הפועל ת"א עלתה הערב (חמישי) למאזן 0:4 ביורוקאפ אחרי שניצחה 90:98 את לונדון ליונס באנגליה. הפועל כבר הוליכה ב-22 הפרש אבל לקראת הסיום המארחת הצליחה לצמצם וכמעט חזרה למשחק. בסופו של דבר, האדומים יצאו מהמשחק בלונדון עם ניצחון נוסף.
הבעלים של הפועל, עופר ינאי, הגיע לראשונה העונה למשחק של קבוצתו באירופה ולא שכח את הנרצחים, החטופים והנעדרים מה-7 באוקטובר. ינאי הגיע לבוש בחולצה שחורה ועליה תמונות של הנרצחים והנעדרים שאהדו את הפועל ת"א ומאחורי החולצה הודפס הכיתוב "למענם". "עלינו לזכור ולהזכיר כל הזמן, בכל מקום בעולם, את מעשי הנבלה שביצעו מחבלי חמאס-דאעש באזרחים ישראלים חפים מפשע", אמר ינאי.
2 צפייה בגלריה
עופר ינאי
עופר ינאי
עופר ינאי
(צילום: פרטי)
2 צפייה בגלריה
עופר ינאי
עופר ינאי
החו
(צילום: פרטי)
ינאי הוסיף: "19 מהנרצחים והנופלים היו אוהדי הפועל ת"א, וישנם עוד מספר נעדרים. ליבנו עם כל אחת ממשפחות הקורבנות. משפחת הפועל מחבקת ולנצח תזכור אותם. אנחנו מייחלים ומתפללים לחזרתם המהירה של הנעדרים בשלום".
המשחק נערך בלונדון אחרי שלונדון ליונס הסכימה להחליף ביתיות עם הפועל ת"א. הוא נערך עם קהל מצומצם ותחת אבטחה מתוגברת בעקבות החלטת המשטרה המקומית מחשש למחאה פרו-פלסטינית במקום.
תומר גינת השווה את שיא הקריירה שלו באירופה עם 24 נקודות ו-8 ריבאונדים ואמר בסיום: "היה לנו חשוב מאוד לנצח את המשחק הזה, עזבנו את ישראל לפני שלושה שבועות כדי להמשיך לשחק ביורוקאפ. המדינה שלנו נמצאת בסיטואציה קשה לכן היה חשוב לנו לייצג אותה כמו שעשינו הערב".
מאמן האדומים דני פרנקו אמר: דני פרנקו: "אני לוקח מהמשחק הזה את הניצחון ואת התשוקה של השחקנים. אני שמח בשביל האוהדים בבית שרואים אותנו מנצחים".