הכל היה מוכן להצגה הגדולה אתמול (חמישי) בדרבי התל אביבי בגמר הפלייאוף, כשמחנות האוהדים של שתי הקבוצות דאגו לייצר אווירה עוד לפני הכניסה להיכל עם שתי צעדות מרשימות במיוחד, אולם על הפרקט הייתה רק קבוצה אחת - מכבי ת״א שניצחה את הפועל ת"א 79:90 ועלתה ל-1:0 בסדרה. במשחק השני בהיכל קבוצת שלמה (ראשון, 21:15), הצהובים ינסו לסיים את הסיפור ולזכות בצלחת האליפות. השאלה הגדולה היא אם וכאשר, איפה יהיו החגיגות?
עוד לפני אפילו שהפועל ת״א סיימה את הסיפור מול הפועל ירושלים בחצי הגמר, במכבי ת״א כבר חלמו על לגזור את רשתות הסלים באולם של היריבה המרה, אבל כעת מסתמן כי בשל המתיחות שנוצרה בין המועדונים לפני הסדרה - המשטרה עלולה לא לאפשר למכבי ת"א לקיים את אירוע ההנפה באולם במקרה של ניצחון. את התשובה לכך נקבל רק ביום ראשון אחרי שנציגי הפועל ת״א ייפגשו לישיבה הקבועה שלפני משחק עם המשטרה בה יבחנו את הנושא.
4 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי מביט על האבוקות
שמעון מזרחי מביט על האבוקות
חשש להתפרעות אוהדים. שמעון מזרחי מביט על האבוקות, אתמול
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
קולסון ובראון
קולסון ובראון
ניצחון אחד מתואר. קולסון ובראון
(צילום: עוז מועלם )
במכבי ת"א שוקלים לקחת חברת אבטחה פרטית על מנת לאבטח את כל אזור הספסל בפרקט כדי למנוע מאוהדים אדומים להפריע בזמן פסקי הזמן ובכלל. הצהובים גם נערכים כמובן לאפשרות שיזכו בצלחת האליפות כבר ביום ראשון וגם לכך הם רוצים להיערך בהתאם, כשהשאלה המרכזית היא האם ירצו בכלל לקיים את הטקס על הפרקט מול אוהדי הפועל, במידה והמשטרה תחליט שזה אפשרי, או שמיוזמתם יחליטו להימנע מכך ויעבירו את ההנפה למקום אחר.
בצד המקצועי, הצהובים יצאו מאוד מרוצים מהמשחק הקבוצתי (23 אסיסטים) והאנרגיות הטובות שהציגו השחקנים כבר מהפתיחה. אומנם הצהובים עמדו על 35 אחוז מהשלוש לעומת 20 של הפועל ת"א אבל בצוות המקצועי רוצים לחדד את הנקודה הזאת באימון הקרוב כדי לחזור להציג את יכולת הקליעה שהובילה לניצחונות קלילים בסדרת חצי הגמר מול הפועל חולון.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שוב בלט. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
מי שקיבל את רוב המחמאות הוא כמובן ווייד בולדווין, שנמצא בתקופה נהדרת מאז חזרתו מהפציעה, וסיים אתמול עם 14 נקודות ו-9 אסיסטים ב-22 דקות. שביעות רצון גדולה גם מג'ייק כהן שחזר לעצמו אחרי תקופה פחות טובה מקצועית והפעם היה האקס פקטור עם 13 נקודות, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים ומדד פלוס מינוס של +29 (הכי גבוה במשחק).
"נאבקתי בפציעה קטנה, אבל אני מרגיש טוב יותר", אמר ג'רל מרטין שחזר לשחק אחרי פציעה ונרשם לראשונה בפלייאוף במקום דארן היליארד. "זה הרגיש מצוין להיות ביחד עם הקבוצה, ולהילחם על תואר זה נהדר. זה ברכה להיות במצב הזה, אנחנו רחוקים משחק אחד מהתואר, צריכים להמשיך ולהילחם".
4 צפייה בגלריה
אנואקו וטימור
אנואקו וטימור
"לא הגענו". אנואקו וטימור
(צילום: עוז מועלם)
בצד המפסיד, אפשר להגיד ששחקניו של דני פרנקו לא הגיעו מוכנים מנטאלית ומקצועית כבר מהשנייה הראשונה של המשחק. כל הטעויות שבקבוצה דיברו עליהם פעם אחר פעם במהלך העונה קרו שוב. מספר שחקנים ביצעו עבירות מיותרות שגררו אותם לבעיית עבירות, מה שיצר הגנה רכה. אבל גם התקפית הפועל ת״א פשוט לא הייתה שם – מנהיג הקבוצה שאמור להוביל אותה בהתקפה ג'ייקובן בראון קלע רק 8 נקודות (6 מהן מהעונשין), הקפטן של הקבוצה בר טימור, שכבר היה במעמדים האלה ומבין מצוין מה המשמעות של גמר ובטח של דרבי, סיים רק עם 2 נקודות.
"די ברור שלא הגענו, בטח ברמה ההגנתית, בטח בריבאונד ההתקפה שהם לקחו יותר מדי, גם ברמה ההתקפית לא שיחקנו מספיק ביחד", אמר טימור בסיום. "משחק ראשון, נפיק לקחים ונגיע מוכנים ביום ראשון. אין זמן לשקוע בדיכאון, אין לי הסבר ללמה שיחקנו ככה היום. ברבע השלישי לא התפרקנו לגמרי, אבל קצת הרמנו ידיים ושפת הגוף הייתה לא טובה. צריך לשים לב לזה. צריך לחשוב רק על המשחק הבא, ולא אחרת. ברור לנו מה על הכף, צריך לבוא מרוכזים, לשחק התקפה והגנה הרבה יותר טוב, לקחת את המשחק ולחזור לפה".