מינהלת הליגה הלאומית העבירה בשבוע החולף מכתב בהול ליו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, בדבר רצונה של מנהלת ליגת העל לשינוי מספר העולות. המכתב הינו תולדה של הקמת פורום של מינהלת ליגת העל לפעול לשינוי מספר העולות, וזאת למרות שעונת 2023/24 כבר החלה.
במכתב ציין יו"ר מינהלת ליגה לאומית, רון וורוטיצקי, כי "לאחר מאבק ממושך, מורכב ולא פשוט אישרה הנהלת איגוד הכדורסל שהחל מעונת 2019/20 והלאה 2 קבוצות תעפלנה מהליגה הלאומית לליגת העל. צעד זה אפשר לקבוצות מן הפריפריה לשחק בליגת העל ונפתחה הדלת ליותר ויותר שחקנים ישראלים".
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי רמת גן מניפים את צלחת האליפות של הליגה לאומית, בעונה שעברה
שחקני מכבי רמת גן מניפים את צלחת האליפות של הליגה לאומית, בעונה שעברה
שחקני מכבי רמת גן מניפים את צלחת האליפות של הליגה לאומית, בעונה שעברה
(עילאי אהרוני, מנהלת הליגה הלאומית, one)
עוד הוסיף וורוטיצקי במכתבו: "לא יעלה על הדעת כי איגוד הכדורסל יקיים פגישה עם כל גורם מטעם מינהלת ליגת העל וידון בשינוי מספר העולות. צעד זה נוגד את תקנון איגוד הכדורסל, שכן עונת המשחקים 2023/24 כבר החלה ולא ניתן לבצע שינוי מהותי במהלך העונה. מדובר בפתרום הקל והנוח ביותר עבור ליגת העל, אשר בכל פעם מחדש מוצאת אמתלה לשינוי מספר העולות. אין זה סוד כי מנהלת ליגת העל מעולם לא התלהבה לקבל את קבוצות הליגה הלאומית ואף הייתה מעדיפה ליגה סגורה".
במינהלת הליגה הלאומית שוקלים בימים אלה את צעדיהם ולפי דבריהם "מתכננים מאבק חסר פשרות. במינהלת הליגה הלאומית מסרו כי "מדובר בחוצפה שאין כמותה. אם בליגת העל רוצים לשחק ללא יורדות - הם מוזמנים לעשות זאת ושיישאו באחריות. ההחלטה שלהם לא צריכה לבוא על חשבון קבוצות הליגה הלאומית".