הפועל ירושלים תמריא היום (שני) לאתונה לקראת המשחק הראשון שלה בשלב הטופ 16 בליגת האלופות מול פרישטרי (רביעי, 19:30) במצב רוח טוב, זאת אחרי שהשיגה אתמול ניצחון דרמטי על עירוני נס ציונה 74:77 בחוץ. זה היה ניצחון הליגה החמישי ברציפות של מחזיקת הגביע (3:7) והשני יחד עם המאמן איליאס קאנצוריס, שלא הסתיר את חוסר שביעות רצונו מאיך ששנראתה הקבוצה.
האורחת שמטה פעמיים יתרון דו-ספרתי, וקיבלה מהגבוהים זאק הנקינס וגבי צ'אצ'אשוילי יחדיו ארבע נקודות בלבד. לשם השוואה, ג'רום מיינסי, הגבוה של המארחת, תרם 17. בסופו של דבר שלשה של ליוואי רנדולף שנייה וחצי לבאזר העניקה לירושלים את הניצחון, אך כאמור קאנצוריס לא מסתפק בכך לקראת השלב המכריע במפעל האירופי של פיב"א.
3 צפייה בגלריה
איליאס קאנצוריס
איליאס קאנצוריס
"אני מרגיש שאין לנו קצב". קאנצוריס
(צילום: יאיר שגיא )
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
ניצחון ליגה חמישי ברציפות. אוהדי הפועל ירושלים בנס ציונה, אתמול
(צילום: יאיר שגיא )
"עדיף לשחק רע ולנצח מאשר להפסיד", הודה המאמן. "אני מרגיש שאין לנו קצב, במיוחד התקפה. לא שלטנו בכדור, עשינו טעויות קטנות שעלו לנו במומנטום של המשחק כאשר חשבנו שאנחנו שולטים בנעשה על הפרקט. הדבר היחיד שניקח הוא הניצחון".
"אין לי בעיה עם זה שזרקו אותי ישר למים", אמר קאנצוריס בנוגע להמשך השבוע העמוס המצפה לקבוצה. "אני רגיל אחרי כל השנים האלה. אני שמח במיוחד לאמן את השחקנים האלה, לחלוק איתם את חדר ההלבשה. יש כאן הרבה פוטנציאל, הרבה כישרון. יש מקום לשיפור וזאת העבודה שלנו, לגרום לקבוצה לשחק טוב יותר.
על זאק הנקינס (2 נק' ו-3 ריב' ב-22 דק'): "לכולנו יש ירידות ועליות במהלך עונה, שהיא ארוכה. אסור לשכוח שזו לא עונה רגילה וקרו דברים במהלכה, מה שהוציא שחקנים מהקצב. אני סומך על זאק, הוא חשוב מאוד בשבילנו ונעבור את זה ביחד, אני בטוח שגם הוא לא מרוצה מהתפוקה שלו. כל עוד יש אמון, העתיד טוב".
3 צפייה בגלריה
ליוואי רנדולף
ליוואי רנדולף
"מעריך את החברים שלי לקבוצה שנתנו לי את הזריקה הזו". רנדולף
(צילום: יאיר שגיא)
רנדולף הוסיף: "זה היה משחק קשה. יש לנס ציונה גארדים טובים, שומרים טובים. אנחנו מנסים להשתפר כל יום, ללמוד דברים שונים. אני שמח שניצחנו. לקלוע את שלשת הניצחון זו הרגשה טובה. מייקל ג'ורדן אמר שהזריקה האחרונה היא אותה הזריקה כמו ברבע הראשון, זה רק זמן אחר במשחק. אני מעריך את החברים שלי לקבוצה שנתנו לי את הזריקה הזו".
בצד השני, שלושה שחקנים של נס ציונה פונו לבית החולים: צוף בן משה שסובל משבר בצלע, יאיר קרביץ שמתח את שריר המפשעה ונדב ינקוביץ' ששבר את אפו. בקבוצה, שרשמה הפסד ביתי ראשון העונה וירדה למאזן 4:7, טוענים שהמשחק היה אגרסיבי מדי, ולא הסתירו כעס הן כלפי שחקני ירושלים והן כלפי השיפוט. ביום שבת תגיע מכבי ת"א להתארח בלב המושבה, וכרגע הסגל הישראלי הבכיר כולל את איתי שגב ותומר לוינסון בלבד.
"היה משחק של שתי קבוצות ששומרות, שמשחקות אגרסיבי", סיכם המאמן אלעד חסין את המשחק. "אני צריך לראות כמה נזקים המשחק הזה גרם לנו כי שלושה חבר'ה הלכו לבית חולים. שיחקנו בהרכבים שלא שיחקנו מעולם בגלל בעיות רוטציה, פציעות. אני גאה בכל אחד ששיחק כי הם נתנו את הכל. היו לנו כמה פספוסים במהלך החמש הדקות האחרונות, אבל השחקנים השאירו הכל על המגרש. אני מצפה מהשופטים שיסתכלו על המשחק הזה כי לדעתי היו הרבה דברים שהם פספסו".
ראלי אולקינס (25 נקודות), שהצטרף לקבוצה תוך כדי המלחמה, שיתף את תחושותיו בנוגע להגעה למדינה זרה במצב מורכב שכזה: "זה לא היה משהו מרגש בשביל המשפחה שלי, כשהם שמעו על זה לראשונה. הם רואים מה קורה. אבל זאת כנראה ההחלטה הכי טובה עשיתי בחיים שלי, להגיע לפה. יש לי מאמן נהדר שמאמין בי ונותן לי להתפתח תחתיו, וחברים לקבוצה שעוזרים לי ויהיו לצידי".