מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את ניצחון החוץ השני שלה העונה ביורוליג עם 70:83 על אלבה ברלין. שחקניו של עודד קטש עלו למאזן חיובי במפעל (7:8), בעוד הקבוצה מבירת גרמניה של תמיר בלאט ויובל זוסמן עם ההפסד ה-12 ברציפות שלה באירופה.
במשך כמעט שלושה רבעים אלבה ברלין הייתה הקבוצה הטובה יותר על הפרקט אתמול. היא שלטה במשחק והובילה ב-7 הפרש דקה וחצי לסוף הרבע השלישי. אך ריצת 0:5 שהובילו ג'ייק כהן וג'יילן אדאמס החזירה את מכבי למשחק עד פוזשן אחד בלבד.
2 צפייה בגלריה
הוביל את קלעי מכבי ת"א. מרטין
הוביל את קלעי מכבי ת"א. מרטין
הוביל את קלעי מכבי ת"א. מרטין
(לילך וויס-רוזנברג, one)
אך הרבע האחרון היה כולו של מכבי ת"א, ובעיקר של משחק ההגנה שלה שלא היה קיים עד לאותו רגע. הצהובים יצאו לריצת 0:18 ועצרו את הגרמנים על שתי נקודות בלבד במשך שמונה וחצי דקות, בדרך לניצחון 7:22 ברבע כולו. למעשה, חמש הנקודות שקלעה לאלבה בדקה וחצי שנותרו היו כבר אחרי שהניצחון של הצהובים מת"א הובטח.
גיבור הניצחון הוא ללא ספק ג'רל מרטין, שקלע 21 נקודות, קטף שבעה ריבאונדים (חמישה מתוכם בהתקפה), הוסיף שני אסיסטים וחטיפה ב-30 הדקות בהן שיחק.
מרטין סיפר בסיום: "זה ניצחון גדול בשבילנו, הרמנו את האינטנסיביות ההגנתית, התחלנו להשיג את הריבאונדים והכל השתנה עבורנו. המאמן לוחץ עלינו לקחת את הריבאונדים בהתקפה, ולהשיג נקודות קלות, וזה הכניס אותנו למשחק. הניצחונות בחוץ שינו את המומנטום עבורנו, היה לנו קשה בתחילת העונה, אני מקווה שנוכל למשוך את זה למשחקים הבאים".
ג'יילן אדאמס, שהוביל ביחד עם ג'ייק כהן את תחילתו של המהפך, הסביר על ההבדל בין הרבעים: "במחצית הראשונה לא השווינו את האינטנסיביות שלהם, והמאמן אמר לנו את זה בחדר ההלבשה. אני חושב שפשוט דבקנו בעקרונות שלנו והשווינו את האינטנסיביות וזה היה עצום עבורנו. במחצית השנייה שמנו דגש על ריבאונד ההגנה וזה היה המפתח עבורנו".
2 צפייה בגלריה
ג'יילן אדמס
ג'יילן אדמס
מציג יכולת טובה ורוצה להישאר במכבי. אדמס
(צילום: אינסטגרם מכבי ת"א)
כשנשאל על היכולת שלו ענה השחקן, שלא הסתיר שרוצה להישאר במכבי מעבר לחוזהו הזמני: "מגיע קרדיט עצום לחבריי לקבוצה, שפשוט אומרים לי להיות אני עצמי, צוות האימון שרוצה שאהיה יותר אגרסיבי. אני חושב שכאשר אני אגרסיבי יותר הדברים פשוט נפתחים יותר במקום פשוט לחשוב יותר מדי על הדברים".
כהן אמר: "עשינו עבודה טובה בלהישאר במשחק. היו כמה רגעים שבהם ממש לא שיחקנו טוב והם ניצלו את זה, אבל זה מראה הרבה דברים טובים בנוגע לקבוצה שלנו שהצלחנו להישאר מנטלית ופיזית דרוכים והצלחנו לחזור למשחק ולהשיג את הניצחון שהיה מאוד חשוב עבורנו, תחילה להוכיח לעצמנו שאנחנו מסוגלים לעשות את זה".
כהן סיפר מה ייקח הלאה מהמשחק הזה: ״את האופי ואת הקשיחות המנטלית שהיו דרושים כדי לחזור למשחק ולהמשיך להילחם כשהדברים לא הלכו לכיוון שלנו. זה יהיה מאוד חשוב ואנחנו צריכים להמשיך ולבנות את זה. אני חושב שאת הדברים שקשורים לכדורסל מעט קל יותר לתקן אבל כשיש את הבסיס הזה זה הופך את העבודה שלנו לקלה הרבה יותר״.
'הלאה' יקרה כבר ביום ראשון, כשמכבי ת"א תתארח בכפר בלום (21:00) אצל גליל עליון. בשני המשחקים בהם מכבי התארחה אצל הקבוצה הצפונית אשתקד, הן במשחק הליגה והן ברבע גמר גביע המדינה, היא התקשתה במחצית הראשונה, אך חזרה ובגדול בזו שאחריה עד לניצחונות מהדהדים. מי שאמור לשוב לשחק בזירה המקומית ולנסות ולהמשיך את מומנטום ההצטיינות שלו הוא יפתח זיו, שעשה זאת כאמור בליגה ביום שני נגד גלבוע/גליל בגן נר, אבל לא שיחק ולו דקה אחת אתמול.