נבחרת ישראל ערכה היום (שבת) את האימון המסכם שלה לקראת המשחק הביתי מחר (21:00) מול שבדיה על מנת לשמור על הסיכויים המזעריים שנשארו לה כדי לעלות לגביע העולם 2023.
אחרי ההפסד האחרון לפינלנד, הכחולים-לבנים ירדו למאזן שלילי של ארבעה הפסדים לעומת שלושה ניצחונות. כרגע ישראל במקום הרביעי בבית, כשרק שלוש נבחרות עולות מתוך השש שנמצאות בבית 8.
1 צפייה בגלריה
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
גיא גודס מאמן נבחרת ישראל
(צילום: אתר פיב"א)
החדשות הטובות הן חזרתו של גל מקל לסגל הנבחרת. הרכז לא יצא לפינלנד בהסכמת הצוות המקצועי ונשאר בארץ כדי לשהות לצד חמו, שחקן העבר ווילי סימס, שביום רביעי שעבר עבר אירוע לב ומאז נמצא בביה"ח. מי ששוחרר מהמשחק בעקבות חזרתו של מקל הוא המתאזרח ג׳ון דיברתולומיאו ושחקן נוסף: נועם דוברת, ששוחרר גם מהמשחק מול פינלנד.
"לא מדברים אצלנו על האליפות, אלא רק על המשחק מול שבדיה", אמר המאמן גיא גודס, "שאמור להשאיר אותנו בחיים, עם סיכויים כלשהם להתמודד על הכרטיס לאליפות. זה חייב לקרות כי אם לא נעשה את זה, אז לדעתי ניכנס למצב לא פשוט, בלשון המעטה. זה משחק דומה מאוד למשחק מול אסטוניה בבית, כשהיינו חייבים לנצח בו. כרגע אנחנו מרוכזים רק במשחק נגד שבדיה, ואחרי זה נפנה את הראש ליריבות באליפות אירופה".
במשחק מול פילנד דני אבדיה שותף רק ל-20 דקות וגודס התייחס לכך כשאמר: "אני בחיים לא מדבר על שחקנים, אז לא מסתכל על שחקן בודד למה הוא לא שיחק ולמה כן. מה שהיה בולט במשחק מול פינלנד היה שלא היינו בקצב ההתקפי שלנו כנבחרת, ולא כבודדים. ברור שיש לנו הרבה דברים לשפר נגדם, אז אני מסתכל על הנבחרת. זו בסוף החלטה של מאמן ולקחתי אותה".
על החזרה של מקל אמר גודס: ״זו סיטואציה שהיא לא פשוטה, גל הוא בין עמודי התווך בנבחרת, הוא היה בסיטואציה הזאת גם במשחק שלנו בפולין, שהוא לא שיחק והגיע למשחק מול אסטוניה והיה מצוין. יש לו הרבה ניסיון במצבים האלה, נצטרך להכניס אותו למשחק בדרך כזאת או אחרת, הוא מספיק מקצוען. זה לא המצב המושלם בשבילנו, אבל יש דברים בחיים שקורים. ברגע שהוא דיבר איתי על המצב של ווילי סימס, אמרתי לו שלא יבוא לפינלנד. הוא נשאר עם המשפחה שלו, אני שמח שהוא חזר אלינו".