פיב"א לא מרחמת על הקבוצות הישראליות. הפועל גליל עליון ספגה הערב (ראשון) הפסד טכני נגד ליידן ביורופקאפ, לאחר ש"לא הצליחה לעמוד בדרישות האירוח של הרשויות הקפריסאיות".
בהודעה שנמסרה על-ידי התאחדות הכדורסל האירופית, נכתב, בין השאר: "פיב"א-אירופה ממשיכה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם איגודי הכדורסל בישראל ובקפריסין ועם הממשלות במאמץ לתמוך בקבוצות הישראליות ולאפשר להן לשחק במדינה נייטרלית, כפי שהוחלט בסוף השבוע".
1 צפייה בגלריה
ברק פלג
ברק פלג
מאמן גליל עליון, ברק פלג
(צילום: אפי שריר)
יו"ר גליל, טמיר אברהמס: "רצינו שיהיה ספורט כחול-לבן באירופה, אבל אנחנו מרגישים שמנסים לדחוק אותנו החוצה. אנחנו מנסים להגן על הזכויות שלנו, אבל באמת שזה מצב הזוי. כולנו ניסינו ועדיין מנסים לעזור, אבל זאת באמת תחושה לא נעימה. ההרגשה היא שרוצים להעיף אותנו מהמפעל".
בניגוד לגליל, הנציגות האחרות במפעל יערכו השבוע את הופעת הבכורה שלהן במשחקי חוץ: עירוני נס ציונה מול ברינדיזי האיטלקית, ובני הרצליה נגד אלבה פהרבאר ההונגרית.
בנס ציונה, שאמורה לשחק נגד הקבוצה ההונגרית ברביעי, לא מסתירים את הכעס על פיב"א והדרישה שלה לשחק באי השכן, שם דרשים עבור אירוח הקבוצה 35 אלף אירו רק להוצאות אבטחה. גם בבני הרצליה, שישחקו נגד ברינדיסי, טוענים שהתנאים שהוצבו בלתי אפשריים ולא רואים איך ניתן לקיים שלושה משחקים תוך עשרה ימים.