אולי ההבדל בין שתי המחציות בניצחון של הפועל חולון על הפועל אילת 71:87 הוא תקציר למה שעובר על הקבוצה של עמית שרף עד כה. אוסף של שחקנים עם יכולת וכישרון, שלא מסוגלת לספק את מה שדרוש בלא מעט מהמשחקים, גם בכאלה בהם הקבוצה פייבוריטית ברורה, כמו שהיה היום (שישי) מול הקבוצה הדרומית. מהצד השני, ב-20 הדקות האחרונות, עם העלאת הרמה ו-50 הנקודות שקלעה לעומת 30 של אילת (ריצת 3:13 בפתיחת הרבע השלישי), הקבוצה רשמה את ניצחונה החמישי משמונה משחקים.
אחרי ההפסד למורסיה ביום שלישי, לחולון היו פחות מ-48 שעות להתכונן למשחק, אבל הקו הקדמי הציג שמירה חזקה מתחת לסל הודות לדרו קרופורד (12 נקודות), יותם חנוכי וכמובן ג'סטין סמית' (21 נקודות, 7 ריבאונדים ואפילו 100 אחוז מהקו - 3/3). מהצד השני, הקו האחורי ממשיך להיות הבעיה של חולון, כאשר דיאונדרה ברנס שותף שתי דקות בלבד. ניב משגב, שחזר בשבוע שעבר מפציעה של כמעט חודשיים, מתחיל לחזור לעצמו עם 12 נקודות.
1 צפייה בגלריה
חנוכי
חנוכי
חולון התעוררה אחרי המחצית הראשונה. חנוכי
(צילום: FIBA PHOTOS)
חנוכי, שקלע 14 נקודות וקטף 6 ריבאונדים, הסביר את ההבדל בין המחציות: "לקח לנו זמן להיכנס למשחק שלנו, בעיקר הגנתית. לא הצלחנו לעשות עצירות. השנה אנחנו צוברים את הביטחון שלנו ואת הקצב מעצירות, ממשחק ריצה. אני שמח שברבע השלישי התחלנו אגרסיבי ועשינו עצירות שעזרו לנו לרוץ, לייצר סלים קלים ולפתוח את הפער. ניצחון חשוב בשבילנו".
על איך שנראית הקבוצה והאם הסיבה לכך קשורה למלחמה השיב חנוכי: "אנחנו כשחקנים לא הסתכלנו על שום חיסור או נסיבות, אם זה לשחק בחו"ל את כל משחקי הבית ואם זה לשחק בלי רכז. כל התירוצים, נקרא לזה. אנחנו הפועל חולון, באים לנצח כל משחק. כל הפסד הוא צורם לכולם, כואב, לא ישנים בלילה. כל ניצחון הוא הכי חשוב שיש. אני שמח שניב (משגב) חזר ושיש עומק בקו האחורי. אנחנו לא מסתכלים על איך הקבוצה נראית, מצידי לשחק מכוער כל משחק, המטרה היא לנצח".
הפורוורד סיפר איך זה לחלוק את הקו הקדמי עם סמית', שמסתמן עד כה כשחקן הכי חשוב של חולון העונה: "הוא בחור נהדר, בא לעבוד, שקט. נותן כל משחק את ה-100 אחוז שלו, בהגנה ובהתקפה. כיף לשחק איתו, הוא כישרון אדיר, אתלט אדיר. אני צופה לו גדולות ורק שימשיך ככה".
ביום שלישי (19:30) תארח חולון בהונגריה את אא"ק אתונה ותקווה שהבית החדש בסומבוטיי יאיר לה פנים (עד כה שני ניצחונות בו מתוך שני משחקים), רגע לפני שתחזור לבית האמיתי בחולון למשחק ליגה ראשון לעונה מול אחת מהקבוצות הגדולות - מכבי ת"א.