המינהלת הודיעה היום (חמישי) לאליצור נתניה כי היא לא תוכל לשחק בעונה הבאה בליגת העל, למרות שהעפילה אליה מהלאומית. הסיבה: לקבוצה לא יהיה אולם כדורסל ראוי בנתניה לשחק בו לפחות בשלוש העונות הקרובות.
ראשת העיר, מרים פיירברג-איכר, אמנם שוחחה עם יו"ר המינהלת, שמואל פרנקל, ואף שלחה מכתב בנושא בו הבטיחה כי הכוונה היא לבנות אולם, אך בפועל אין היתר בנייה למתקן כזה, והצפי על פי העירייה הוא כי ההיתר יתקבל בתקופה של כשנה.
2 צפייה בגלריה
רובן נייברגר
רובן נייברגר
נתניה. תישאר בלאומית
(צילום: מישל פישמן)
המשמעות של זה היא שעד שהאולם יבנה, אם וכאשר הכל יתנהל כשורה, מדובר בהליך של שנתיים וחצי - כלומר, שלוש עונות בהן הקבוצה לא תשחק באולם בעיר.
"קיבלנו את תשובתכם לגבי לו"ז בניית האולם. מתשובתכם אנו למדים שבשלוש העונות הקרובות לא יהיה אולם בנוי, ותאלצו לשחק באולם בעיר אחרת", כתב פרנק ליו"ר נתניה, אבידן נגר. עוד כתב פרנקל: "בלו"ז שהעברתם לנו נכתב כי תהליך בניית האולם יימשך שנתיים וחצי. אין מחלוקת כי אולמה הנוכחי של הקבוצה לא בנוי לאחר משחקים של ליגת העל, מאחר שאינו עומד בתנאי הסף הנדרשים. לפיכך, קבוצת אליצור נתניה לא תוכל לשחק בליגת העל בעונת המשחקים 2021/22".
2 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(צילום: ראובן שוורץ)
חשוב להגיד שבמינהלת רצו שנתניה תשחק בליגת העל, ואף נתנו לה מספר ארכות על מנת לספק את כל המסמכים הנחוצים כדי להוכיח כי יש לו"ז מסודר לבניית האולם, והעניין יקרה בתקופה הקרובה. אך לאחר שהתקבל מכתב התגובה של נתניה, ובו, כאמור, נכתב כי אין עדיין כלל היתר בנייה לאולם, הבינו במינהלת כי הקבוצה לא תשחק בשלוש העונות הקרובות באולם ראוי בעיר.
נתניה יכולה, ואף עשוי לפנות לבית הדין של איגוד הכדורסל כדי לערער על ההחלטה, ואם וכאשר יחליטו הדיינים לאשר את עליית הליגה שלה, למינהלת תינתן האפשרות לערער על כך.
על פי התקנון וההסכם בין המינהלת לאיגוד הכדורסל, במידה שאחת משתי הקבוצות שעלו מהליגה הלאומית לא יוכלו לממש את עלייתן, אף קבוצה אחרת לא תישאר/תעלה במקומה. כלומר, בעונת 2021/22 ישחקו בליגת העל 12 קבוצות, ולא 13 במידה שנתניה הייתה מאושרת.