היסטוריה בכדורסל הנשים הישראלי: מירנא סאייח בת ה-22 מבית לחם תהפוך הערב (ראשון) לשחקנית הפלסטינית הראשונה שתשחק בליגת העל.
רישומה של סאייח (1.68 מ') באס"א ירושלים הושלם והגארדית הצעירה צפויה לקבל דקות על הפרקט במשחק החוץ הסופר-קשה של קבוצתה מול אליצור רמלה (19:00, קריית מנחם), שיפתח את המחזור ה-17 בליגת העל. רמלה מדורגת שנייה בטבלה עם מאזן 4:12, ירושלים שמינית (12:4).
2 צפייה בגלריה
מירנה סאייח
מירנה סאייח
מירנה סאייח במדי אס"א ירושלים. תעשה היסטוריה
(צילום: פרטי)
סאייח הגיעה לירושלים בעונה שעברה, בתחילה לקבוצת הבת בליגה הארצית והחל מהקיץ לזו שבליגת העל. היא התאמנה מספטמבר במועדון וכעת, לאחר שנסגר רישומה והוחלט שתקבל הזדמנות - סאייח תזכה להופעת בכורה בליגה הבכירה בישראל.
סאייח היא סטודנטית להנהלת חשבונות מבית לחם ולפני שנתיים אף נבחרה ל-MVP של הליגה הפלסטינאית. "אנחנו בתהליך איתה, היא מאוד מחויבת ומאוד רוצה", סיפר מאמן אס"א ירושלים, אוהד גל. "פיזית אולי יהיה לה קצת קשה, אבל מבחינה טכנית היא נהדרת".
2 צפייה בגלריה
דניאל אדאמס
דניאל אדאמס
הכוכבת של אס"א ירושלים, דניאל אדאמס
(צילום: עודד קרני, מינהלת ליגת הנשים)
"לאס"א היא הגיעה כבר בשנה שעברה לליגה הארצית", המשיך גל. "שיחקה קצת וכשאני חזרתי לקבוצה הבוגרת בליגת העל - דיברתי עם חבר שלי שמאמן בליגה הפלסטינאית והוא אמר לי ששווה לתת לה צ'אנס. מאותו רגע היא מתאמנת איתנו. לקח לנו זמן להחליט יחד אם היא תשחק העונה או לא, בכל זאת כדי לא לשים אותה בסיטואציה שהיא לא רוצה. היא רוצה לגדול לסיפור הזה ובשנה הבאה אולי ללמוד תואר שני באוניברסיטה העברית".
גל סיפר על סאייח מבחינה מקצועית: "היא גארדית, טכנית, עם שליטה טובה בכדור וקליעה מצוינת. היא באה בגישה מאוד חיובית. אי אפשר שלא לחבב אותה. עושה מאמצי על להגיע כל אימון, בטח כשהיא צריכה לעשות את הדרך מאזור בית לחם".
ירושלים עלתה בשבוע שעבר מעל הקו האדום אחרי ניצחון 69:78 על בנות הרצליה. השחקנית המוכרת ביותר (וגם הכוכבת הגדולה) של הקבוצה היא הסנטרית האמריקאית דניאל אדאמס. לצידה ניתן למצוא גם את טיילור וורץ והסרבית תאודורה טורודיץ'.