הפועל ירושלים קיבלה אתמול עשרות הזדמנויות לנצח את מנרסה, אבל במקום לנצל אותן שחקניה ביצעו טעות אחר טעות - עם קבלת החלטות רעה והתקפה רעועה - בדרך להפסד 73:86, שהוריד אותה למאזן 2:0 בליגת האלופות וסיבך את תמונת העלייה לשלב הבא.
ההפסד הזה היה נראה כמעט כמו שידור חוזר של המשחק הראשון מול קרשיאקה, שהסתיים בשלשה של האורחת על הבאזר. אמנם הפעם היה מאבק אמיתי בדקות האחרונות, שבעיקר הוכרע מקו העונשין, אבל ההתפרקות המנטלית הייתה זהה לחלוטין. מה שאמור להדליק נורה אדומה בוהקת אצל הצוות המקצועי.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
הפסד דרמטי, שבוע אחרי שבוע. שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
עמיאל מדריך את אדאמס ואובאסוהן
עמיאל מדריך את אדאמס ואובאסוהן
"אני יודע שזה נראה לא טוב". עמיאל
(צילום: אורן אהרוני)
האכזבה לא הוסתרה מעיניהם של האוהדים, ששרקו בוז ברגע שאורן עמיאל ירד לכיוון חדר ההלבשה. "אני יכול להבין אותם", אמר המאמן. "הקבוצה היא שלהם לפני שהיא שלי, וזה כואב להם בלב. אני מקבל הכול בהבנה, זה לא נעים, אנחנו בני אדם בסוף".
יותר מדי שחקנים לא נכנסו לקצב מבחינה התקפית. חוץ מג'יילן אדאמס, שקיבל מחמאות על הערב אותו סיים עם 24 נקודות ו-5 ריבאונדים, אבל גם היה אחראי על שתי החטאות עונשין חשובות, 23 שניות לבאזר. אפשר לראות את הבעיה בהתקפה בעיקר באחוזים מחוץ לקשת: 6 מ-32 (18.7 אחוז)ֿ.
5 צפייה בגלריה
רטין אובאסוהן מול מנרסה
רטין אובאסוהן מול מנרסה
סופסל לדקות ארוכות. אובאסוהן
( צילום: אורן אהרוני)
הרבה שחקנים אכזבו. אם זה ווילי וורקמן, שקלע 2 נקודות בודדות ובסוף המשחק אף ערך אימון קליעות פרטי לבדו על הפרקט, הרבה אחרי שיתר השחקנים הלכו הביתה. או רטין אובאסוהן, שעד עכשיו היה המנוע העיקרי בקבוצה, הסתפק בחמש נקודות וגם סופסל לדקות ארוכות בגלל יכולתו החלשה.
"אנחנו חווים קשיים כרגע, אין מה לייפות, זה המצב", הודה עמיאל. "אנחנו צריכים לראות איך אנחנו כן מגיעים לקצב שאנחנו רוצים. אין מה לתרץ, נצטרך להתמודד עם זה. אני יודע שזה נראה לא טוב".
5 צפייה בגלריה
אנתוני בנט מעכל את ההפסד
אנתוני בנט מעכל את ההפסד
0 מ-6 מחוץ לקשת ומשחק פושר. בנט
(צילום: אורן אהרוני)
מי שחזר לסגל אחרי משחק של היעדרות בשל פציעה היה אנתוני בנט. כזכור, לפני המשחק מול קרשיאקה הוא היה עם רגל אחת בחוץ, במועדון שקלו שלא לממש את האופציה עליו עד סוף העונה. ועדיין, למרות כל הלחשושים והשמועות הוא עלה לפרקט ונתן את משחק חייו עם לא פחות מ-22 נקודות ו-8 ריבאונדים.
הפעם זה היה קצת אחרת. לפני תחילת המשחק, בזמן החימום, אפשר היה לראות אותו רוקד על הפרקט ובעיקר נהנה, סימן לכך שהוא מרגיש בנוח, אולי קצת יותר מדי בנוח כשניסה לכפות את עצמו מחוץ לקשת עם 0 מ-6 ומשחק פושר.

אריאל שוב נעלם, ביקורת על קילפטריק

"הוא חייב לייצר המשכיות", אמר עמיאל במסיבת העיתונאים לפני המשחק על אדם אריאל וידע בדיוק על מה הוא מדבר. אריאל להט בניצחון על הפועל גליל עליון, אבל אפשר לראות את חוסר היציבות שלו. אחרי כל משחק טוב מגיעה היעלמות ארוכה. גם הפעם זה קרה, כשאת הנקודות הראשונות והאחרונות שלו הוא קלע רק בתחילת הרבע האחרון.
5 צפייה בגלריה
אדם אריאל עצוב
אדם אריאל עצוב
"הוא חייב לייצר המשכיות". אריאל
(צילום: אורן אהרוני)
על שון קילפטריק העבירו ביקורות בצוות המקצועי, אחרי שהוא שיחק 20 דקות לפני שסופסל. קילפטריק עשה טעות הגנתית, כזאת שעמיאל העיר לו עליה באימונים שלפני המשחק, דבר שלא היה מקובל על המאמן שפשוט לא השתמש בו יותר.
במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק אמר עמיאל: "יש דברים שאני מעדיף לשמור בתוך המערכת, בשביל לכבד את כולם, אבל בסוף הלכתי עם מי שחשבתי שיחזיר אותנו למשחק".
למרות ההפסד, השחקנים קיבלו יום חופש ויחזרו לאימונים ביום שישי הקרוב כדי להתחיל להתכונן לקראת שבוע חשוב בליגה העל. ביום שני יפגשו בפיס ארנה את הפועל באר שבע ובמוצאי שבת 23 באוקטובר מחכה להם משוכה גבוהה בדמותה של היריבה הגדולה, מכבי תל אביב.