נבחרת ישראל המריאה היום (שני) לפורטוגול לקראת צמד המשחקים במסגרת החלון הראשון במוקדמות יורובאסקט 2025 במסגרתו יפגשו ביום חמישי הקרוב את נבחרת פורטוגל ושלושה ימים לאחר מכן בלובליאנה את נבחרת סלובניה.
תמיר בלאט שוחרר אתמול מהנבחרת בשל כאבים בגבו, אך בצוות המקצועי החליטו שלא לצרף שחקן נוסף במקומו, כך שרק 13 שחקנים יצאו למשחקים הפעם. עשרה שחקנים יצאו מישראל וכל היתר - ים מדר, יפתח זיו ונועם יעקב יצטרפו לנבחרת בליסבון. למעשה זאת פעם ראשונה שהנבחרת לא מקיימת אימונים ראשונים בארץ ונפגשת ישירות בשדה התעופה.
1 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
"מדנו את מה שהיה בחלונות הקודמים". בית הלחמי
(צילום: עוז מועלם)
"ברור שזה שונה להגיע לנתב"ג עם הנבחרת", אמר תומר גינת. "זאת אווירה אחרת ואנשים אחרים. להיות בנבחרת זה תמיד מרגש וחשוב. דווקא עכשיו בתקופה הזאת זה נותן אקסטרה של משמעות. ברור לנו כמה השבוע הזה חשוב. שחקני היורוליג שלנו רובם מגיעים, אני חושב שיש לנו סגל חזק מאוד כדי לעמוד במשימות ולחזור מהשבוע הזה עם חיוך".
גינת המשיך: "זאת באמת עונה עמוסה עם המון טיסות בעקבות המצב, אבל נבחרת זה נבחרת, זה מעל הכל. זאת זכות גדולה להיות כאן ולייצג את המדינה, ננוח בקיץ".
המאמן אריאל בית הלחמי הוסיף: "הפגישה הראשונה שלנו היא כאן היום. עשינו קצת עבודה, למדנו את מה שהיה בחלונות הקודמים. זאת פעם ראשונה שאנחנו עושים חלון והמשחק הראשון בחוץ, עם כל הסיפור עם הליגה שהיו משחקים בעצם עד אתמול אז קיבלנו את השחקנים רק היום, אבל עשינו את ההיערכות שלנו ואנחנו נהיה מוכנים".
על השחקנים שלא הגיעו הפעם לנבחרת: "אני לא חושב שיש מישהו שבחר לא להגיע, מי שלא הגיע זה שחקנים שכרגע פצועים ושוחררו ע"י הרופא של הנבחרת. אני שמח על מי שכאן, הנבחרת בסוף היא טובה ואיכותית, אנחנו צריכים לדבר על השחקנים שנמצאים פה".