חיזוק לעונה הבאה? לאחר ההפסד הכואב לפנאתינייקוס במשחק מספר 5 בסדרת גמר היורוליג, שסיים למכבי ת"א את העונה האירופית, בספרד טוענים כי הצהובים סימנו את דניאל אוטורו ומעוניינים להחתימו לעונת 2024/25. חמה דה-לוקאס, עיתונאי לו יש כ-58 אלף עוקבים ברשת X (לשעבר טוויטר), דיווח כי בקבוצה של עודד קטש מעוניינים להחתים את הסנטר של אנאדולו אפס במידה שיחליט לעזוב. לאוטורו חוזה עד סיום העונה בקבוצה הטורקית.
אוטורו שיחק העונה 22 משחקים במדי אנאדולו ביורוליג, מתוכם פתח בחמישייה בשלושה. הוא קלע בממוצע 7.2 נקודות ב-15 דקות והוסיף 3.9 ריבאונדים.
3 צפייה בגלריה
אוטורו
אוטורו
יצטרף למכבי ת"א? אוטורו
(צילום: AP Photo/Charles Rex Arbogast)
אוטורו בן ה-24 נבחר בקיץ 2020 במקום ה-33 בדראפט על-ידי מינסוטה טימברוולבס שהעבירה אותו ללוס אנג'לס קליפרס. הוא שיחק 30 משחקים בקליפרס בעונת 2020/21 וקלע 1.3 נקודות למשחק. בעונה לאחר מכן הוא עבר לטורונטו, בה שותף בשלושה משחקים בלבד כשבנוסף הוא שיחק גם בקבוצת הבת של שיקגו בולס בג'י-ליג - ווינדי סיטי בולס. בעונה שעברה יצא לראשונה לאירופה כשחתם במרקזפנדי דניזלי הטורקית.
בתוך כך, מכבי ת"א תמודד מחר (שישי) מול עירוני קריית אתא במסגרת חצי הגמר השני של גביע המדינה (14:00), זאת אחרי שההתמודדות השנייה במסגרת ארבע הגדולות של המפעל בין הפועל ירושלים להפועל באר-שבע דימונה נערכה הערב. הסיבה לפיצול היא סדרת רבע הגמר היורוליג בין הצהובים לפאו, שהגיעה למשחק מספר 5.
עודד קטש ושחקניו יצטרכו, כאמור, לשים את ההפסד לפאו בצד ולהתרכז במשחק נוסף על כל הקופה. "רצינו את זה מאוד, עשינו מאמץ גדול, האכזבה ברורה", אמר קטש במסיבת העיתונאים לקראת הגמר. "העניין המנטלי יכריע מחר מול קריית אתא, לפחות עבורנו. אני מקווה שלא תהיה נפילת מתח".
3 צפייה בגלריה
קטש ואברהמי לצד גביע המדינה
קטש ואברהמי לצד גביע המדינה
קטש ואברהמי לצד גביע המדינה
(צילום: אלן שיבר, איגוד הכדורסל)
קטש המשיך: "אין לנו בעיה להרגיש פייבוריטים, רק צריך לעלות וליהנות מהאירוע. אנחנו שני ניצחונות מזכייה בתואר, כך צריך להסתכל על זה מבחינתי. הרגשתי ששחקנים צריכים זמן להתאושש. האימון היום היה עם אנרגיות טובות, זה נותן לי אופטימיות למחר".
סנטר הצהובים, רומן סורקין, הוסיף: "קריית אתא קבוצה מאוד מוכשרת. נבוא מוכנים, נשחק את הכדורסל שלנו וננסה לנצח. צריך לחזור לקצב שהיינו בו, יש לנו שיטה מצוינת שעבדה כל ורוצים לסיים את העונה עם משהו מתוק. בשנה שעברה הפסדנו את הגביע ואנחנו לא רוצים שזה יקרה שוב".
3 צפייה בגלריה
קטש ואברהמי לצד גביע המדינה
קטש ואברהמי לצד גביע המדינה
המאמנים ושחקני הקבוצות במסיבת העיתונאים
(צילום: אלן שיבר, איגוד הכדורסל)
מהעבר השני, בקריית אתא ינסו לחולל סנסציית ענק. "כולם מתרגשים ומוכנים", הבהיר מאמן הקבוצה, שרון אברהמי. "לצערי אנחנו לא מגיעים במצב הפיזי הכי טוב, אבל כבר הוכחנו השנה שאנחנו מסוגלים לשחק בלי שחקנים בולטים. פערי הכוחות ידועים, מכבי הייתה בפיינל-פור בוודאות אם היתה לה הביתיות, אבל אנחנו באים עם האמונה".
רז אדם סיכם: "אם נהיה ביחד 40 דקות ומרוכזים, נוכל לעשות את זה שוב. מכבי פייבוריטית, אבל בשבילה זה עוד תואר, ואנחנו רוצים לעשות היסטוריה".
פורסם לראשונה: 18:09, 09.05.24