את הפנים הנפולות של שחקני הרצליה אי אפשר היה לפספס בסיום המשחק אחרי שהפסידו לפריסטרי. למרות ההגעה למחזור הנעילה של ליגת האלופות של פיב"א כשהיא תלויה בעצמה, התרחיש הרע ביותר קרה למחזיקת הגביע, הן באולם בחדרה והן במשחק המקביל בין ריטאס וילנה לטנריפה, בו המארחת לקחה את הכרטיס האחרון לשלב הפלייאין. בסופו של דבר הרצליה מסיימת עם שני נצחונות וארבעה הפסדים.
סגנית האלופה הישראלית הייתה בתמונה לאורך מרבית המשחק, כאשר מוריס קמפ קלע 32 נקודות ועל הדרך סיים כמלך הסלים של שלב הבתים במפעל עם 25.4 נקודות בממוצע.
2 צפייה בגלריה
שחקני בני הרצליה חוגגים
שחקני בני הרצליה חוגגים
שחקני בני הרצליה
(צילום: עוז מועלם )
"זה הפסד קשה. עשינו טעויות בהגנה שעלו לנו במשחק, אבל אני גאה בקבוצה. שיחקנו קשוח ואין לנו במה להתבייש ועכשיו נמשיך להתמקד בליגה הישראלית, בתקווה שדברים יסתדרו", הגיב קמפ בסיום וסיפר שכל השחקנים בחדר הלבשה מאוכזבים, שכן היו בטוחים שהעפלה לשלב הבא היא משהו אפשרי.
הפורוורד התייחס לאיך מתאוששים מנטלית מהדחה כזו: "יש לנו כמה שחקנים ותיקים וכאן המנהיגות שלנו תשחק תפקיד. נצפה בוידאו, נשים את המשחק מאחורינו ונהפוך את המצב בליגה".
ואם כבר ליגה, למרות דחיית המשחק נגד הפועל ת"א מראשון עד שבת הבאה, בשל סופת השלגים שתקעה את הרצליה בוילנה, אורן אהרוני לא הסכים ששבוע ההפסקה הוא אחד מהסיבות להפסד היום.
2 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
(האתר הרשמי של פיב"א)
מאמן הקבוצה סיכם את המשחק כשאמר: "מרגישים תסכול כי חשבנו שאנחנו עושים את זה. שיחקנו צמוד, אבל פריסטרי שיחקה כדורסל גדול והחטאנו כמה זריקות מהעונשין שפגעו בנו, ולא הצלחנו להתאושש מכך. זו הפעם הראשונה שלנו בליגת האלופות ואנחנו גאים במה שעשינו. לצערי, לא הצלחנו לגמור את המשחק הערב ולעלות לשלב הבא".
"בחלקים גדולים שיחקנו טוב, אבל היו חסרים עוד ריכוז בהתקפה, עוד שתי עצירות. בסוף במשחקים האלה הדברים הקטנים האלה הם מה שמכריע משחק", המשיך אהרוני והוסיף: "שובצנו לבית קשה והתמודדנו מול קבוצות איכותיות ברמה גבוהה".
אהרוני למעשה סוגר קמפיין אירופי ראשון כמאמן בני הרצליה וכמאמן ראשי בכלל. על כך אמר: "זה היה מאתגר מאוד. הרגשתי שאנחנו שווים לריטאס ופריסטרי. טנריפה היו רמה מעל. זאת הייתה רמת אימון גבוהה עבורי ועבור כל הקבוצה. אני חושב שעשינו עבודה טובה למרות האכזבה. כקמפיין אירופי ראשון היינו בסדר גמור".
ביום ראשון תארח הרצליה את גלבוע/גליל, כשהיא עדיין יכולה להגן על תוארה כמחזיקת הגביע. במועדון מדגישים שלמרות שהקבוצה האורחת מגיעה בתקופה לא טובה ופיטורים של מאמן, אי אפשר להניח שניצחון יגיע בקלות.
עוד קודם לכן, הצוות המקצועי ישב לעשות סוג של סיכום משלו למפעל האירופי והמשך היערכות למצב בליגה. הסגל של מחזיקת הגביע מונה כעת שבעה זרים, ואף על פי שבהווה הנוכחי לא צפויים שינויים משמעותיים, בקבוצה יחשבו האם יש צורך בכל השחקנים למסגרת אחת בלבד