בהפועל חולון בעיקר נושמים לרווחה אחרי ה-95:100 אתמול (ראשון) בתום הארכה על הפועל ת"א, שהיה גם הניצחון הראשון שלה בבית העליון. "אווירת פלייאוף" השתלטה על היכל טוטו, לא רק מבחינת העידוד של שני הקהלים, שאיך לא נגררו לעימותים (צ'ינאנו אונוואקו, שכלל לא נרשם למשחק, נקלע למריבה עם אוהד חולון שכבר קיבל אזהרה מהאבטחה, כמו כן, חפצים נזרקו מיציע אוהדי האורחת בתום המשחק), אלא גם מבחינת הלוחמנות שאלופת המדינה הציגה.
זו הייתה חולון אחרת, שונה מאוד מזו שהפסידה ארבעה משחקים ברציפות. בכל פעם כשנקלעה לפיגור, היה זה ג'ו רגלנד שלקח על עצמו את תפקיד המנהיג בהיעדרו של כריס ג'ונסון, לצד שיתוף פעולה עם סי.ג'יי האריס.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
"אווירת פלייאוף". אוהדי הפועל חולון
(צילום: עוז מועלם)
הגארד המשיך את הכושר מתחרות השלשות באולסטאר בשישי וסיים עם 4 מ-7 מחוץ לקשת (57%) ו-27 נקודות. היידן דלטון קבע שיא קריירה בנקודות (28) וגם שון דאוסון (19) ופרדריק בורדיון, שהחלימו מפציעות, עזרו מאוד לקבוצה ועיבו את הסגל שהיה חסר מזה כל כך הרבה זמן. בזכות הניצחון והבשורה מהבירה על הניצחון של הפועל ירושלים על הפועל גליל עליון, האלופה קרובה מאוד להבטיח את המקום הרביעי ויתרון ביתיות בסדרת רבע גמר הפלייאוף.
בתוך כך, מני האריס, שהגיע לקבוצה לפני כחודשיים, שוחרר. בקבוצה מספרים על חוסר התאמה בין הגארד ליתר השחקנים. מי שצפוי לקבל את המושכות כעת ועד סיום העונה הוא סי.ג'יי האריס, כפי שאמור היה להיות בתוכנית המקורית של הסגולים בתחילת העונה.
האריס עצמו אמר: "היה חשוב לנו (לנצח) וזו הייתה המטרה שלנו. עבדנו קשה מאוד במהלך השבועות האחרונים כדי להיות בטוחים שאנחנו יכולים להתחרות במשחקים כמו מהסוג הזה. חייבים להמשיך את זה. הרגשתי נהדר. הקבוצה עשתה עבודה טובה, הנענו את הכדור, עשינו הגנה. ידענו שזה יהיה משחק חשוב גם בגלל המקום הרביעי ורצינו להגן על יתרון הביתיות שלנו - וזה מה שעשינו".
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
מרוצה. גודס
(צילום: עוז מועלם)
אחרי ההפסדים למכבי ת"א והפועל ירושלים, שיתף גיא גודס כי המשחק הזה היה בבחינת אינדיקציה לראות האם בכלל חולון יכולה להתחרות בשלוש הקבוצות הגדולות. את התשובה הוא קיבל כמובן בדמות הניצחון.
"מבחינתנו, הניצחון מאוד משמעותי גם לביטחון שלנו כקבוצה. לנצח בבית קבוצה שמדורגת במקום שני ומעלינו בטבלה זה אתגר גדול. דיברנו על זה לפני המשחק. היינו מרוכזים, קיבלנו כוח מהספסל מצד שחקנים ספציפיים. זה מה שכוון אותנו קדימה, שצריך להילחם בסוף ריצת המרתון של העונה. שני משחקי ליגה ואז פלייאוף כדי לנסות להגיע לשלב חצי הגמר כמו שאנחנו מסמנים אותו. אנחנו צריכים להמשיך לבנות את עצמנו לקראת הפינאלה האחרון של העונה".

פרנקו: "עשינו טעות אחת יותר מדי"

הפועל ת"א חזרה לליגה אחרי שבועיים הפסקה במהלכם סיימה את דרכה ברבע גמר היורוקאפ. האדומים היו חסרים את בר טימור שסבל מכאבים בקרסול. ג'ורדן מקריי היה המצטיין בצד המפסיד עם 24 נקודות, שמתוכן לא מעט נקלעו במאני-טיים, אך גם החטיא שלשה חופשית וקריטית דווקא בסוף. בשבת תארח הקבוצה את הפועל ירושלים במטרה לשמור על המקום השני.
3 צפייה בגלריה
פרנקו
פרנקו
טעות אחת יותר מדי. פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
תומר גינת (18 נקודות) אמר: "פתחנו את המשחק לא טוב. במחצית הראשונה קיבלנו יותר מדי נקודות. נתנו להם לזרוק ולקלוע יותר מדי שלשות (14/36, 39%). לא שיחקנו הגנה טובה. הם הרגישו ביטחון. במחצית השנייה היינו צריכים לרדוף אחריהם, אבל זה לא פשוט לרדוף אחרי קבוצה כמו חולון בבית שלהם. זה לא הספיק, זה היה קרוב. מה יש בחולון שאנחנו מתקשים מולם? זה לא משהו ספציפי מולם, צריכים להתעסק בעצמנו. צריכים להיות מוכנים מהשנייה הראשונה ויש לנו עבודה קשה לפנינו עם משחקים חשובים לפנינו".
דני פרנקו הוסיף: "באנו לפה בלי האינטנסיביות ההגנתית שצריך כדי לנצח קבוצה כמו הפועל חולון במקום כזה. היינו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לייצב את המשחק שלנו. הרבה שחקנים שלנו היו מתחת לכושר שלהם, מבחינת רמת הקליעה וקבלת החלטות. למרות זה היה משחק צמוד לאורך כל הדרך. מריחים שפלייאוף בדרך, הייתה אווירה בלתי רגילה. שתי קבוצות טובות הלכו ראש בראש עד הסוף, עשינו טעות אחת יותר מדי בסופו של דבר וזהו. נמשיך הלאה. אני לא רוצה להשתמש בתירוצים על חיסורים".