בני הרצליה השיגה אתמול (שני) ניצחון ביתי ראשון ושני ברציפות ועלתה למאזן חיובי - 2:3 - אחרי שגברה 66:80 על הפועל גליל עליון. שבועיים אחרי שהושפלה ע"י מכבי ת"א, הקבוצה של דן שמיר, שהורכבה כמעט כולה מחדש בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", הקדישה את השבוע וחצי האחרונים לאיחוד הקבוצה.
זה התחיל בשיחות של שמיר עצמו עם השחקנים לגבי שיתוף הפעולה, המשיך בדרך הטבעית ביותר שכללה שיחות ואנרגיות חיוביות בחדר ההלבשה בין השחקנים, ונראה בסוף על הפרקט אתמול בדמות 18 אסיסטים. בהרצליה הדגישו לזרים שאף אחד לא מוחזק בכוח, לראייה רוברט קרטר שעזב לא על רקע מקצועי, ואם שחקן לא מרגיש בנוח עם האזעקות שחזרו - הוא רשאי לעזוב.
1 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה דן שמיר
מאמן בני הרצליה דן שמיר
בהרצליה עסקו בשבוע וחצי האחרונים בחיבור הקבוצה מחדש. דן שמיר
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה מרוצים מטיילר סטון, שקלע בהופעת הבכורה שלו 14 נקודות. הפורוורד-סנטר, שהגיע במקומו של קרטר, מכיר מעברו שחקן אחר בקבוצה, אדריאן בנקס, שדאג לשילובו בימים האחרונים והדבר תורגם גם כן על הפרקט. גם איתן בורג, שמוצא אט אט את מקומו בסגל העבה של הרצליה, זכה למחמאות כשקבע שיא קריירה של 10 נקודות.
"לצד סטון הגיע גם מרקוס קאר, ושניהם עוזרים", הסביר שמיר את השינוי החיובי בקבוצתו. "מאז שהם הגיעו, יש הרבה יותר מאמץ לשחק ביחד גם בהגנה וגם בהתקפה. הדרך שבה אנחנו משחקים והאווירה שבה אנחנו משחקים יותר טובה. קבוצה צריכה זמן, היום היה מאתגר כי שיחקנו מול הרבה הגנות, אבל מצאנו לכל אחד את העמדה שלו. חמישה שחקנים אצלנו סיימו בדאבל פיגרס".
בשבוע הבא תארח הרצליה את נס ציונה למשחק ראשון עם קבוצה שווה לה מבחינת כמות זרים. יאיר קרביץ, שעזב בקיץ את הקבוצה מהשרון לכתומים, יזכה לקבלת פנים. "המשחק הזה יהיה מאו מאתגר", הוסיף שמיר לקראת. "הם קבוצה של קליעה, מהירות ואינטנסיביות ואנחנו נצטרך להתקדם בעצמנו וגם להתכונן למשחק מאוד קשה".

בגליל מודאגים מהסגל הקצר

בצד השני, גליל עליון רושמת הפסד רביעי מתוך שישה משחקים, אך בוחרת להסתכל על הצד החיובי: מירון רוינה סיים עם 16 נקודות והוסיף 14 כדורים חוזרים. הקבוצה של ברק פלג, שהייתה בתמונה עד הרבע השלישי, לא הצליחה לסגור פער דו ספרתי שנוצר עם העלייה מהמחצית.
"צריך לתת קרדיט להרצליה, הם תקפו אותנו במקומות שפגעו בנו, באו מוכנים לזה, "אמר פלג. "אנחנו גם מאוד קצרים כרגע, מאוד עייפים. גם את האנרגיה שאנחנו מנסים לגייס מדי פעם בריצות, כשזה לא הולך קשה לגייס עוד טיפה. נפלנו בעיקר בריבאונד התקפה ברבע השלישי, זה השפיע על הרוח שיצאה מהמפרשים על כל הזדמנות שנייה שיש להם. בסוף הם היו טובים מאיתנו".
פלג התייחס לכך שכעת קבוצתו צפויה לפגוש לא מעט קבוצות עם עומק בזרים, כאשר לגליל עצמה יש רק שניים: "זה סיפור חיינו. כל הזמן נהיה חסרים במציאות הנוכחות. קשה לנו להביא שחקנים, דשנו בזה כ"כ הרבה. אני גאה בחבורה שנמצאת, היא יום יום יורקת דם. מה שמירון רוינה עושה בשבילנו, בתור גבוה כמעט יחיד, שצריך לתת גוף. גם בסגנון המשחק שלנו לעבוד מאוד קשה, הוא עושה את זה מדהים. אם אני מוצא נחמה זה לראות את השחקנים האלה מקבלים הזדמנות ומנצלים אותה".