בהפועל ירושלים שמחו מאוד מה-80:85 אתמול (ראשון) על בני הרצליה בחוץ, שהותיר לקבוצה סיכוי להתברג בבית העליון. כעת מקווים האדומים מהבירה לצאת לדרך חדשה בעקבות הניצחון, שהגיע אחרי שני הפסדים בליגה, ההדחה הכואבת מאירופה וכמובן פיטורי איליאס קאנצוריס.
קאנצוריס רשם בתקופתו שישה משחקי ליגה, בהם האדומים ניצחו רק פעמיים (נס ציונה בחוץ במשחק הבכורה שלו וקריית אתא בבית). לעומת זאת, הקבוצה הפסידה למכבי ת"א, פעמיים ולחולון והפועל ת"א בבית, כאשר התבוסה ב-27 הפרש משבת שעברה זכורה היטב. בליגת האלופות של פיב"א היווני רשם מחצית אחת מושלמת בשלב הטופ 16, אך כידוע שלושת ההפסדים במחצית השנייה, כשהקבוצה מציגה יכולת רחוקה מלהרשים, הובילו לפרידה.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים, אתמול באולם היובל
שחקני הפועל ירושלים חוגגים, אתמול באולם היובל
שחקני הפועל ירושלים חוגגים, אתמול באולם היובל
(צילום: רועי כפיר, ONE)
את מקומו על הקווים תפסו אתמול עוזריו שי אולארצי'ק ותיאודורוס ינאקפופולוס, יחד עם המנהל המקצועי יונתן אלון, שבשונה מעונת 2020/2021, לא ירד לקווים. בינתיים אין החלטה להביא מאמן אחר, כאשר כבר ביום רביעי ירושלים תתייצב בפיס ארנה למשחק נוקאאוט במסגרת שמינית גמר גביע המדינה מול הפועל גליל עליון.
אולארצ'יק, שכבר עמד על הקווים עם חזרת הליגה, התייחס למשחק: "הניצחון הזה סופר חשוב לנו. אני מקווה שנוכל להרים את הראש ולהבין שאנחנו הקבוצה שצריכה לשחק קשוח ולנצח משחקים דרך ההגנה. אני חושב שהיו היום מהלכים בהם שעשינו את זה. עבדנו בשלושה ימים האלה בצורה שהייתה מספקת עבורנו ואם נמשיך לעבוד ככה אני בטוח שנראה הרבה יותר טוב. השחקנים מבינים איזה קבוצה הם יכולים להיות, איזו קבוצה הם היו וכמה הם יכולים להתקדם ולהיות הרבה יותר טובים. אנחנו בסיטואציה לא טובה, ועושים הכל כדי לצאת ממנה. אנחנו לא מוותרים על אף תואר מהשניים שנשארו".
3 צפייה בגלריה
קריגטון. ירושלים חזרה למסלול הניצחונות
קריגטון. ירושלים חזרה למסלול הניצחונות
קריגטון. ירושלים חזרה למסלול הניצחונות
(צילום: רועי כפיר, ONE)
ליוואי רנדולף, שקלע 25 נקודות ב-28 דקות, הוסיף: "הייתה הרגשה טובה באימונים בימים האחרונים. מה שקורה בשבילינו עכשיו הוא איך נעשה את הדברים. זה כל מה שהצוות רוצה, שנביא את האנרגיות הנחוצות שהפועל ירושלים תמיד נותנת. הדבר העיקרי היה לחזור למסלול וזה מה שקרה. אני לוקח מהיום את ההגנה שלנו, שנמשיך להיות אגרסיביים, לשחק ביחד בהגנה ולעזור ולסמוך אחד על השני. המפתח בשבילינו עכשיו הוא להקשיב למאמנים שלנו, להישאר מרוכזים, כולנו ביחד באותה התקופה".

"איבדנו יותר מדי כדורים"

מהעבר השני, בני הרצליה רשמה הפסד שני ברציפות, כאשר בחמשת המשחקים האחרונים הקבוצה ניצחה רק פעם אחת בלבד. יחד עם זאת, לכחולים מהשרון יש סיכוי עדיין לסיים בבית העליון, כאשר כרגע הם מדורגים במקום החמישי. כזכור, הקבוצה הייתה אמורה לארח את הפועל ת"א ביום רביעי שעבר, אלא שהמשחק נדחה בגלל שיפוצים הסמוכים לאולם היובל. במילים אחרות, כדי להבטיח את מקומה בבית העליון, כפי שעשתה לפני שנתיים כשסיימה כסגנית האלופה, תצטרך הקבוצה של דן שמיר לנצח לפחות את האדומים מת"א או היריבה העירונית בחוץ.
3 צפייה בגלריה
משחק טוב שלא הספיק. מקגורל
משחק טוב שלא הספיק. מקגורל
משחק טוב שלא הספיק. מקגורל
(צילום: רועי כפיר, ONE)
"איבדנו יותר מדי כדורים (17) וזה היה יותר מדי משמעותי", אמר שמיר בסיום. מייק מקגורל, שהגיע לקבוצה בשבוע שעבר בגלל פציעתו של מרכוס קאר, שגמר את העונה, ושיחק רק את משחקו השני, היה חשוב מאוד עם 16 נקודות, שבעה אסיסטים ושישה כדורים חוזרים. שמיר התייחס להגעתו ושילובו: "הוא לקח זריקות טובות. דברים כאלה לוקחים זמן כשמגיעים לקבוצה חדשה, חברתית זה לוקח זמן לקבוצה למצוא את עצמם. זה קרה המון פעמים השנה, וזה משנה את האיזון. מקגורל יותר סקורר עם אוריינטציה התקפית. בגדול, הפסדנו פעמיים כשהוא נתן משחקים טובים".