גלבוע/גליל הפכה את הניצחונות על מכבי תל אביב לדבר שבשגרה בשנים האחרונות (מאזן 6:10 ב-16 המפגשים האחרונים), אבל נוכח פתיחת העונה הלא טובה שלה, לצד העובדה שהיא משחקת עם שלושה זרים בלבד אחרי שחרורו של ג'ו צ'ילי, ובקרוב גם זה של קיילב ווסון, במועדון היו סקפטיים.
מצד שני, ההכנה למשחק של הצהובים לא הייתה אופטימילת (הגיעו אחרי שני משחקי חוץ ביורוליג בשבוע), הזרים שבחר יאניס ספרופולוס להושיב בחוץ (סקוטי ווילבקין, מתיאס לסור ודרק וויליאמס) והעובדה שהאורחת שיחקה עם מעט תרגילים, נתנה אמון מחדש לגלבוע/גליל, נתנו תקווה.
2 צפייה בגלריה
גלבוע גליל
גלבוע גליל
נותרה הכבשה השחורה של מכבי ת"א. גלבוע/גליל
(צילום: גיל נחושתן)
"כשראינו שיאניס בחר לא לרשום את מתיאס לסור, ידענו שאם נסבך את ג'יילן ריינולדס בעבירות אפשר יהיה לעשות נזק למכבי", אמרו בגלבוע/גליל. וזה בדיוק מה שהיה. עם רומן סורקין וג'ייק כהן, שני גבוהים שלא ממש שומרים (בעיקר השני), למקומיים היו חיים קלים יחסית. לא סתם סנטר הקבוצה, סשה קיליה-ג'ונס, סיים עם דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-14 ריבאונדים, כולל שלוש הטבעות.
כמו כן, זה שספרופולוס שיחק בלי ווילבקין צמצם את האפשרויות ההתקפיות של מכבי, וניתן היה לראות את חוסר התיאום ואת החשש לקחת אחריות אצל שאר השחקנים. "במשחק כזה לא יכול להיות מבחינתם שג'יימס נאנלי קולע רק 9 נקודות וזורק לסל 6 פעמים בלבד, אבל מצד שני הוא קיבל כמה מכות ביורוליג ודי הופתענו שמכבי בכלל רשמה אותו למשחק", הוסיפו בגלבוע/גליל.
2 צפייה בגלריה
סשה קיליה-ג'ונס מרחף
סשה קיליה-ג'ונס מרחף
דאבל-דאבל של 18 נקודות ו-14 ריבאונדים. קיליה-ג'ונס
(צילום: גיל נחושתן)
היכולת של אור קורנליוס עם 13 נקודות הייתה ללא ספק האקס פקטור, ונראה שמכבי כלל לא התכוננה לגארד שהגיע בקיץ לגן נר מעירוני נס ציונה. לזה תוסיפו משחק התקפי כמעט מושלם של המארחת (11 שלשות ב-50 אחוזים ו-4 איבודים בלבד!), ותבינו בסופו של דבר איך היא ניצחה.
למרות האופוריה, בגלבוע/גליל יודעים שהם קצרים מאוד בסגל נוכח שחרור שני הזרים, ומחפשים כעת שניים אחרים במקומם, ובמהירות, כדי שיוכלו לתת אוויר לשאר השחקנים ובעיקר לעזור בלו"ז הצפוף שיש לקבוצה. עד סוף החודש מחכים לגיא קפלן ושחקניו ארבעה משחקים ב-11 ימים (סראגוסה, הפועל חולון, סראטוב ואילת).