הכל היה מוכן לחגיגה. האוהדים יצרו אווירה שלא נראתה כבר שנים רבות בהיכל, אבל כל הלחץ שישב על מכבי ת״א התנקז אתמול (שלישי) ל-40 דקות שהשכיחו לחלוטין שרק לפני כשבוע הם היו על גג העולם. הלחץ הזה הוביל להתפרקות טוטאלית מנטאלית ולהפסד ביתי 83:78 למונאקו בסדרת רבע הגמר, וקבע 1:2 לטובת הצרפתים, שרחוקים ניצחון אחד מהעפלה לפיינל פור היורוליג.
ההרגשה הייתה שהמשחק השלישי בידיים של הצהובים, ולכן האכזבה הייתה אפילו גדולה יותר. האווירה בחדר ההלבשה ובמסדרונות ההיכל הייתה מאוד קשה בסיום. שחקנים שהתראיינו התקשו לדבר, ממש כאילו דמעות חונקות להם את הגרון, והמבטים היו כבויים. "איך מתרוממים מכאן?", שאל אחד מאנשי הקבוצה. "היכולת המנטאלית צריכה להיות כל כך גבוהה וחזקה כדי לקום מדבר כזה".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים בסיום
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
לא מצא פתרונות. קטש
(צילום: עוז מועלם)
לורנזו בראון סיים אמנם עם 12 נקודות, 3 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, ווייד בולדווין עם 16 נקודות, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, אבל הנתונים הללו משקרים. שניהם נראו מאוד לא מרוכזים כמעט לאורך כל המשחק, וברגע ששני הכוכבים הגדולים לא מצליחים להוביל את הקבוצה, ובנוסף מחזיקים ביחד בנתון של שלשה אחת מתוך שמונה ניסיונות, זה מסביר את ההפסד.
מי שהיה נראה מאוכזב במיוחד בסיום היה בולדווין, שהתקשה לדבר: "זה משחק שהיינו אמורים לנצח. אני מאוכזב מזה שלא היינו מספיק מרוכזים, יש לנו עוד משחק בחמישי ואנחנו צריכים לשפר את הזה".
"אנחנו צריכים פשוט להרים את הראש ולסמוך על עצמנו", אמר עודד קטש בסיום. "נצטרך להשתמש בנשק הכי חזק שלנו העונה - הביחד. יצאנו מכמה סיטואציות כאלה, וזה מה שאנחנו צריכים לעשות גם הפעם. כולנו מרגישים שאכזבנו את האוהדים, מאוד רצינו לשמח אותם. זה שאנחנו עכשיו בפיגור 2:1 זה לא אומר שיש עלינו פחות לחץ, אנחנו מאוד רוצים להצליח. אנחנו צריכים להישען אחד על השני ועל האנרגיות של הקהל. אנחנו לא הולכים להתנצל על זה שאנחנו כאן, אנחנו רוצים להוכיח שאנחנו ראויים ושווים ולנצח את המשחק הרביעי".

ההתפוצצות של מייק ג'יימס

אחד המפתחות שכבר סימנו הצהובים לקראת משחק מספר 4 זה לנסות לעצור כמה שיותר את מייק ג׳יימס. ברור שזו הייתה תוכנית המשחק מלכתחילה אבל היא לא ממש עבדה. כוכב מונאקו הגיע עם הרבה לחץ על הכתפיים שלו אחרי שבשני המשחקים הראשונים בסדרה הציג יכולת פושרת, ובנוסף "זכה" לקבלת פנים חמה במיוחד מאוהדי מכבי ת״א, אבל כל הלחץ הזה מסביבו נראה שרק דירבן אותו כשהוביל את רשימת הקלעים של הצרפתים עם 21 נקודות.
3 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
התעורר - בגדול. מייק ג'יימס
(צילום: עוז מועלם)
אמנם מהדקה ה-23 הוא לא קלע אף נקודה, אבל דאג לעשות את הפעולות הנכונות וגם לפתוח את היתרון הגדול שממנו הצהובים התקשו מאוד לחזור, כשלמעשה הם לאורך כל המשחק לא הובילו באף שלב בהתמודדות.
לצהובים אין מספיק זמן להתאושש ולהרים את האווירה מאחר שכבר היום (רביעי) בצהריים הקבוצה תערוך את האימוון המסכם לקראת המשחק הרביעי בסדרה ביום חמישי (21:05) בהיכל מנורה מבטחים. בקבוצה מאוד מקווים שהשחקנים יצליחו להתאושש מהאכזבה הגדולה ויצליחו לכפות משחק חמישי בסדרה.