כשאוסטין הולינס חתם במכבי ת"א בקיץ האחרון הכוונה הייתה שהוא יהיה בין השחקנים המובילים והדומיננטיים בסגל. השכר שלו (600 אלף דולר לעונה) נחשב לבין הגבוהים אצל הצהובים והוא עצמו בעל ותק ורזומה ביורוליג אחרי שלוש עונות במפעל, כך שהיה מוזר מאוד לראות אותו מקבל פחות מארבע דקות במשחק הראשון מול ז'לגיריס, מה שגרר לא מעט שמועות והשערות. כיום, חודש לאחר מכן הולינס נמצא בסיטואציה חדשה, אבל עתידו עדיין לוט בערפל.
במכבי ת"א ידעו בדיוק איזה סוג של שחקן הם מקבלים עם החתמתו של הולינס, זאת אחרי שעבר בשלוש השנים האחרונות בזניט סנט פטרסבורג ובכוכב האדום בלגרד זכה בשלושה תארים: אליפות סרביה, הגביע הסרבי ואליפות הליגה האדריאטית כשהוא מעמיד ממוצעים של 8.1 נקודות ו-1.9 ריבאונדים למשחק בליגה ו-8.9 נקודות לצד 2.1 ריבאונדים בליגה המקומית. להפתעת רבים הוא כלל לא נרשם לליגה הישראלית וגם לא לאף משחק בגביע ווינר, ובמשחק הראשון ביורוליג מול ז'לגיריס הוא נאלץ להסתפק בפחות מארבע דקות. בסביבת המועדון הסבירו את המצב בכך שהוא הגיע למכבי ת"א אחרי הפגרה עם כאבים בברכיים ואפילו דיברו על פציעה שבמועדון לא גילו לפני כן, ושבנוסף הוא לא כל כך הצליח להשתלב בשיטת המשחק של עודד קטש מבחינה התקפית.
2 צפייה בגלריה
אוסטין הולינס שחקן מכבי ת"א
אוסטין הולינס שחקן מכבי ת"א
לא נרשם לליגה ולגביע ווינר להפתעת רבים. אוסטין הולינס
(צילום: עוז מועלם)
אבל בדיוק אז הגיעה הפציעה של דארן היליארד. כשהיא עם שחקן פחות בסגל, מכבי ת"א הייתה חייבת להכניס את הולינס כמה שיותר מהר לעניינים כדי שהוא יוכל להוריד עומסים משאר השחקנים. מפחות מארבע דקות פתאום בארבעת המשחקים האחרונים הוא קיבל בממוצע 12.2 דקות, בהן רשם 3.5 נקודות עם 2.6 ריבאונדים למשחק ואפילו פתח בחמישייה בשלושה משחקים. המחמאות מאנשי המועדון הגיעו בעיקר על ההגנה הטובה שהציג במשחקים האלה ועל האופי הנוח שלו ועל כך שלמרות כל הסיטואציה הלא פשוטה, הוא לא הרים ידיים והמשיך לדגול בזה שבכל פעם שיעלו אותו הוא יעשה את המקסימום כדי לעזור לקבוצה. "עבורי המעמד של הולינס ברור מאוד", אמר קטש אחרי המשחק מול מונאקו בו הולינס פתח בחמישייה, "הוא חלק מהסגל, הכניסה שלו מבחינת הכושר והפיזיות הייתה יותר קשה מכולם, אבל אנחנו צריכים את היכולת שלו, בהתקפה ובעיקר בהגנה".
סימן השאלה הגדול הגיע עם החתמתו של ג׳יילן אדאמס, שבוע אחרי ההודעה על הפציעה של היליארד. ההתרשמות הראשונה הייתה שאדאמס ימלא את חסרונו של היליארד, ועם הזמן אחרי שהוא יחזור (אגב, זה אמור לקרות כבר הערב ב-21:15 מול באסקוניה), הולינס ישוחרר. אבל כיום בהתבוננות נוספת, גם של הצוות המקצועי שעדיין נמצא בניסוי וטעייה לגבי כל המצב החדש, ישנו סיכוי מסויסם שהולינס בכל זאת יישאר. יש לכך הרבה יתרונות וחסרונות. היתרון הראשון הוא שאדאמס דומה בסגנון המשחק שלו יותר לזה של לורנזו בראון ו-ווייד בולדווין, הוא נחשב יותר לפליימייקר מאשר הולינס ויודע לייצר גם לעצמו. כך שבזמן שאדאמס על הפרקט, אחד מהכוכבים יכול לקבל מעט מנוחה כי שניהם משחקים מעל ל-30 דקות למשחק, מה שעלול בהמשך לגרום להם לעייפות מצטברת. היתרון השני הוא שאדאמס לא נחשב לשחקן יקר, אפילו רחוק מזה. הוא גם לא בעל ניסיון ביורוליג או ותק בקבוצות גדולות באירופה, כך שהוא מגיע בלי אגו, ולא אמור להפוך את כל ההיררכיה הידועה כבר בתוך חדר ההלבשה.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'יילן אדאמס
שחקן מכבי ת"א ג'יילן אדאמס
תפס למכבי ת"א את הרישום השמיני והאחרון לליגה. אדאמס
(צילום: עוז מועלם)
אחת הבעיות הבולטות היא שאדאמס במשחק האחרון נרשם לראשונה לליגה הישראלית, ובכך ניצלה מכבי ת"א את הרישום השמיני והאחרון שלה. הכוונה הראשונית הייתה להכניס אותו כמה שיותר מהר לקצב, אבל מכיוון שהוא מקבל דקות בודדות ביורוליג מדי שבוע הוא לא יכול להשתלב בצורה האופטימלית בתוך הרוטציה. כדי לעשות את זה, הוא צריך גם לשחק בליגה הישראלית. הבעיה היא שהולינס לא רשום בעצמו לליגה, ומקבל בממוצע 12 דקות ביורוליג, מה שלא באמת מספיק לשחקן כדי לצבור ביטחון ולקבל תחושת שייכות, אבל גם זה עשוי להשתנות. בסופו של דבר אדאמס חתם במכבי ת"א רק לשלושה חודשים, ובאופן כללי לפי חוקי מנהלת הליגה כל קבוצה יכולה לרשום בעונה שלמה עד עשרה זרים כששמונה רשומים בו זמנית ועוד שניים שאפשר להחליף במהלך העונה ששניים אחרים נגרעים מהסגל. בכל מקרה, עם כל הפרגונים להולינס במשחקים האחרונים על ההגנה, הוא יצטרך להתאים את עצמו גם מבחינה התקפית, כך שימים יגידו מה יעלה בגורלו.