הצגה חלומית. זו הדרך הטובה ביותר לתאר את היכולת שהציגה הערב (שלישי) מכבי ת"א, שהביסה 85:113 את באסקוניה במשחק הפלייאין הראשון בתולדות היורוליג בדרך להופעה שלישית ברציפות ברבע גמר הפלייאוף, שם מחכה לה פנאתינייקוס.
לאחר שעבדה קשה כל העונה, בלי בית אמיתי, מכבי ת"א התפוצצה עם משחקה הטוב ביותר בדיוק בזמן, ועל הדרך רשמה ניצחון יורוליג שמיני בתשעת משחקיה האחרונים ו-22 מתוך 23 האחרונים בכל המסגרות.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
הצגה בצהוב. ווייד בולדווין
(EPA/ANDREJ CUKIC)
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
משחקו הטוב ביותר העונה. לורנזו בראון
(EPA/ANDREJ CUKIC)
הצהובים נראו נפלא מהפתיחה בהובלת לורנזו בראון, במשחקו הטוב ביותר העונה. הרכז סיים עם לא פחות מ-29 נקודות לאחר שקלע 21 במחצית הראשונה. אבל זה לא היה רק הוא. כל מי שדרך הערב על הפרקט בצהוב סיפק הופעה נהדרת, כאשר בהגנה השחקנים של קטש פשוט אימללו את הכוכב של באסקוניה, מרקוס האוורד, שקלע 34.5 נקודות למשחק בשני המחזורים האחרונים ביורוליג.
מעבר לבראון, הצטיין גם ווייד בולדווין (26 נקודות) כשגם בונזי קולסון (14), אנטוניוס קליבלנד (11) ותמיר בלאט (10) בלטו. גם חסיאל ריברו וג'יימס ווב עלו נהדר מהספסל של עודד קטש ותרמו לניצחון הגדול.
כעת, מכבי ת"א תקווה להמשיך במומנטום הנפלא בסדרה מול היוונים – אותם ניצחה פעמיים במהלך העונה הסדירה – אולי בדרך להופעה ראשונה בפיינל פור מאז עונת 2013/14 (שהסתיימה בהנפה בלתי נשכחת).

מהלך המשחק

לורנזו בראון, שהציג יכולת לא טובה בתקופה האחרונה, פתח עם שתי שלשות. האורחת התקשתה לקלוע, אך ריבאונד ההתקפה השאיר אותה בעניינים. בראון המשיך ללהוט, בעוד בצד השני מרקוס האוורד, שעלה מהספסל, התקשה להיכנס למשחק. שלשה של תמיר בלאט קבעה יתרון דו ספרתי צהוב, ובראון - מי אם לא הוא - סגר רבע ראשון חלומי עם סל שהעלה את מאזנו ל-13 נקודות והוריד את מכבי ת"א ביתרון 15:28.
הצהובים המשיכו להגדיל את הפער גם ברבע השני ועלתה ל-16 הפרש. קטש הזעיק פסק זמן לאחר ארבע נקודות רצופות של באסקוניה, ומכבי ת"א חזרה עם ריצת 0:10 וברחה ל-21:43. בונזי קולסון ובולדווין הצטרפו לבראון המצוין והפער הצהוב עמד בשיא על 24 הפרש. סיומת טובה של קודי מילר-מקינטייר הורידה את באסקוניה במינוס 19 להפסקה. 36:55 למכבי ת"א בסיום הרבע השני.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א באסקוניה
מכבי ת"א באסקוניה
נכנס לעניינים ברבע השני. קולסון
(צילום: Djordje Kostic)
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א חסיאל ריברו שומר על שחקן באסקוניה קודי מילר-מקינטייר
שחקן מכבי ת"א חסיאל ריברו שומר על שחקן באסקוניה קודי מילר-מקינטייר
היחיד שתפקד בבאסקוניה. קודי מילר-מקינטייר מול חסיאל ריברו
(EPA/ANDREJ CUKIC)
באסקוניה פתחה היטב את הרבע השלישי והורידה את הפער למינוס 14 בלבד, אך הצהובים הגיבו היטב וברחו שוב ליתרון 20 הפרש, כשבראון ממשיך ללהוט. התצוגה של מכבי ת"א מעבר לקשת המשיכה, ובלאט צלף את השלשה ה-14 מ-25 ניסיונות בדרך ליתרון שיא - 61:86 למכבי ת"א, וזו הייתה גם התוצאה לקראת הרבע הרביעי.
הרבע האחרון היה גארבג' טיים ברובו, והצהובים המשיכו לחגוג מעבר לקשת. האוורד ומילר-מקינטייר ניסו להמתיק מעט את הגלולה המרה מבחינת באסקוניה, אך בראון ובולדווין המשיכו להתעלל ביריבה - כל הדרך למפגש ברבע גמר הפלייאוף מול פנתאינייקוס. 85:113 מדהים למכבי ת"א בסיום.
קלעו למכבי ת"א: לורנזו בראון (5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) 29 נקודות, ווייד בולדווין 26 ו-5 אסיסטים, בונזי קולסון 14, אנטוניוס קליבלנד 11, תמיר בלאט 10 ו-7 אסיסטים, חסיאל ריברו וג'יימס ווב 8 ו-6 ריבאונדים כל אחד, ג'וש ניבו 4 ו-7 ריבאונדים, ג'ייק כהן 3.
קלעו לבאסקוניה: קודי מילר-מקינטייר 32 נקודות, מרקוס האוורד 14, טאדאס סדקסקיס 11, ניקולאוס רוגקבופולוס 10, מאיק קוטסר 6, מאט קוסטלו 5, וניה מרינקוביץ' 5, ג'ורדן תיאודור 2.
פורסם לראשונה: 19:54, 16.04.24