הפועל ירושלים עלתה אתמול (שישי) לחצי גמר גביע ווינר אחרי 74:82 על הפועל אילת. עם כל הכבוד לכך, בבירה כבר מתכוננים למשחק הראשון בליגת האלופות של פיב"א בעוד תשעה ימים.
שלושה מארבעת הרבעים נגד אילת היו צמודים. בהתחשב בכך, משחק חצי הגמר, שייערך ביום רביעי נגד המנצחת בין הפועל ת"א ובני הרצליה הערב, מגיע לירושלים בזמן טוב. אמנם היא שיפרה את מאזן טרום העונה שלה ל-0:6, אך משום שהמשחק לא "עבר" בקלות, היא זקוקה לניסוי כלים אחרון לפני משחק הבית נגד דרושאפקה.
3 צפייה בגלריה
(איציק בלניצקי, ONE)
מאמן ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ' התייחס לעובדה שקבוצתו הצליחה לברוח רק ברבע האחרון ואמר: "אני לא מבין למה מקטינים את אילת כקבוצה. היינו פייבוריטים, אז אנחנו צריכים להביס אותם? אני לא בטוח שאפשר לעשות את זה בקלילות. אני לא מאמין בזה. אנחנו מנסים שיהיו לנו כמה שלבים של הופעות, וכשאני אומר שלבים אני מתכוון לאנרגיה ופוקוס. יש לנו כישרון יותר מאשר לאילת, אבל כדי שהכישרון יהיה פקטור אתה צריך להראות אנרגיה על הפרקט. אני מרוצה מהחלק הזה. אני לא מרוצה מהחלק שבו הובלנו והם חזרו. במשחק הזה אולי זה היה מהר מדי, אז צריך לעבוד על שליטה במשחק ולהיות יותר יציבים".
דז'יקיץ' נשאל האם העובדה שהקבוצה לא ערכה מסע אימונים בחו"ל יעזור לה הלאה והשיב: "במהלך הקיץ, כשהתכוננו למשחקי ההכנה ופתיחת העונה, חשבנו על זה. היו לנו הצעות לשחק מול קבוצות באירופה, אבל הכדורסל בישראל שונה מכמה ליגות באירופה. בשבילנו, לפחות עכשיו, זה נראה צעד טוב".
הסרבי של ירושלים מבין שבליגת האלופות הוא יוכל לרשום זר יותר מהליגה הישראלית, והודה שאינו יודע עדיין עם איזה הרכב יעלה ושהוא קודם חושב על חצי הגמר. "יש לנו שישה זרים, ואנחנו נמצא דרך לפתור את עניין הסגל", אמר המאמן, "בליגה מותר לנו רק חמישה. מרקס מייריס היה לדוגמה יכול לעזור לנו מאוד היום, אבל ההחלטה הייתה שהוא ישחק במשחק הבא. התחלנו את העונה בלי שלושה שחקנים שהיו עם הנבחרות. נועם דוברת חזר, גלעד לוי הלך. עד עכשיו היו לנו שלושה שחקנים חסרים חוץ מגלעד, שעכשיו חזר. אני מאמין שכולם בריאים, וזה מה שהכי חשוב בשבילי לתחילת העונה".
3 צפייה בגלריה
התפוצצו ברבע הרביעי. בלייזר וחבריו
התפוצצו ברבע הרביעי. בלייזר וחבריו
התפוצצו ברבע הרביעי. בלייזר וחבריו
(איציק בלניצקי, ONE)
דז'יקיץ', שישב לצד אור קורנליוס שהיה הישראלי ששיחק הכי הרבה דקות בירושלים (31 דקות) ואף פתח בחמישייה, הרחיב כמה השחקן הישראלי חשוב לו: "ניסיתי להחתים עוד ישראלים במהלך הקיץ. בקלות היו יכולים להיות עוד. הם עשו את ההחלטות שלהם, ואני מאחל להם את כל הטוב, אבל ננסה בקיץ הבא. אני מקווה שהמועדון מבין כמה זה טוב שיהיו שחקנים מקומיים. זה חשוב מאוד, אבל אולי אני טועה, מגזים ומעריך יותר מדי את השחקנים הישראלים. קורנליוס? כל עוד הוא נלחם בהגנה הוא משחק. הוא יודע את זה. אני מאמין שהוא יהיה חתיכה חשובה בשבילנו בשנה הזו".
קורנליוס עצמו אמר על המשחק: "אילת קבוצה חזקה מאוד לפי דעתי. אם ידענו שככה יהיה צמוד? הם באו בלי שלושה שחקנים דומיננטיים, אז ציפינו שהם יבואו בידיעה שאין להם מה להפסיד. יש לנו הרבה מה לעבוד ונשתפר. המשחק שלי? אנחנו קבוצה עמוקה, וכל יום מישהו אחר יכול להתפוצץ. אותי מצאו היום, ואני שמח. יש את המאמן בשביל להוריד אותנו לקרקע, גם אחרי שישה ניצחונות רצופים בהכנה".
קורנליוס התייחס לדבריו של דז'יקיץ' על השחקן הישראלי ואמר: "אין מאמנים זרים בליגה חוץ ממנו, וזה יתרון לשחקנים הישראלים ולשאר הקבוצה, כי הוא בא ורואה מה הכי טוב לקבוצה ומה הכי חשוב. לשמחתי, אני כרגע מקבל במה. אני מרגיש משהו מיוחד השנה. עברתי כמה קבוצות בקריירה, אני מרגיש שיש לנו את האנשים המיוחדים כל אחד ברמה באמת הזויה. זה לא קרה לי אף פעם. יש חיבור. אני חושב שתהיה לנו עונה מאוד מיוחדת".
3 צפייה בגלריה
מחכה עדיין לסגור את הסגל. בית הלחמי
מחכה עדיין לסגור את הסגל. בית הלחמי
מחכה עדיין לסגור את הסגל. בית הלחמי
(איציק בלניצקי, ONE)
בצד המפסיד, מאמן אילת אריאל בית הלחמי סיפר שרק בימים האחרונים הקבוצה החלה לעבוד ביחד ועדיין חסרה בשחקנים. הוא הוסיף שלא מן הנמנע שבקרוב יגיע לעיר רכז נוסף, אחרי פציעתו של הרכז סקוט מצ'אדו.
בית הלחמי אמר על המשחק: "אני חושב שבשלושת הרבעים הראשונים היינו עוד במשחק. ברבע האחרון קרסנו גם מבחינת העייפות וקבלת ההחלטות שלנו. עד הרבע השלישי היינו עם 10 איבודים, הוספנו עוד 6 ברבע האחרון. קשה לנו עוד בלי מוביל כדור דומיננטי, אבל הקבוצה היא טובה. חסרים לנו עוד אימונים ביחד. אנחנו בגרף של התקדמות, אבל חסר לנו עוד שבוע להיות טובים ולהכניס את כולם למקומות הנכונים".