נבחרת ישראל נעלה אתמול (שני) את קמפיין מוקדמות המונדובאסקט בניצחון על סלובניה 79:87 בחוץ, ובכך עמדה "ביעד" האחרון שלה - לסיים בטעם טוב, אחרי ההפסד הביתי לפינלנד בשישי. החבורה של נדב זילברשטיין הצליחה לחמוק מרבע שלישי הפכפך שהחזיר את המארחת לתמונה, לברוח ברבע האחרון ולהשיג ניצחון ראשון מזה שישה משחקים.
נועם יעקב בן ה-18 הראה שעם כל הכבוד לכחול-לבן של המדים, הצבע הבולט כשהוא בשטח הולך להיות ורוד כשהוא רשם 18 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים במשחקו השני בלבד בנבחרת הבוגרת.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
יש סיבות גם לאופטימיות. נבחרת ישראל
(צילום: FIBA PHOTOS)
נמרוד לוי חתם בצורה הטובה ביותר את הקמפיין בו פרח והציג את יכולתו מגליל העליון גם במדים הלאומיים כשהוא הוביל את הקלעים עם 20 נקודות (5 מ-9 לשלוש ל-3). למרות גילו, 28 בחודש הבא, הפורוורד יכול להיות פקטור משמעותי בנבחרת גם בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2025, כשהוא מציג גיוון במשחק שלו במספר עמדות בקו הקדמי ויד טובה מחוץ לקשת.
ואם כבר גיל, בר טימור ועוז בלייזר, שלפתע מצאו את עצמם בעמדת "השחקנים המבוגרים" ביותר בסגל, הראו שגם לניסיון יש תפקיד חשוב. טימור היה זה שהחזיר את הנבחרת מפיגור שמונה לניצחון. בלייזר הביא את היכולת מהפועל ירושלים עם 11 נקודות (5 מ-6 מהשדה) והיה נדמה כאילו היה בנבחרת כל הזמן ולא חזר אליה רק תקופת היעדרות ארוכה.
2 צפייה בגלריה
שילברשטיין על הקווים
שילברשטיין על הקווים
"הפסדנו כל כך הרבה משחקים צמודים". זילברשטיין
(צילום: FIBA PHOTOS)
"היה לנו קמפיין מאכזב מאוד. הפסדנו כל כך הרבה משחקים צמודים", סיכם זילברשטיין. "רצינו לסיים את הקמפיין הזה עם ניצחון, עם הרגשה קצת טובה. שיחקנו טוב להרבה דקות, למעט ההתחלה של הרבע הראשון והשלישי. הבחורים שיחקו עם רוח הנבחרת הלאומית, אנרגיות טובות, נצמדו לתוכנית המשחק. כל אחד עשה אקסטרה מאמץ, יותר דברים שיכולים לעזור לנו לנצח".
בלייזר הוסיף: "זה תענוג בשבילי לחזור לנבחרת. לא הייתי חלק ממנה לכמה זמן. בשבילי להיות על הפרקט כשאני לובש את המדים הלאומיים זו גאווה גדולה, ואני שמח להיות פה. החיבור עם השחקנים היה מהיר. הרגשתי כל פעם על הפרקט אקסטרה אנרגיה מכולם. כשמישהו קולע - כולנו שמחים בשבילו. אני שמח שסיימנו את הקמפיין הזה עם ניצחון".