ב-11 במרץ 2010 זה קרה. כן, לפני כמעט 14 שנים הייתה הפעם האחרונה בה מכבי ת"א חזרה ממדריד עם ניצחון. מאז הצהובים ביקרו 14 פעמים בוויזניק סנטר - ובכל פעם הפסידו. לרוב אפילו חטפו בראש.
הערב (שלישי, 21:30) תנסה מכבי ת"א לשבור את הנאחס, רק שזה יהיה קשה, אפילו קשה מאוד. הבלאנקוס ניצבים בפסגת היורוליג ועומדים על מאזן מושלם העונה בבית (0:11). מדובר בקבוצה האיכותית ביותר במפעל וכמובן האלופה המכהנת. בקיצור, מפלצת של ממש. הצהובים, מנגד, רק במקום השביעי בטבלה עם מאזן של 13 ניצחונות ו-10 הפסדים. הבדלי הרמות בולטים.
3 צפייה בגלריה
רודי פרננדס חוגג
רודי פרננדס חוגג
רודי פרננדס חוגג על חשבון מכבי ת"א במדריד ב-2022
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
מכבי ריאל בונזי קולסון טבארס
מכבי ריאל בונזי קולסון טבארס
טבארס וקולסון במפגש בין שתי הקבוצות במפגש הקודם
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
הצהובים התמודדו בתקופה האחרונה עם משבר מנטלי שנוצר בעקבות רצף הפסדים כואב במיוחד - ביורוליג ובליגת העל. רק שדווקא בשבוע האחרון נראה שהם חזרו לעצמם. ה-75:90 המרשים ביום חמישי על פנאתינייקוס וטיול קליל כעבור יומיים מול עירוני נס ציונה בליגה.
מי שעכשיו נמצאת בתקופה פחות טובה היא ריאל מדריד, שהפסידה בשלושה מתוך חמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. האחרון רק לפני יומיים, 100:77 לגראן קנאריה. ואם זה לא מספיק, וולטר טבארס וסרחיו יוי בספק למשחק בשל פציעות.
3 צפייה בגלריה
קטש וניבו
קטש וניבו
כבוד ליריבה. קטש
(צילום: Dragan Tesic)
"זה יכול לעבוד לשני הכיוונים, ההפסד האחרון לא הופך אותם לפחות טובים", אמר מאמן מכבי, עודד קטש, לקראת המשחק. "זה משחק מאוד מאתגר. ריאל זה משהו אחר, אנחנו נצטרך להתכונן לזה בצורה שונה. בשבועות האחרונים כן הוכחנו לעצמנו שאנחנו יכולים להתחיל משחקים טוב. המשבר שנכנסו אליו היה נקודתית לשני משחקים, מנטלית אני חושב שצלחנו את הדבר הזה".
מאמן ריאל, צ'וס מטאו, סיכם: "אנחנו פוגשים את מכבי, קבוצה קלאסית בכדורסל האירופי. יש להם כמה שחקנים שמסוגלים לנצח כל יריבה, כמו ווייד בולדווין ולורנזו בראון שהם המנוע של הקבוצה הזאת. יש להם גם את בונזי קולסון שהוא חשוב מאוד עבורם, או ג'וש ניבו שהוא מאוד יסודי במשחק הפנים ומעניש על איבוד של היריבה. לכן אנחנו צריכים להיות זהירים במיוחד בהיבט הזה. אנחנו צריכים לנסות לצמצם את כל הדברים האלה אם אנחנו רוצים לצאת עם הניצחון".