הפועל חולון נחתה אתמול (שני) בלוגו שבספרד, לקראת משחק החוץ ברביעי מול בראוגן (21:30) בליגת האלופות. כזכור, הקבוצה של עמית שרף גברה על הקבוצה הספרדית בשבוע שעבר וכעת, כשהיא עם שני ניצחונות מתוך שני משחקים, תקווה לרשום ניצחון שלישי, כזה שיבטיח לה לפחות את המקום בפליי-אין.
יממה לפני ההתמודדות, התקיימה היום הפגנה פרו-פלסטינית שקראה להדיח את הקבוצה הישראלית מהמפעל. הארגון "LUGO FOR PALESTINE" דרש במהלך ההפגנה כי "רשויות הספורט צריכות לאסור על קבוצות ישראליות להשתתף בתחרויות בינ"ל".
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חולון חוגגים
שחקני הפועל חולון חוגגים
ישלימו דאבל על בראוגן? שחקני חולון
(מתוך האתר של פיב"א)
חולון הגיעה ללוגו אחרי מסע ארוך ומעייף בדרכים שהחל בטיסה מריגה, שם נמצא הבית החדש של הקבוצה, לפורטו ומשם המשיכה באוטובוס ליעד בו יתקיים המשחק. הציפייה היא משחק חוץ קשה ואגרסיבי, ובשונה מהמשחק שהיה בבון לפני כשבועיים - גם עם קהל מקומי. יחד עם זאת, בחולון לא חוששים מפרובוקציות.
בקבוצה הדגישו אתמול שוב שלא ניתן לבנות שני הרכבים הן לליגה המקומית והן לליגת האלופות של פיב"א ואמרו ישירות: "לא יכולה להיות סיטואציה שהזר עושה מה שהוא רוצה. יש מלחמה, נכון. לא רוצה לחזור? נשחרר אותך. לא ייתכן שהקבוצה תחזור לארץ בהרכב קטן, 'תטחן' את הישראלים, תסכן אותם, ואז נפגוש את הזרים לאימון וחצי באלופות אחרי שהוא לא היה איתנו ארבעה ימים".
בצד המקצועי, ניק ג'ונסון יעמוד לראשונה לרשות המאמן עמית שרף. במועדון מספרים על כך שהחיבור שלו לשחקנים היה מידי וכי הוא בחור חיובי שיעזור לקבוצה בכל מה שקשור למשחקים שנותרו בשלב הבתים.
3 צפייה בגלריה
עמית שרף
עמית שרף
"המרחק מהמדינה והבית קשה לנו". שרף
(צילום: אתר פיב"א)
שרף התייחס למשחק מחר: "מצפים למשחק שני תוך שבוע נגד בראוגן, שתי הקבוצות מכירות אחת את השנייה ויעשו התאמות ספציפיות למשחק. נצטרך לעשות עבודה טובה יותר בירידה להגנה ובריבאונד, כדי לשלוט בקצב המשחק. לשמחתנו ניק מצטרף אלינו ויוסיף לנו קשיחות, נסיון ויעזור בהובלת הכדור".
"אנחנו מגיעים למשחק, חודש בדיוק אחרי שיצאנו מהארץ לתחילת המסע האירופי שלנו ונעשה הכל כדי לחזור עם ניצחון", הוסיף שרף. "המרחק מהמדינה ומהבית קשה לנו, אבל גם עוזר לנו לזכור שאנחנו משחקים בשביל משהו גדול יותר מאיתנו כרגע".
קפטן הקבוצה, ניב משגב, סיכם: "עוברת עלינו תקופה מאוד לא פשוטה ומאתגרת. כבר תקופה לא קצרה שאנחנו נמצאים מחוץ למדינה כשהמחשבות והלב נמצאים בארץ עם משפחות הקורבנות והנפגעים ועם המשפחות והחברים שלנו".
3 צפייה בגלריה
ניב משגב
ניב משגב
אופטימי. משגב
(צילום: עוז מועלם)
"בצד המקצועי יש לנו קבוצה עם מרקם אנושי מאוד מיוחד שעוזר לנו לעבור ביחד את התקופה הזאת, לעלות למשחקים, לתת הכל ולעשות את הכי טוב מבחינתנו", הוסיף משגב. "מצפה לנו משחק מול קבוצה חזקה שאנחנו מכירים טוב מאוד, קבוצה שעשתה לנו הרבה צרות במשחק שעבר. הצוות המקצועי עשה את ההתאמות ועבד איתנו על מה שהיה צריך לשפר. נקווה לחזור עם ניצחון ולעשות קצת טוב לאוהדים שלנו שאנחנו מאוד מתגעגעים אליהם".

במקום טורקיה: משחק חוץ בבוסניה

שלוש מארבע הנציגות במפעלים האירופיים היו מיועדות להתארח אצל קבוצות טורקיות בשבוע הבא, אך היום נודע כי הפועל חולון והפועל ירושלים יקיימו את משחק החוץ הזה במדינה נייטרלית, בעוד הפועל ת"א החליפה ביתיות עם בשיקטאש ביורוקאפ. המשחק של הסגולים אצל בורסאספור ושל זוכת הגביע אצל גלאטסראיי במסגרת ליגת האלופות של פיב"א ייערכו בבניה לוקה שבבוסניה.