"עם הגאווה הזו יש כאב ואכזבה. אלה תנאים קשים במציאות לא פשוטה", במילים האלה בחר עמית שרף לסכם את היורו טריפ של חולון לעונת 2023/24. הסגולים סיימו את העונה שלהם בליגת האלופות של פיב"א אתמול אחרי הניצחון 60:64 על מורסיה (מאזן 2:4), שלא הספיק כדי להעפיל לטופ 8, אחרי שפרומתיאס ניצחה את א.א.ק אתונה בדרבי היווני במשחק המקביל.
את הרגשות על פניו של שרף, בסך הכל בן 35 בעונת הרוקי שלו אחרי מספר שנים בעמדת העוזר, אי אפשר היה לפספס. לצד זה שהקבוצה התמודדה במפעל ללא משחקי בית, הצרות רק נערמו. שרף איבד את אמין נואה ואמד קייבר, שני הכוכבים שלו, עליהם וסביבם בנה את הקבוצה כבר בשלב הבתים של ליגת האלופות. יחד עם עוזרו גוני יזרעאלי (עידו לויט, העוזר השלישי, גויס למילואים וישוחרר בשבוע הבא) ידעו השניים והצוות המקצועי להשלים בכל פעם את הסגל בהתאם לעזיבות ולפציעות כרוניות, ששיבשו לגמרי את התוכנית, ולהחתים חמישה זרים חדשים תוך כדי שהקבוצה רצה.
3 צפייה בגלריה
הפועל חולון
הפועל חולון
התקשה להסתיר את ההתרגשות. שרף והשחקנים
(צילום: אתר פיב"א)
3 צפייה בגלריה
  ניב משגב
  ניב משגב
יש עוד על מה להילחם. משגב אתמול
(צילום: אתר פיב"א)
אחרי פלייאין עיקש נגד אוסטנד הבלגית, כשהתחיל שלב הטופ 16, הקבוצה שהעמיד הציגה יכולת שונה לגמרי מחולון של אשתקד (5:1) עם הניצחון במשחק השני על א.א.ק אתונה, מועדון עשיר ובעל יכולות כלכליות גבוהות בהרבה מזו של חולון. אותו ניצחון השאיר את הסגולים בתמונה לקראת המחצית השנייה של השלב, בו רשמה שלושה ניצחונות - הראשון בשלוש הארכות על אותה קבוצה מאתונה. בהמשך הגיע הניצחון על פרומתיאס, אמנם לא בהפרש הרצוי, אך הראה רוח לקראת המשחק המכריע. ולבסוף המשחק אתמול, נגד קבוצה שמדורגת במקום הרביעי בליגה הספרדית עם רבע אחרון של 7:18 והצגת הגנה מרשימה במיוחד.
לא סתם בחר אחד מהמאמנים שנתן לשרף כלים לפני המעבר לקדמת הבמה, סטפונס דדאס שאימן את חולון לפני שלוש עונות (הקבוצה העפילה לטופ 8), לכתוב בסיום המשחק: "האיש הזה, הוא הסיבה שהכדורסל הישראלי צריך להיות גאה בדור הבא של המאמנים. בראבו, שרפי! כדורסל נהדר, כיף לצפייה!".
"שרפי וגוני עושים עבודה נפלאה", הוסיפו במועדון. "הם מצאו את הנוסחה לחבר קבוצה. היו אתמול שחקנים בכירים ביום לא טוב, כמו קווין הרווי, סי.ג'יי האריס ודרו קרופורוד, אבל שרפי ידע לאחד אותם. גם הסגל חוזר. השמיים הם הגבול. עמית מצדיק את הארכת החוזה שלו והאמון בו. אנחנו מאוד מאוד גאים בו".

"עברנו הרבה"

"לנצח את מורסיה זה מדהים", סיכם שרף את המשחק ואת העונה כולה. "הם באמת אחת הקבוצות הכי טובות שראיתי העונה והיינו צריכים לשנות את המשחק. הם משחקים בקצב גבוה והיינו צריכים לסגור את המשחק, השחקנים עשו את הכל, אבל לצערי אני צריך לסכם את העונה באירופה ולא רק את המשחק הזה. אא"ק נלחמה וראיתי שהם עשו קאמבק ושהם לא ויתרו על המשחק, בליגת האלופות צריך תוצאות טובות, אנחנו 4:2 ואתמול טופאש עלו עם 2:4, רק שצריך שיהיה יתרון בכל שוברי השוויון ראש בראש, ולצערי החמצנו כאן אחד עם פרומיתאס".
3 צפייה בגלריה
ג'סטין סמית'
ג'סטין סמית'
דרך לא פשוטה. סמית'
(צילום: אתר פיב"א)
"אני רוצה להודות לשחקנים שלנו שאיתנו", הוסיף המאמן על החודשים המאתגרים במפעל האירופי, שכללו לא מעט נסיעות מקפריסין ללטביה ועד הונגריה. "מה-7.10 כל הזרים טסו לקפריסין ואנחנו הצטרפנו אליהם שם, ואנשים כאן עזבו את המשפחות שלהם למשך חודש וחצי ולא היינו בישראל. השחקנים עשו עבודה נהדרת ויש לנו עוד על מה להילחם. אני לא מוצא את המילים, אבל זו העבודה וזו התחרות וזה למה כל משחק בליגת האלופות הוא כמו משחק על גביע, כל סל בסופו של דבר יכריע אם תעפיל או לא. אני מאמין שחולון היא אחת מהקבוצות הבולטות בליגת האלופות, ולא רק השנה, אלא גם בשנים הקודמות כי יש משהו מיוחד במועדון הזה".
"למרות הניצחון לא העפלנו", אמר ג'סטין סמית' (20 נקודות, שבעה ריבאונדים), שחקן ששרף התעקש להביא למרות שמעולם לא שיחק באירופה לפני. "אבל אני חושב שכולם בקבוצה גאים במה שעשינו, במיוחד עם כל מה שהיינו צריכים להתמודד איתו. לא לשחק בבית ולהיות בלי אוהדים ולנסוע למקומות שונים ולא בטיסות ישירות, אלא עם נסיעה של ארבע שעות באוטובוס לאחר טיסה של שלוש שעות. אני יודע שאנחנו קבוצה עמידה ועברנו הרבה, אני מקווה שהסבנו גאווה לאוהדים שלנו, ואני יודע שבחדר ההלבשה שלנו אנחנו גאים במה שעשינו".
בקבוצה נותנים לשחקנים להיות בתחושות ההדחה עד היום בערב ולאחר מכן מצפים שידעו לאסוף את עצמם לקראת המשחק נגד עירוני נס ציונה בשבת. אחרי פתיחה מגומגמת בזירה המקומית, הצליחה חולון להתייצב (מאזן 7:10) עד המקום הרביעי, כאשר הציפייה היא לעלות למקום השלישי. לאחר מכן גם מצפה משחק הגביע בשמינית הגמר מול הפועל חיפה, כך שמבחינת המועדון אין זמן לשקוע במה שהיה וצריך להגיע מוכנים גם לזירה המקומית. לחולון יש כעת שבעה זרים, שכזכור בליגה מותר להלביש רק ארבעה, ומי שיחליט על זהות המשוחררים, במידה ויצטרך, יהיה שרף עצמו.