במכבי ת"א יצאו אתמול (חמישי) מרוצים מאוד מהניצחון 91:97 על הפועל חולון, שהעלה אותם לגמר גביע ווינר, בו יפגשו ב-23 באוקטובר את היריבה העירונית הפועל ת"א.
הצהובים הציגו יכולת שונה לחלוטין מזה שהראו ברבע הגמר מול גלבוע/גליל רק ביום שלישי האחרון, חלק מזה בשל הצטרפותו של לורנזו בראון. אלוף אירופה הטרי עם נבחרת ספרד, שהגיע לארץ רק בשבוע שעבר והתאמן עם הקבוצה מאוחר, התלבש למשחק והחיבור שלו עם השחקנים היה מיידי. בראון סיים את הערב עם 13 נקודות ולא פחות מ-12 אסיסטים.
5 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
יכולים להיות מרוצים. שחקני מכבי ת"א
(צילום: נחום סגל)
"לורנזו חזר מאליפות אירופה הוא נמצא בכושר משחק ובכושר גופני טוב", סיפר המאמן המנצח, עודד קטש. "הוא עוד רכז על המגרש, רכז אמיתי, מסר 12 אסיסטים, לאו דווקא מסירות מסובכות. הוא פשוט מפשט את המשחק. זה עוזר לווייד (בולדווין), עד עכשיו הוא היה מוביל הכדור היחידי והרבה היה עליו, זה יעזור לשניהם לשחק ביחד".
בצוות המקצועי מאוד אהבו את שיתוף הפעולה בין בראון לבולדווין. אם בהתחלה היה קצת חשש על איך השניים יסתדרו כשכל אחד מהם יכול לנהל את המשחק, התברר ששניהם יכולים לספק משחק טוב ביחד (בולדווין סיים עם 14 נקודות, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות) מבלי לקחת את הפוקוס אחד מהשני.
5 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון מרווין ג'ונס מול שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
שחקן הפועל חולון מרווין ג'ונס מול שחקן מכבי ת"א לורנזו בראון
בראון (משמאל). "עוד רכז על המגרש"
(צילום: נחום סגל)
מי שקיבל גם כן לא מעט מחמאות הוא רפי מנקו, שסיים עם 14 נקודות (4 מ-5 לשלוש). זה היה משחק לא פשוט עבורו ועבור גיא פניני, שרק ביוני האחרון עוד לקחו אליפות עם הפועל חולון. אבל מנקו השתיק את כל הרעשים מסביבו ועלה על הפרקט כדי לנצל כל דקה מההזדמנויות שקטש נותן לו.
דבר אחד במכבי ת"א לא אהבו מהערב הזה. העובדה שהם כמעט שמטו 25 הפרש ואפשרו להפועל חולון לחזור למשחק. "בכללי היה משחק טוב שלנו, אולי הכי טוב שלנו עד עכשיו", אמר קטש. "אם מתייחסים לשלושת הרבעים הראשונים, עד שיצאנו מהקצב שהייתה תחושה שהמשחק גמור. אסור שזה יקרה, זה מתחיל ממני, אני צריך לראות מה אני יכול לעשות יותר טוב.
5 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש עם עומר אסתרון
מאמן מכבי ת"א עודד קטש עם עומר אסתרון
"המשחק הכי טוב שלנו בהכנה". קטש
(צילום: נחום סגל)
במכבי כבר משריקת הסיום החליטו לשכוח מהניצחון ולהתמקד בעיקר במשימה הבאה והחשובה שלהם - פתיחת עונת היורוליג - ביום חמישי הקרוב בהיכל מנורה מבטחים (21:05) מול ז'לגיריס קובנה.

"ביום שני מתחילת העונה האמיתית של חולון"

כאשר בהפועל חולון הודו לפני חצי גמר גביע ווינר אתמול, שהם כבר מסתכלים לעבר משחק הפתיחה בליגת האלופות של פיב"א - ביום שני נגד לגיה ורשה, ולכן תהיה רוטציה שונה, אף אחד לא הניח שהיא תכלול, שוב, שמונה שחקנים בלבד. וזה לא הספיק מול מכבי ת"א.
5 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי. האריס
שחקן הפועל חולון סי. ג'יי. האריס
חולון התקשתה בלעדיו. האריס
(צילום: נחום סגל)
למעשה, חולוניה ניצחה רק ברבע האחרון (18:30), כשמכבי הורידה רגל מהגז. ג'ו רגלנד, ששיחק 36 דקות וקלע 24 נקודות (8 אסיסטים) נראה עייף מאוד בסיום המשחק וכמוהו גם מרווין ג'ונס שיחק 34 דקות. השניים אמורים להיות פקטורים משמעותיים בהרכב של גודס בפולין בשני, ולחולון אין כרגע שפן לשלוף מהכובע למרות החתמתו של אריק גרין, שיעבור בדיקות בשבת ויטוס עם הקבוצה לוורשה. כך ששישה מתוך שמונת השחקנים ששיחקו היום מעל 20 דקות יצטרכו להיות רעננים שוב בעוד ארבעה ימים בלבד.
אחד מתוכם הוא ניב משגב, ששיחק הכי הרבה מכל הישראלים (27 דקות) ואמר בסיום: "הגענו לא מספיק אגרסיביים. ראו את זה ברבע הראשון ובמחצית הראשונה. להתחיל לרדוף אחרי מכבי ממינוס 15-20, זה קשה".
5 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מאמן הפועל חולון גיא גודס
קבוצתו חייבת להשתפר. גודס
(צילום: נחום סגל)
"כולם מחכים לשחקן החדש שיגיע וימלא את המקום של סי.ג'יי, רואים שאנחנו צריכים גארד עם יכולות שיעזור לנו. ביום שני מתחילה העונה באמת, אין תירוצים, אנחנו שם כדי לנצח", הוסיף הרכז.
עם ההפסד הזה, האלופה רושמת הפסד תשיעי במשחקי ההכנה לצד ניצחון בודד, בשבוע שעבר ברבע הגמר נגד גליל עליון, ותמריא לפולין כשהמומנטום לא לצידה. מאמן הקבוצה, גיא גודס, אמר שהוא לוקח לטובה רק את עשר הדקות האחרונות. "אז התחלנו להילחם קצת, דברים שלא עשינו ברבעים הראשונים, בעיקר בהתחלה", הסביר גודס. "מכבי עשו סלים קלים אחרי איבודים. קיבלנו 31 נקודות מ-15 איבודים, זה ליווה אותנו כל ההכנה. זה נקודות זולות, נהייה חייבים לשפר את זה".
על הסגל הקצר, השיב גודס: "יש הרבה עומס על ג'ו כרגע, אין לי ברירה אחרת, וגם על ניב, הם מובילי הכדור היחידים שלנו כרגע. יש לנו הרבה נפילות, עם זה של עייפות, של החלטות מסוימות, ברגע שנפתור את הנושא הזה, ואולי גם ריבאונד הגנה, נהיה בסדר ונוכל לעצור קבוצה סביב 72-74 נקודות".
מאמן הסגולים כבר התייחס למשחק ביום השני בין היתר בהקשרו של גרין, שינחת היום: "הוא יעשה אימון, אבל אי אפשר לבנות עליו למשחק כזה יותר מדי".