מכבי ת"א, זה לא סוד, נראית פשוט בכושר מטורף. החבורה של עודד קטש המשיכה אתמול (חמישי) את המומנטום החיובי עם הניצחון השישי ברציפות שלה ביורוליג - 66:85 על מילאנו, שהעניק לה כמעט בוודאות את המקום בפלייאוף.
השמחה של אנשי מכבי בסיום הייתה יוצאת דופן מהרגיל. עודד קטש נצפה מחייך (וכן, זה לא דבר של מה בכך) וראש מערך הסקאוטינג אבי אבן קפץ בהתלהבות על המנהל המקצועי, ניקולה וויצ'יץ' וצעק 'יש' לכל עבר. השמחה הזאת כמובן מגיעה בעקבות ההעפלה הכמעט ודאית לפלייאוף, אבל אתמול הייתה גם על החוזק המנטל הגדול שהציגו השחקנים לאחר שהיה חשש לנפילת מתח מסוימת בעקבות ההצגה מול וירטוס בולוניה.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
והוא עוד חייך. קטש
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א חוגגים
שחקני מכבי ת"א חוגגים
הצגה מול מילאנו. שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
בעקבות הניצחון הצהובים עלו למקום החמישי בטבלה עם מאזן של 19 ניצחונות ו-13 הפסדים וכבר הערב (שישי), בסיום יתר משחקי המחזור ה-32, יוכלו הצהובים להכריז רשמית על כניסתם לשמינייה הראשונה. זאת במידה ובאסקוניה, פרטיזן בלגרד או ז'לגיריס יפסידו הערב.

משמח, מביך, מרגש

עוד לפני תחילת המשחק האוהדים החלו לעודד את קטש ואף דרשו ממנו להגיע עד אליהם כשהם קוראים בשמו פעם אחר פעם, ממש כמו בימי יאניס ספרופולוס. "עודד היה צריך להוכיח את עצמו", אמרו בקבוצה. "והנה זה קרה". קטש עצמו סיפר: "אני הרבה שנים בעסק ורציתי את ההזדמנות הזאת. ידעתי שזה לא יהיה פשוט. זה משמח אותי שקוראים לי מהקהל, אבל גם מביך ומרגש אותי. זו עונה קסומה עבורי".
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין עם ג'ון דיברתולומאו
שחקן מכבי ת"א רומן סורקין עם ג'ון דיברתולומאו
"לנצח זאת התחושה הכי כיפית שיש". סורקין
(צילום: עוז מועלם)
המאמן המשיך: "יש לי ביטחון, אני מרגיש מאמן מגובש ויודע מה אני עושה. זה מאוד מחמיא. הרבה שנים חיכיתי להזדמנות הזאת, הרגשתי שאני מוכן לזה. את החוויה הקודמת במכבי סגרנו מזמן, בפנאתינייקוס, ליאור (ליובין) ואני עשינו עבודה טובה, הסיבה שלא המשכנו שם לא בטוח שקשורה לכדורסל".
אחרי הארכות החוזה של לורנזו בראון ורומן סורקין, במכבי רוצים להמשיך לשמר שלד שחקנים רחב מהעונה הנוכחית, כבר בימים הקרובים צפויה הקבוצה להודיע על הארכת החוזה של ווייד בולדווין. למכבי יש אופציה עליו לעונה נוספת, אבל הרצון היה להבטיח את הישארותו לעוד שנתיים. עכשיו המטרה המרכזית של הצוות המקצועי היא להאריך את חוזהו של בונזי קולסון, שאתמול סיים את הערב עם 8 נקודות ו-6 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן מילאנו שבאז נפייר
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין מול שחקן מילאנו שבאז נפייר
הרצון היה להבטיח את הישארותו לעוד שנתיים. בולדווין
(צילום: עוז מועלם)
"מילאנו קבוצה מאוד מוכשרת", אמר קולסון. "ידענו שהיא תעשה את הריצה שלה. אני שמח שהצלחנו להידבק לתוכנית שלנו משני צדי הפרקט. ידענו שאם נמשיך ככה אז יהיה בסדר, פשוט נשארנו ביחד כקבוצה. אנחנו מרוכזים רק בעצמנו, אנחנו יודעים שהפלייאוף נמצא במרחק פסיעה, אבל אנחנו פשוט לוקחים את הזמן. משחק אחרי משחק".
מי שעוד בלט במיוחד אתמול היה רומן סורקין, שסיים עם 18 נקודות וקלע שלשה אחת (השנייה שלו ביורוליג העונה): "אנחנו מנסים להישאר צנועים כמה שאפשר. אנחנו מציגים כדורסל טוב לאחרונה וצריכים להמשיך לעשות את זה. לנצח זאת התחושה הכי כיפית שיש".