אכזבה בהפועל ת"א אחרי התבוסה 114:87 אתמול (רביעי) לפריז באסקטבול במסגרת היורוקאפ, שעצר לאדומים רצף של ארבעה ניצחונות והיה הפסד הבכורה שלה במפעל.
האדומים אומנם חסרו אתמול את כוכבם, ג׳ייקובן בראון, שסובל מפציעה במפשעה, אך בקבוצה דאגו ישר לבטל את התירוצים בנוגע להיעדרותו וסיברו לתלות בכך את הסיבה להפסד אתמול. המשחק לא התפתח שציפו, בטח לא בשלב שההפרש כבר עלה ל-29 נקודות. בקבוצה דיברו בעיקר על האנרגיות ועל ההגנה הרכה שאפשרה ליריבה לרשום לא פחות מ-51.4 אחוזים מעבר לקשת, עם 19 שלשות.
1 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
דני פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
"צריך להיות אמיתיים עם עצמנו, הכתובת הייתה על הקיר", אמר דני פרנקו בסיום. "זה לא צריך להיות ההפרש בין הקבוצות. זה לא קשור למי שיחק ומי לא שיחק, אמרתי לשחקנים גם לפני המשחק, זה לא יותר חשוב מהמשחק שהיה בשבוע שעבר או המשחק שיהיה בשבוע הבא. אבל, אנחנו במחזור חמישי ויש לנו עוד דרך ארוכה לעשות, אנחנו צריכים לאסוף את עצמנו, כולם יודעים שלא שיחקנו את הכדורסל שלנו. נעבור את הערב הזה, זה אחריות של כולנו, הייתה לנו נפילה כללית, נעשה מאמץ להיראות יותר טוב במשחק הבא"
תומר גינת שסיים את הערב עם 15 נקודות ו-6 ריבאונדים הוסיף: "ידענו שמדובר ביריבה טובה, אבל הם לא העניין בהפסד הזה, לא שיחקנו את המשחק שלנו, נתנו להם לעשות מה שהם רוצים. זאת פעם ראשונה שנתקלנו באתגר כזה העונה, אנחנו נלמד מזה וננסה להיות טובים יותר במשחק הבא".
המסע של הפועל ת"א באירופה ממשיך אחרי שכבר הספיקו לעבור ב-5 מדינות שונות בחודש האחרון, ביום שישי הקרוב הם יעברו לליטא שם יתחילו באימונים לקראת המשחק הבא מול פרומיטיי האוקראינת שמשחקת בריגה ביום שלישי.

המחווה לילדי העוטף

12 תושבים מישובי עוטף עזה, רובם המכריע בני נוער, התארחו אמש מטעם הפועל ת"א. בני המשפחות הוטסו למשחק, כאשר המועדון דאג להטסתם ולאירוחם המלא במהלך השהות בעיר. הנערים תושבי העוטף, אשר מלווים ע"י עוזר המאמן לשעבר ותושב מפלסים, עומר בילנסקי, פגשו את שחקני הקבוצה טרם המשחק, שוחחו איתם והצטרפו אליהם אל ההכנות האחרונות לקראת המשחק כחלק מהמשלחת האדומה.
הבעלים, עופר ינאי: "אין מרפא לכאב הנורא שהנוער הטוב הזה חווה, למראות הזוועה שעיניהם ראו ולחור שנשאר בלב. משפחת הפועל תמשיך לחבק אותם, ולנסות להיות עבורם - עד כמה שרק אפשר - נקודה קטנה של אור באפלה. זו זכות גדולה".