2025, שיתף בחשבון הפייסבוק שלו בכל יום שישי פוסט בו כתב על מאבקו במחלה והאמונה שיצליח לנצח אותה בסופו של דבר. הוא הותיר אחריו את אשתו הדר ובנם רימון.
נועם כהן
נועם כהן
נועם כהן
(צילום: הפועל גליל עליון)
בגליל עליון כתבו הבוקר: "מרכינים ראש עם פטירתו בטרם עת של אחד מעמודי התווך של הכדורסל בגליל בשני העשורים האחרונים - נעם כהן ז"ל. נעם היה איש משפחה, מאמן, מחנך ומנהל יוצא דופן. איש כדורסל גלילי אמיתי, שהקדיש את חייו לחינוך, להכוונה ולטיפוח דורות של ילדים וילדות מהגליל העליון. במסירות, בענווה ובאהבה אינסופית למשחק ולאדם, הוא השפיע על אלפי שחקנים, מאמנים ומשפחות, והיה דמות משמעותית ובלתי נפרדת מעמותת הספורט בכלל וממחלקת הכדורסל בפרט".
"נעם היה הרבה יותר מאיש מקצוע - הוא היה חבר, מנטור ואדם עם לב ענק, שתמיד ידע להושיט יד, לעודד ולהעניק מעצמו ללא תנאי. חסרונו יורגש בכל אולם, בכל אימון ובכל פינה של קהילת הכדורסל בגליל. ליבנו עם הדר, רימון וכל בני משפחת כהן בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".
הפועל ת"א פרסמה גם דברים לזכרו: "נעם היה אדום אהוב ומאמן מסור, אך עבורינו היה גם אחד משלנו - אוהד הפועל ת"א שליווה את המועדון באהבה ובנאמנות לאורך השנים. גם בתקופה הקשה שבה התמודד בגבורה עם מחלתו, נעם לא ויתר על הפועל. הוא הגיע לעודד את הקבוצה במשחק הפלייאוף מול הפועל ירושלים, כפי שעשה תמיד - עם אהבה גדולה למועדון ועם אמונה בלתי מתפשרת".
הפוסט האחרון שפרסם נעם כהן ז"ל
במנהלת הליגה כתבו: "ליגת ווינר סל וכלל קבוצות הליגה מרכינות את ראשן בעקבות פטירתו בטרם עת של נעם כהן, ומשתתפות בצערם הכבד של בני משפחתו וחבריו. נעם היה מאנשי החינוך והספורט הבולטים בגליל העליון. במשך שנים רבות הקדיש את חייו לטיפוח דורות של שחקנים בכל הגילאים, ואף שימש כעוזר מאמן הקבוצה הבוגרת כאשר עלתה לליגת העל והתבססה מחדש אחרי שנים של היעדרות.
בחודשים האחרונים התמודד נעם באומץ ובגבורה עם מחלת הסרטן והיווה השראה לרבים בדרך שבה בחר לשתף בפתיחות את האתגרים לצד רגעי התקווה והניצחונות הקטנים של היומיום. גם כאשר הטיפולים החלישו את גופו, לא ויתר על אהבתו הגדולה לכדורסל, והמשיך ללוות את קבוצתו האהובה. בכפר בלום הוצב עבורו כיסא של כבוד על הפרקט, שממנו צפה מקרוב במסע ההישרדות של קבוצתו.
נעם מותיר אחריו מורשת יוצאת דופן של חינוך, מסירות וצניעות – מורשת שתמשיך ללוות שחקנים, מאמנים, תלמידים ומשפחות רבות ותישאר חלק בלתי נפרד מקהילת הכדורסל בישראל. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב לאשתו הדר, לבנו רימון ולכל בני המשפחה. יהי זכרו ברוך".