הכל היה מוכן לרגע הגדול של מכבי ת"א, שחלמה על העפלה לפיינל-פור היורוליג לראשונה אחרי עשור. הקבוצה של עודד קטש כבר הייתה ביתרון 7 ברבע הרביעי, אך פספסה את ההזדמנות והפסידה 95:88 לפנאתינייקוס במשחק מספר 4, מה ששלח את סדרת רבע גמר הפלייאוף ל-2:2 וכפה משחק חמישי ומכריע באואקה באתונה בשבוע הבא, ביום שלישי (21:15).
היה קשה שלא לראות את האכזבה העצומה על פני השחקנים ואנשי המועדון בסיום המשחק. הצהובים פשוט נפלו מהרגליים בדקות הסיום ועשו את כל הטעויות האפשריות. גם לקטש היה חלק מההתרסקות בדקות האחרונות עם תגובות לא חדות כמו ההישארות עם חסיאל ריברו על הפרקט וכניסתו המאוחרת של ג'וש ניבו, כך גם לגבי הכנסתו של ג'ון דיברתולומאו דקה וחצי לסיום - כל הדברים האלה ביחד איפשרו לקבוצה היוונית לנגוס עוד ועוד בהפרש, להלחיץ את הצהובים שלא הצליחו להגיב, והמשחק הסתיים בשברון לב עצום.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
שחקני מכבי ת"א מודים לקהל
האכזבה ניכרה על פניהם. שחקני מכבי ת"א
(EPA/ANDREJ CUKIC)
במכבי ישנה תחושת דה-ז'ה-וו מהעונה שעברה, כשהגיעו למשחק החמישי מול מונאקו ויצאו בסוף מאוכזבים, והפעם הם מקווים שזה יסתיים אחרת. "החגיגות יהיו רק אם נגיע לפיינל-פור", אמר מאמן פנאתינייקוס ארגין עתמאן אחרי המשחק כשנשאל למה לא חגג יחד עם שחקניו בסיום. "בשבילנו משחק חמישי ביתי לא מפעיל עלינו לחץ, אם כבר אולי זה יפעיל לחץ על מכבי. אנחנו צריכים להיות מוכנים לשחק כדורסל טוב, אמרתי גם אחרי המשחק הקודם שהמשחק הזה יהיה מבחן אופי לשחקנים שלי".

גם האוהדים לא הצליחו להרים את השחקנים

"משחק קשה עבורנו", אמר ניבו. "זה קשה להפסיד בצורה הזאת, אז ברור שיש הרבה רגשות שמתערבבים ביחד עכשיו. זה אומנם קשה עכשיו, אבל אנחנו צריכים להתאחד מחדש כקבוצה. כל האמוציות יעברו בימים הקרובים, ואז כל הפוקוס שלנו צריך להיות במשחק החמישי. הסדרה הזאת עדיין לא נגמרה. שום דבר עדיין לא נגמר. אנחנו יודעים שמאוד קשה לנצח באואקה, בטח במשחק החמישי וכשמדובר בעלייה לפיינל-פור, אבל זה אפשרי".
4 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
שברון לב. קולסון
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
4 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
"משחק קשה עבורנו". ניבו
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
מיד אחרי המשחק הקבוצה נסעה לכיוון שדה התעופה בבלגרד, שם הם התבשרו שיש עיכוב של כשעתיים בהמראה. כולם היו שקטים, מכונסים בעצמם, עם הפרצופים לכיוון הרצפה. השחקנים ישבו בנפרד והאכזבה העצומה ניכרה על פניהם. כשהקבוצה הגיעה לשדה התעופה היא התקבלה על-ידי האוהדים במחיאות כפיים, אבל גם זה אפילו לא העלה חיוך על פניהם.
"ההרגשה קשה", אמר עודד קטש בסיום. "היינו שם, הייתה לנו הזדמנות לנצח. כמה שחקנים היו מאוד עייפים אחרי שווייד נפצע, ולשחק באינטנסיביות הזאת פעמיים בשבוע זה לא קל, הראינו הרבה מאמץ. כמו במשחקים הראשונים אני גאה בשחקנים, זה לא היה משחק קל. הראינו אופי ואנחנו צריכים להיות גאים בעצמנו ולהשאיר את הראש למעלה ולהגיע לשם ולנסות לעשות משהו מיוחד".
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
הגיעו בהמוניהם לבלגרד. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: אלעד גולדשטיין, מכבי תל אביב)
על משחק מספר 5: "הדבר החשוב זה להתאושש ולהחלים. זה טוב להרגיש כמו שאנחנו מרגישים עכשיו, זה חלק מהספורט. אנחנו נעשה את מה שעשינו כל השנה. ננסה לעשות משהו מיוחד כנגד כל הסיכויים, לשחק עם שפת הגוף הנכונה. לא נתנו לנו צ'אנס אחרי ה-7 באוקטובר שנהיה כאן. נצטרך לעשות עוד דבר מיוחד אחד. מדובר בשתי קבוצות איכותיות, קל זה לא הולך להיות. אנחנו יודעים איזו אווירה תהיה".
הקבוצה נחתה בארץ רק בשעות הבוקר אבל אין לה הרבה זמן לנוח או להתאושש. כבר מחר (שבת, 20:00) יפגשו שחקניו בהיכל הטוטו את הפועל חולון. בנוסף, ביום שישי - שלושה ימים לאחר המשחק באתונה - תפגוש מכבי את קריית אתא בחצי גמר הגביע.