איש העסקים עופר ינאי מנהל לאחרונה מגעים ראשוניים כדי להפוך לבעל השליטה העיקרי בהפועל ת"א - כך נודע ל-ynet. כיום מנוהלת הקבוצה על-ידי עמותת האוהדים שייסדה את המועדון.
ינאי (48) הוא היו"ר, המייסד ובעל השליטה של חברת "נופר אנרגיה", העוסקת בייזום, השקעה, הקמה והפעלה של מתקנים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת. בשנים האחרונות החברה משמשת כנותנת החסות הראשית של קבוצת הכדורסל הפועל גליל-עליון, שמשחקת גם היא בליגת העל.
1 צפייה בגלריה
איש העסקים עופר ינאי, אוהדי הפועל ת"א
איש העסקים עופר ינאי, אוהדי הפועל ת"א
כניסתו של ינאי לא תתאפשר ללא הסכמתה של עמותת האוהדים
בשנים האחרונות, בזמן שהפועל ת"א עשתה קפיצה משמעותית מבחינה מקצועית וניהולית, מי שנכנס מאחורי הקלעים והיה אחראי על חלק משמעותי מהתקציב הוא אבי זיינדברג. המהלך הזה הוביל את המועדון לחשיבה מחודשת על האופן שבו אפשר לצרף גם אנשים מבחוץ שישקיעו כספים.
עמותת האוהדים של הפועל ת"א נוסדה בשנת 2007 והקימה מחדש את המועדון בליגה א', במקום גלגולה הקודם של הפועל ת"א, שקרסה כספית והתפרקה. כיום מונה העמותה כ-2,300 חברים ומחזיקה ב-51 אחוז מקבוצת הכדורסל הבוגרת וכן בבעלות מלאה על מחלקת הנוער. כניסתו של ינאי למועדון בצורה כזו או אחרת לא תוכל להתרחש ללא אישור חברי העמותה, מאחר שחלק מהזכויות של חבריה הן השתתפות בקבלת החלטות מהותיות במסגרת האספה הכללית.
מטעמו של עופר ינאי נמסר: "עופר ינאי מעורב בפעילות חברתית ופילנתרופית במגוון תחומים, שבהם גם תרומה לפיתוח וקידום הספורט הישראלי. בשנים האחרונות הוא משמש כספונסר בקבוצה נופר גליל-עליון. מעבר לזה, אין שום דבר חדש".
מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "הנהלת הפועל ת"א עובדת כל הזמן בבחינת אפשרויות לפתח את המועדון ולהגדיל את תקציבו. אם היה משהו על הפרק, הנושא היה עולה קודם כל לדיון אצל חברי העמותה. זה לא קרה, ולכן בשלב זה, אין שום דבר רלוונטי על הפרק".