הניצחון של באסקוניה על וירטוס בולוניה במחזור הנעילה של העונה הסדירה היורוליג קבע כי הספרדים סיימו במקום השמיני ויהיו אלה שיתמודדו מול מכבי ת"א בשלב הפליייאין (משחק נוקאאוט), בו המנצחת תעלה לרבע גמר הפלייאוף במפעל. המנצחת תעפיל לרבע הגמר מהמקום ה-7, כשהמפסידה תמשיך למשחק נגד המנצחת במשחק בין הקבוצות שסיימו במקום ה-9 וה-10. המנצחת במשחק הזה תעפיל לרבע הגמר מהמקום השמיני.
מכבי ת"א תארח את ההתמודדות ביום שלישי הקרוב (16 באפריל). אם תנצח, הקבוצה של קטש תפגוש ברבע גמר הפלייאוף את פנאתינייקוס, שסיימה את העונה הסדירה במקום השני. במקרה של הפסד, הצהובים יארחו, כאמור, את המנצחת במפגש בין מקומות 9 ו-10 שלושה ימים לאחר מכן, ביום שישי (19 אפריל) כאשר המנצחת במשחק זה תתמודד בסדרה של הטוב מ-5 מול ריאל מדריד האימתנית.
3 צפייה בגלריה
באסקוניה
באסקוניה
עומדת בין מכבי ת"א לבין מקום ברבע גמר הפלייאוף. באסקוניה
(צילום: EPA/ADRIAN RUIZ HIERRO)

בשני המפגשים בין שתי הקבוצות העונה רשמה כל אחת מהקבוצות ניצחון ביתי על יריבתה, כשבאסקוניה ניצחה 82:92 במשחק שהתקיים בספרד, בעוד הצהובים ניצחו 81:89 במשחק שנערך באולם אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד, בו יתקיימו משחקיה הביתיים של הקבוצה של עודד קטש גם בשלב הפלייאין.

מי את, באסקוניה?

באסקוניה נוסדה ב-1959 ועד אמצע שנות ה-90 לא רשמה שום הישג משמעותי בכדורסל האירופי או הספרדי. בשנת 1995 זכתה בתואר הראשון בתולדותיה - הגביע הספרדי, ושנה לאחר מכן זכתה בגביע אירופה למחזיקות גביע (גביע ספורטה).
בתחילת שנות ה-2000, תחת מאמנה הנוכחי, דושקו איבנוביץ' (שהיום זו הקדנציה הרביעית שלו במועדון), היא עשתה קפיצה משמעותית גם בזירה המקומית וגם באירופה, כשבמהלך העשור הזה היא רשמה חמש הופעות בפיינל פור היורוליג, כולל שתי הופעות בגמר זאת בנוסף לשתי אליפויות וארבעה גביעים בין השנים 2002 ל-2009. בעונת 2009/10 שיחק בקבוצה ליאור אליהו, שזכה עמה באליפות ואף הצטיין במשחק השלישי בסדרת הגמר נגד ברצלונה.
3 צפייה בגלריה
מאמן באסקוניה דושקו איבנוביץ'
מאמן באסקוניה דושקו איבנוביץ'
הצעיד את באסקוניה לצמרת. דושקו איבנוביץ'
(EPA/JUANJO MARTIN)
בתחילת העשור הנוכחי זכתה באסקוניה באליפות השלישית בתולדותיה בתום משחק נוקאאוט דרמטי ובלתי נשכח מול ברצלונה (זה היה בעונת הקורונה), אך מאז היא מתקשה למצוא יציבות ולא ממש מאיים על צמרת היורוליג.

אז איזו יריבה מצפה למכבי ת"א?

באסקוניה פתחה את העונה בצורה צולעת וכעבור ארבעה מחזורים בלבד החליטה להיפרד מהמאמן חואן פנארויה, כשבמקומו החזירה את איבנוביץ' לקדנציה רביעית כאמור. המונטנגרי היה זה שהצעיד את המועדון הבאסקי לצמרת הכדורסל האירופי והספרדי, וגם העונה הוא ייצב את הספינה.
השחקן הבולט ביותר של באסקוניה, לפחות בהתקפה, הוא מרקוס הווארד - מלך הסלים של העונה הסדירה - שקלע בממוצע 19 נקודות למשחק במהלך העונה הסדירה. בשני המשחקים העונה נגד הצהובים הוא סיפק תצוגות מצוינות, כשקלע 26 נקודות בניצחון הביתי של באסקוניה ו-19 במשחק בו היא הפסידה לקבוצה של קטש במשחק שנערך בבלגרד. לאחרונה הווארד נמצא בכושר נפלא ובניצחון הקריטי על וירטוס הוא קלע 34 נקודות.
3 צפייה בגלריה
הווארד מול בולדווין
הווארד מול בולדווין
כיכב פעמיים נגד מכבי ת"א. הווארד מול בולדווין
(צילום: באדיבות באסקוניה)
עוד שחקן בולט של הבאסקים הוא טאדאס סדקרסקיס. שחקן הפנים הליטאי לא שיחק מול הצהובים במהלך הניצחון הביתי בסיבוב השני, אך קלע 15 במשחק בבלגרד. במהלך העונה הסדירה ממוצעיו עמדו על 9.1 נקודות, 6.9 ריבאונדים ו-1.4 אסיסטים.
מעבר לשני השמות שהוזכרו, בולטים גם וניה מרינקוביץ' (10.7 נקודות למשחק), שהגיע עם סרביה עד הגמר במונדובאסקט האחרון, קודי מילר-מקינטייר - מלך האסיסטים של העונה הסדירה (7.3 למשחק) וצ'ימה מונקה הניגרי, משחקני הספסל הטובים במפעל שתורם 14 נקודות למשחק.
משחקי הפלייאין: מכבי ת"א - באסקוניה אנאדולו אפס - וירטוס בולוניה סדרות רבע גמר הפלייאוף: ריאל מדריד - הקבוצה שתסיים שמינית דרך הפלייאין פנאתינייקוס - הקבוצה שתסיים שביעית דרך הפלייאין מונאקו - פנרבחצ'ה ברצלונה - אולימפיאקוס