פחות מיממה אחרי ההפסד להפועל חיפה - 80:78 ברבע גמר גביע המדינה - בהפועל חולון התעוררו לבוקר עם ההבנה שכעת ישנו פחות תואר לשחק עליו. "אנחנו מאוד מאוכזבים. משחק בשתי נקודות הפרש מוכרע על הדברים הקטנים. אם היו שומרים על אנתוני היקי - הוא בטוח לא היה קולע ומנצח את המשחק", אמרו בקבוצה.
חולון רדפה אחרי הפועל חיפה במשך המחצית הראשונה, מה שלא תאם את "הציפייה" למשחק לוחמני מהרגע הראשון. "אף אחד לא חשב שהולכים לדלג על המשחק בדרך לחצי הגמר, אי אפשר לזלזל באף קבוצה", אמרו במועדון והוסיפו: "ברבע השלישי רצינו יותר, הייתה ריצת 2:20. זה הרגיש שהשתלטנו על העסק, אבל המומנטום נגמר. שיחקנו פחות טוב מהם והגיע להם לנצח".
2 צפייה בגלריה
שחקני חולון מאוכזבים
שחקני חולון מאוכזבים
שחקני חולון מאוכזבים
(שחר גרוס, ONE)
בחולון טוענים שלא כל השחקנים הגיעו למשחק, ובטח שלא היו בשיאם. ואם כבר שחקנים, באחד מפסקי הזמן ג'ו רגלנד ושון דאוסון התעמתו זה עם זה אחרי מספר הערות שנאמרו, והטונים עלו. "אכזבה באה עם עצבים. ג'ו הוא המנהיג שלנו ומותר לו להעיר למי שהוא רוצה, הכל בסדר. זה נעצר פה", סיפרו בקבוצה ודיווחו שבחדר ההלבשה שום דבר נוסף לא קרה בין השניים.
גם אשתקד הייתה חולון במצב דומה עם רבע גמר נגד אותה הפועל חיפה וסדרת פליי-אין בין לבין, רק שהפעם כאמור הקבוצה מהכרמל הייתה זו שניצחה. לאנשים במועדון יש לכך הסבר: "עברת משחק מכריע ואז אתה מגיע לעוד אחריו. בעצם צריך להביא את עצמך לפיק מסוים למשחק על תואר פעמיים. אולי קשה להביא את השחקנים לרמת חשיבות שזה משחק על הכל, היינו שם בשבועיים האלה עם איגוקאה".
2 צפייה בגלריה
גודס
גודס
הדחה מפתיעה. גודס
(צילום: FIBA PHOTOS)
את אי ההעפלה לשלב הבא כינו משהו "די חריג", והזכירו שהפעם האחרונה שחולון לא הייתה במעמד ארבע הגדולות הייתה בעונת 2019/2020 כשהפסידה לעירוני נהריה בבית. אגב, מי שאימן את אלופת המדינה אז היה שרון דרוקר, שהיום מאמן את הפועל חיפה, וסגר מעגל.
משום שמשחק מספר 3 "נחסך" עבור חולון, המשחק הבא של הקבוצה יהיה רק במוצאי שבת כשתתארח בנס ציונה. במועדון מקווים שהימים הללו יגרמו לשחקנים לא רק לנוח, אלא לחשוב על המשך העונה, שכעת נכנסת לשלבים החשובים.
באף שלב במהלך הלילה, אגב, לא הסכימו להשתמש במסע לבוסניה, ממנו שבה הקבוצה בחמישי, כתירוץ להפסד כששחקן הקבוצה מרווין ג'ונס אף אמר זאת בקול. "באנו נרגשים, זה משחק על הגביע, במיוחד בבית. בכל משחק אתה רוצה לנצח, אז להפסיד ככה זה רע וכואב מאוד", אמר הפורוורד. "לא היינו מרוכזים בפרטים הקטנים, לא שיחקנו הגנה, לא עזרנו אחד לשני. הקבוצה הטובה ביותר ניצחה".