מכבי ת"א רשמה הערב (שלישי) ניצחון ליגה שמיני ברציפות – 71:88 על מכבי ר"ג בזיסמן, ועלתה לראשונה העונה לפסגת ליגת העל. אולם מתברר כי הניצחון הושג תוך מה שנראה כעבירה על תקנון המינהלת.
כאשר קבוצה רושמת חמישה זרים למשחק בליגת העל, היא מחויבת לרשום כנגדם שישה ישראלים, אולם הצהובים רשמו חמישה בלבד – תמיד בלאט, רפי מנקו, ג'ייק כהן עומר מאייר וירון גודלמן.
3 צפייה בגלריה
מכבי ר"ג מכבי ת"א
מכבי ר"ג מכבי ת"א
"נעשה בדק בית". קטש
(צילום: עוז מועלם)
השחקן הישראלי השישי שהיה אמור להיות רשום בטופס, רומן סורקין, נפצע כידוע במהלך פגרת הנבחרת, וג'ון דיברתולומיאו נעדר לאחר שנסע לארה"ב בעקבות מותה של סבתו. במקרים חריגים מועדון אמור לבקש אישור מיוחד לעלות עם מספר ישראלים חסר, אולם במכבי ת"א, ככל הנראה, לא הגישו בקשה מיוחדת. כשנשאל עודד קטש בסיום המשחק על העבירה התקנונית, אמר: "זה לא משהו שהייתי מודע לו, נעשה בדק בית אצלנו".

קטש: "עדיין, יש לנו מקום לשיפור"

על המשחק עצמו, שכאמור, העלה את הצהובים לראשות הטבלה, אמר המאמן: "במשך 40 דקות שמרנו טוב אולם מבחינה התקפית לא היינו כל כך טובים. בחצי השני השתפרנו בנושא הזה. סך הכל הגענו קצרים מאוד מבחינת סגל וגם נכנסנו לבעיית עבירות בשלב מוקדם. אפשר לומר שהיינו בתקופה פחות טובה ויצאנו ממנה – ועדיין, יש לנו עוד מקום לשיפור כדי לשחק כדורסל שוטף יותר. אני מאוד מקווה שעם חזרה של כמה שחקנים שלנו לכושר יהיה בסדר".
כשנשאל המאמן על תמיר בלאט, שנעדר מסגל הנברת בשל פציעה, אמר קטש: "הוא היה בחופש, כמו לורנזו בראון, והיה אפשר לראות שהמנוחה עשתה לשניהם טוב".
3 צפייה בגלריה
מכבי ר"ג מכבי ת"א
מכבי ר"ג מכבי ת"א
לא התלבש. סורקין הפצוע לצדו של קליבלנד
(צילום: עוז מועלם)
לקראת המשחק מול אלבה ברלין ביום חמישי (21:00), במסגרת היורוליג (מאזן 21:5), הוסיף המאמן: "אנחנו לא מגיעים בשיא הכושר שלנו, ועדיין, אין משחקים קלים ביורוליג. גם מצפה לנו טיסה מוקדמת מחר על הבוקר, ויהיה לנו יום לא פשוט. ננסה להתאושש ולא לבוא בתחושה שאנחנו פייבוריטיים יותר מדי. אנחנו מחויבים להוכיח את עצמנו בכל משחק".
המאמן הפסיד שמוליק ברנר אמר בסיום: "ברבע השלישי הרגשנו שאנחנו סוף סוף מגיבים לקושי, היינו במצב של 55:54, אבל אז חטפנו כמה שלשות שהגיעו מריבאונד בהתקפה וסיימנו רבע בפיגור 11 הפרש – ושם קצת נשברנו. נתקלנו בפיזיות ואגרסביות של קבוצת יורולג ולא הגבנו מספיק טוב. קלענו פחות מ-50 אחוזים מהעונשין ו-20 אחוז מהשלוש – וככה קשה לנצח משחקים. בנוסף, הפסדנו את המשחק בגישה".
3 צפייה בגלריה
מכבי ר"ג מכבי ת"א
מכבי ר"ג מכבי ת"א
הטקס לזכר ליובין לפני המשחק
(צילום: עוז מועלם)
לפי הבאזר הראשון ערכה מכבי ר"ג טקס לזכרו של שחקנה לשעבר, ליאור ליובין ז״ל, שהלך לעולמו לפני כחודש. הטקס נערך בהשתתפות אלמנתו, ילדיו והוריו, בסיומו קריאה הקבוצה את היציע המערבי באולם זיסמן על שמו של השחקן.