מכבי ת"א הודיעה היום (שני) על החתמת רומן סורקין לשנתיים נוספות. הסנטר בן ה-26 צפוי להשתכר סביב 700 אלף דולר לכל התקופה, כאשר בנוסף הוכנס לחוזה סעיף יציאה ל-NBA. לצהובים היה חשוב לסיים את כל השיחות ולהחתימו עוד לפני תום העונה מאחר והוא לא מחזיק בחוזה לעונה נוספת. מה עוד שקבוצות רבות כבר התחילו ללטוש אליו עיניים, דבר שרק היה מסבך ומייקר את המצב.
לאחר החתימה אמר סורקין: "אני שמח מאוד לחתום לשנתיים נוספות במועדון שהפך לבית שלי. אני מרגיש שכולנו פה משפחה אחת גדולה. המטרה המשותפת של כולנו היא להגיע להישגים ולשמח את הקהל שלמדתי להכיר כל כך טוב והתחברתי אליו. יש לנו מטרות ואנחנו רק באמצע העונה. זה כל הרצון שלי עכשיו, להתקדם לעבר ניצחונות ותארים".

5 צפייה בגלריה
רומן סורקין
רומן סורקין
ירוויח 700 אלף דולר לכל התקופה. רומן סורקין
(צילום: מכבי ת"א)
5 צפייה בגלריה
 סורקין עם שמעון מזרחי ואבי אבן
 סורקין עם שמעון מזרחי ואבי אבן
רומן סורקין עם שמעון מזרחי ואבי אבן
(צילום: מכבי ת"א)
יו"ר הקבוצה שמעון מזרחי: "החתמה של רומן סורקין לשנתיים נוספות מעבר לעונה הנוכחית היא אמירה שהמועדון שלנו חושב לטווח הארוך, לשנים הבאות. רומן יהיה אחד העוגנים של הקבוצה ואחת המטרות שלנו היא לשמור עד כמה שניתן על סגל השחקנים ועל ההמשכיות של הסגל שנבנה".
בתוך כך, מכבי ת״א הצליחה להתבסס במקום הראשון בטבלת ליגת העל אחרי ניצחון אתמול (ראשון) 68:81 על הפועל ב״ש/דימונה. המשוכה הבאה: הכוכב האדום בלגרד ביום חמישי בהיכל במסגרת היורוליג.
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א גיא פניני עם דארון היליארד, בונזי קולסון, יפתח זיו
שחקן מכבי ת"א גיא פניני עם דארון היליארד, בונזי קולסון, יפתח זיו
גנב את ההצגה, בדרך להשוואת השיא של טפירו. גיא פניני
(צילום: עוז מועלם)
מי שגנב את כל ההצגה אתמול היה זה ללא ספק גיא פניני, שהשתווה למאיר טפירו כמלך ההופעות של ליגת ווינר בכל הזמנים עם משחקו ה-511. הפורוורד הישראלי נמצא בסיטואציה לא פשוטה בקבוצה של עודד קטש בכל הנוגע לדקות משחק. אמנם הוא ידע בדיוק למה הוא נכנס כשחזר למכבי ת"א ואף עשה תיאום ציפיות עם הצוות המקצועי, אך הוא גם הצהיר לא מעט פעמים עד כמה הוא אוהב את המשחק, ואכן רואים את זה עליו כשהוא בוחר לשחק עדיין בגיל 39 בזמן שכל חבריו כבר פרשו. אתמול הוא הוכיח שגם בגילו ברגע שנותנים לו לשחק הוא פשוט נהנה ומחזיר עם כל הניסיון שלו. בזמן שהיריבה חזרה למשחק ונצמדה עוד ועוד, הוא עלה מהספסל ותפר שלוש שלשות.
"הרגשנו טוב במשחק הזה", אמר פניני בסיום. "כבר מהבוקר אמרנו שלא יהיה פה משחק קל, ידענו שמגיעה לפה קבוצה טובה ומאומנת ובאמת הקשתה עלינו בדברים מסוימים. אני שמח שבלוח זמנים לא קל בכלל הצלחנו לבוא ולעשות את העבודה. אולי זאת לא הייתה הדרך הכי מלהיבה שיש, אבל בשבילנו זה ניצחון וזה הדבר הכי חשוב"
על המשך הדרך: "זה באמת האתגר הכי גדול של קבוצה, כי האנרגיה מול אולימפיאקוס או מול ברצלונה היא תבוא בטבעי, היא תהיה שם. ובמשחקים האלה, אחרי נסיעה ובלוח זמנים לא פשוט, הגוף קצת כואב, אז להביא את האנרגיות זה אתגר".
פניני הסביר כיצד הוא שומר על כושר: "יש לי את רגב פנאן שיושב לי על הראש ודוחף אותי לעבוד אקסטרה. זה לא פשוט, זה אתגר גם בשבילי, להישאר בקצב ובשטף של המשחק. אבל פשוט צריך לעבוד קשה".
5 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א גיא פניני עם ג'ון דיברתולומאו
שחקן מכבי ת"א גיא פניני עם ג'ון דיברתולומאו
"בורכתי". גיא פניני עם ג'ון דיברתולומאו
(צילום: עוז מועלם)
על השוואת שיא ההופעות: "זה הכי כיף בעולם לשחק 511 משחקים. אני עושה את הדבר שאני הכי אוהב, אולי אחד הדברים היחידים שאני יודע לעשות, אז לעשות את זה הכי הרבה פעמים בכל הזמנים זה בשבילי משהו מדהים. בורכתי. הלוואי ואני אמשיך. מאחל לכל ספורטאי לשחק עד גיל כזה".
החדשות הטובות חוץ מהניצחונות האחרונים של הצהובים, הגיעו מכיוונו של לורנזו בראון. אחרי היעדרות של שלושה שבועות בעקבות נקע בקרסול, הצוות הרפואי נתן לו אישור לחזור לשחק כבר ביום חמישי הקרוב. עדיין לא ברור אם הוא יעמוד לרשותו של המאמן למשך דקות רבות כהרגלו או יכניסו אותו לאט לאט לקצב, אבל עצם החזרה שלו מהווה הרבה שקט עבור הקבוצה.
פורסם לראשונה: 11:45, 06.02.23