מכבי ת"א המשיכה את המומנטום המצוין כשהאריכה את רצף הניצחונות שלה ל-12, ארבעה מתוכם ביורוליג - אחרי 90:98 על וילרבאן. ואם זה לא מספיק, בעקבות ההפסדים של באסקוניה, וירטוס בולוניה ואולימפיאקוס, היא עלתה למקום השביעי עם מאזן 13:17 והתקרבה אל השישייה הראשונה שמובילה לכרטיס אוטומטי לפלייאוף.
גיבור המשחק היה ווייד בולדווין, שרשם שיא עונתי של 30 נקודות ו-10 אסיסטים בדרך למדד 46 - אחד פחות משיא כל הזמנים בצהוב שהשיג אנתוני פארקר. "ווייד מוכיח, בטח בשנתיים האחרונות, שהוא בהחלט מתאים להיות ברשימת הגדולים ביותר. הוא אחד השחקנים הכי דומיננטיים ביורוליג והוא גם הפעם לקח אחריות והוביל אותנו, לא רק בכדורסל אלא גם במנהיגות", סיפר המאמן עודד קטש.
3 צפייה בגלריה
בולדווין
בולדווין
רמה מעל כולם. בולדווין
(צילום: Djordje Kostic)
בולדווין עצמו אמר: "אנחנו ממשיכים למצוא דרכים לנצח במשחקים צמודים. יש לנו שחקנים שמחויבים לעשות את כל מה שצריך. המנטליות של הקבוצה הזאת היא הכי קשוחה שיכולה להיות. כולם מכירים את הנסיבות שלנו השנה, זה היה תירוץ במשך הרבה זמן, אבל עכשיו זה כבר לא".
שחקניו של עודד קטש כבר פיגרו ב-10 הפרש במהלך הרבע השלישי, אבל אז נזכרו שהם חייבים להרים את עצמם מנטלית ומקצועית. מי שכאמור תפס את המושכות היה בולדווין שגם חיפה על היכולת הרעועה של לורנזו בראון שסיים עם 6 נקודות (0 מ-7 לשתיים) ו-6 אסיסטים. בנוסף לבולדווין גם בונזי קולסון להט ברבע האחרון עם 13 נקודות מתוך ה-23 שלו.
3 צפייה בגלריה
יעקב שומר על בולדווין
יעקב שומר על בולדווין
"אנחנו ממשיכים למצוא דרכים לנצח במשחקים צמודים". בולדווין
(צילום: Djordje Kostic)
"לא היה קל", הודה קטש. "דיברנו לפני המשחק על זה שאסור לנו להרגיש פייבוריטים והבנו את זה גם מהר מאוד אחרי שהוא התחיל. עשינו התאמות במחצית, הפתרונות ההגנתיים שלהם הכריחו את השחקנים שלנו להיות יותר אקטיביים. היה הרבה לחץ עלינו כי היה לנו הרבה מה להפסיד במשחק הזה. היו כמה שחקנים שנכנסו פחות טוב וזה לא אומר כלום כי יכול להיות שבמשחק הבא יהיו שחקנים אחרים שיובילו אותנו. הניצחון הזה היה מאוד חשוב לנו, הראינו אופי לחזור שוב מפיגור".
מי שמקבל את רוב המחמאות לאחרונה הוא ג'וש ניבו. בארבעת המשחקים האחרונים, בהיעדרו של רומן סורקין הפצוע, ניבו מילא לחלוטין את החסר גם מבחינה התקפית וגם הגנתית. אתמול הוא הרשים במיוחד עם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-13 ריבאונדים. ניבו אמר בסיום: "המשחק שלנו לא היה יפה ולא שיחקנו את הכדורסל הכי טוב שלנו, אבל בסוף מצאנו את הדרך וניצחנו וזה מה שהכי חשוב עכשיו. לא קל לשחק כאן (בלגרד) בלי קהל, אנחנו עושים את זה כל העונה אז די התרגלנו לזה".
3 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
במכבי יצליחו להשאיר אותו בקיץ? ניבו
(צילום: Djordje Kostic)
החוזה של הסנטר, שמשתכר כ-800 אלף דולר לעונה, מסתיים הקיץ. במכבי יודעים שכדי להאריך לו את החוזה הם יצטרכו לפתוח את הכיס ולשדרג אותו. עדיין לא ברור אם הצהובים יוכלו לעמוד כלכלית במהלך אחרי הגירעון הכבד של העונה מאי אירוח משחקי היורוליג בארץ.