ההפסד של מכבי ת"א אתמול (חמישי) לברצלונה (92:89) שם קץ לרצף ששת הניצחונות של הצהובים ביורוליג (ו-17 בכל המסגרות), אך חשוב מכך - קבע באופן סופי כי הקבוצה של עודד קטש לא תסיים באחד מששת המקומות הראשונים ותתמודד במסגרת הפלייאין.
האלופה הישראלית הגיעה למחזור הלפני אחרון של העונה הסדירה כשהיא יודעת שהיא חייבת לנצח את הקטלאנים בשתי נקודות לפחות, כשהפסדים של פנרבחצ'ה ואולימפיאקוס היו מביאים אותה למחזור הנעילה אפילו כשהיא תלויה בעצמה. עם זאת, השחקנים של עודד קטש לבסוף לא הצליחו במשימה ויסתפקו במקום השביעי, שמבטיח להם את הביתיות בסדרה מול הקבוצה שתסיים במקום השמיני.
2 צפייה בגלריה
סורקין עצוב
סורקין עצוב
יצטרכו לנצח בפלייאין כדי להגיע לרבע גמר הפלייאוף. שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
כעת, מכבי ת"א תצטרך לחכות לתוצאות של מחזור הנעילה של העונה הסדירה כי לדעת את זהות היריבה שלה בפלייאין: וירטוס בולוניה, באסקוניה או אנאדולו אפס. בכל מקרה, גם אם תפסיד את המשחק הראשון בפלייאין, יהיה למכבי סיכוי נוסף - במשחק מול המנצחת במפגש בין הקבוצות שסיימו במקומות 9 ו-10.
במחזור הסיום הצהובים יפגשו את מילאנו במשחק "ביתי" שייערך באולם אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד. למשחק אין שום משמעות מבחינת הקבוצה של קטש, אך זו לא תרצה להגיע לפלייאין אחרי שני הפסדים רצופים. לעומת זאת, מבחינת האיטלקים מדובר במשחק חשוב מאוד, בו הם חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי להשיג את הכרטיס לפלייאין.
2 צפייה בגלריה
סטורנסקי מול כהן
סטורנסקי מול כהן
ג'ייק כהן מנסה להפריע לסטורנסקי מברצלונה
(צילום: EPA/Enric Fontcuberta)

איך עובד הפלייאין?

מקום 7 - מקום 8: המנצחת מעפילה לפלייאוף מהמקום השביעי (ותפגוש את השנייה), המפסידה תמשיך למשחק נוסף. מקום 9 - מקום 10: המנצחת ממשיכה למשחק נוסף (מול מנצחת מקומות 7-8), המפסידה מודחת מהיורוליג. המפסידה מקומות 7-8 - מנצחת מקומות 9-10: המנצחת עולה לפלייאוף מהמקום השמיני (ופוגשת את ריאל מדריד).
מקומות 7-10 ביורוליג 7. מכבי ת"א 14:19 8. וירטוס בולוניה 15:17 9. באסקוניה 16:16 10. אנאדולו אפס 17:15

מה נותר לכל אחת?

מכבי ת"א (מקום שביעי, 13:19) מילאנו (בית)
וירטוס בולוניה (מקום שמיני, 15:17) מילאנו (חוץ) באסקוניה (בית)
באסקוניה (מקום תשיעי, 16:16) ריאל מדריד (חוץ) וירטוס בולוניה (חוץ)
אנאדולו אפס (מקום עשירי, 17:15) פנרבחצ'ה (חוץ) הכוכב האדום (בית)
פורסם לראשונה: 23:27, 04.04.24