סגנית האלופה, גלבוע/גליל, הייתה אחראית הערב (רביעי) לאחת התבוסות הקשות של קבוצה ישראלית באירופה בשנים האחרונות. החבורה של גיא קפלן הפסידה 102:62 ברוסיה לסארטוב במסגרת המחזור השלישי ביורופקאפ. המועדון מהצפון איבד למעשה סיכוי ריאלי להעפיל שלב.
התבוסה הייתה די צפויה נוכח הסגל איתו הגיעה גלבוע/גליל לרוסיה, ללא הזרים שלה שלא קיבלו אשרות כניסה. סביב חסרונם של הזרים הייתה חתיכת סאגה, כאשר במועדון טוענים כי פוליטיקה בין רוסיה לארצות הברית מנעה מהם לקבל את האשרות.
3 צפייה בגלריה
יותם חנוכי
יותם חנוכי
יותם חנוכי
(צילום: FIBA photos)
3 צפייה בגלריה
גיא קפלן
גיא קפלן
גיא קפלן
(צילום: FIBA photos)
אנשי גלבוע/גליל הבינו כי הסיבה לכל הבלגן היא מאחר שארה"ב לא מכירה בחיסון הרוסי לקורונה, ספוטניק, לכן הרוסים עושים צרות לכל אזרח אמריקאי שמחוסן בחיסון אחר ומעוניין להיכנס לתחומה. בקבוצה עירבו את איגוד הכדורסל, גורמים בכירים בפיב"א והגיעו גם לפוליטקאים שניסו לסייע, אך הדבר לא הסתייע.
יחד עם זאת, קבוצות ישראליות כבר שיחקו מאז פרוץ הקורונה ברוסיה, כמו למשל מכבי תל אביב ביורוליג והפועל חולון שלקחה חלק בפיינל 8 של ליגת האלופות בעונה הקודמת שנערך באולם של ניז'ני נובגורוד. שתי הקבוצות דאגו חודשים מראש לאשרות הכניסה לזרים שלהם, וכך לא נוצרה בעיה של הרגע האחרון.
3 צפייה בגלריה
יותם חנוכי
יותם חנוכי
יותם חנוכי
(צילום: FIBA photos)
במשחק עצמו בלט יותם חנוכי עם 21 נקודות ו-7 ריבאונדים, נועם אביבי הוסיף 13, בניה סרור ודניאל גואטה הצעיר סיימו עם 8 כ"א. הרוסים חגגו בצבעה עם 42 ריבאונדים, מסרו 28 אסיסטים וחטפו 10 כדורים.
הפועל אילת, לעומת זאת, רשמה ניצחון חשוב 85:88 על טרפל סופט והיא סיימה את הסיבוב הראשון במפעל במאזן חיובי של 1:2. לאילת: אלן 22, דייויס (7 ריבאונדים) ובן משה 14 כ"א, שוכמן 13, פאטון 10, ווייט 8, הובר 7 (9 אסיסטים).