בית הדין העליון של איגוד הכדורסל החליט היום (חמישי) על שינויים משמעותיים בהסכם המתאזרחים בין מינהלת הליגה לארגון השחקנים, בעקבות עתירה שהגישו המתאזרחים על ידי עורך הדין רועי רוזן.
בשורה התחתונה הדיינים קבעו כי האיגוד יצטרך לקבוע מתווה חדש בשיתוף כל הצדדים על מנת לנסח הסכם מקובל על כולם.
2 צפייה בגלריה
ווילי וורקמן
ווילי וורקמן
וורקמן. י-ם לא תצטרך לשלם עליו
(צילום: זהר שחר)
יחד עם זאת, בעונה הקרובה הוחלט על מתווה מרוכך שהוצע על ידי המינהלת ובהסכמה של ארגון השחקנים: "מתאזרח חדש" ייקרא רק מי שקיבל את אזרחותו בתקופה של עד שנתיים, בניגוד לארבע שנים בהסכם שבוטל. כך למשל סנדי כהן הוא לא מתאזרח חדש, אבל מקס היידגר, במידה שהיה ממשיך לשחק בארץ, כן היה נחשב לחדש.
בנוסף, לא יוטל קנס על קבוצה שתרצה לכלול בסגל מתאזרח אחד בלבד, לא משנה אם הוא חדש או ותיק. הקבוצות כן ישלמו קנסות החל מהמתאזרח השני, במידה שהוא חדש, וגם הם יהיו מופחתים ב-50 אחוז מההסכם המקורי. כלומר, על המתאזרח השני קבוצה תשלם 100 אלף שקל (לעומת 200 אלף בהסכם הקודם), ובמידה שתחתים מתאזרח שלישי, שגם הוא חדש, היא תצטרך להיפרד מעוד 150 אלף שקלים (לעומת 300 אלף קודם לכן). על מתאזרחים ותיקים הקבוצות לא יצטרכו לשלם קנס. סה"כ כל קבוצה תוכל לרשום עד שלושה מתאזרחים בטופס, כאשר אם תחליט לרשום יותר הם ייחשבו עבורה במכסת הזרים.
2 צפייה בגלריה
סנדי כהן
סנדי כהן
כהן. גם עליו הרצליה לא תצטרך לשלם
(צילום: אורן אהרוני)
בארגון השחקנים טוענים כי בית הדין למעשה קיבל את ההסכם, ורק ערך בו שינויים מסוימים. "זהו ניצחון ענק לארגון השחקנים", אמר ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון. "בית הדין נתן תוקף להסכם של ועדת שרעבי, עם שינויים מסוימים, כך שניתן מעמד חשוב לשחקן המקומי בליגת העל בשלב הראשון ובליגה הלאומית בשלב השני. זאת גם הפעם הראשונה שנכנסת ההגדרה של שחקנים שגדלו בישראל HGP. כמו כן, זה ייתן חיזוק לנבחרות ישראל ולזהות של השחקן המקומי הישראלי כפי שהארגון חרט על דגלו מאז הקמתו".