משהו במאצ'אפ בין הפועל חולון לנס ציונה עובד מצוין לטובת האלופה, ואתמול (ראשון) הייתה הפעם השלישית העונה בה קלעו הסגולים מעל 100 נקודות על הכתומים, כאשר ניצחו 81:103. לראשונה מזה הרבה זמן לרשות גיא גודס והצוות המקצועי עמד סגל מלא, ושישה שחקנים קלעו מספר דו-ספרתי של נקודות. ניב משגב קבע שיא קריירה של 18 נקודות ופרדי בורדיון, ששב מפציעה רק בשבוע שעבר, קלע 12 נקודות והקדיש את הניצחון לאביו החורג המתמודד עם מחלת הסרטן ומאושפז.
בשישי הקרוב (14:00) תנעל חולוניה את העונה הסדירה במשחק חוץ בכפר בלום נגד גליל עליון במה שמכונה "משחק מוזר לשתי הקבוצות", בגלל שהוא לא יתרום דבר לקראת הסדרה בין השתיים. למרות שהמשחק לא קובע דבר, שכן חולון הבטיחה את המקום הרביעי ויתרון ביתיות, בקבוצה לוקחים ברצינות את המרחק ואת השעה המוקדמת, ולכן ייסעו למשחק כבר מחמישי בערב וישנו במלון באזור. אחת הסיבות להגעה לאזור ערב קודם היא המשחק הקודם בין שתי הקבוצות בצפון בדצמבר, בו חולון הפסידה, וגודס התלונן על כך שהשחקנים היו עייפים מהנסיעה.
2 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
מרוצה מהחיזוק. גודס
(צילום: עוז מועלם)
הסדרה אגב לא תיפתח בשבוע הבא, משום שבפרק הזמן הזה יהיו משחקי השלמה לקבוצות האחרות, וחולון היא היחידה שלוח הזמנים שלה שלא שובש - כך שהפסקה נוספת צפויה לקבוצה. יחד עם זאת, בקבוצה מודים שעדיין לא יודעים אם יעלו למשחק בשישי עם סגל משני. מי שישחק בוודאות הוא נתנאל ארצי, שקיבל אתמול את השחרור מהפועל אילת, והוצג בפתיחת המשחק וזכה לתשואות מהקהל.
גודס התייחס למשחק ולעתיד ואמר: "זה שהיה לנו סגל מלא רק משפר את הקבוצה. היה לנו חשוב לשחק טוב, ביחד, עם אנרגיות. אם נצליח הגנתית להיות יותר טובים וממוקדים - ההתקפה שלנו תהיה יתרון מסוים. ארצי? לא חושב שתהיה לו הרבה התאקלמות. הוא בסופו של דבר שחקן שבא להשלים, לעזור לקבוצה. הוא לא מישהו שלוקח כדור וסקור. זה בדיוק מה שצריכים, עוד גוף גדול. אצלי בראשון לציון שנה שעברה הוא שיחק בעמדה חמש בתחילת העונה והיה מצוין. הוא יכול לשמור על כל העמדות, זה עוד כוח מהספסל. ננסה להכניס אותו כמה שיותר מהר לעניינים ולרוטציה".
2 צפייה בגלריה
נתנאל ארצי
נתנאל ארצי
"הוא יכול לשמור על כל העמדות"
(צילום: עוז מועלם)
משגב הרחיב על המשחק ושיא הקריירה שלו: "אני חושב שמבחינה קבוצתית שיחקנו שוטף, רואים את זה בחלוקת הנקודות. הכדור זז יותר טוב. מבחינתי, הגעתי יותר אגרסיבי למשחק הזה, ולשם אני צריך להגיע כל משחק, בלי קשר לנקודות. צריכים להמשיך להיות אגרסיביים, גם מבחינת הקבוצה ולא רק אישית. כשאנחנו רצים דברים נראים טובים ואפשר לבוא יותר לידי ביטוי. אני חושב שזה שאנחנו מגיעים לפלייאוף עם ניצחונות זה משהו חשוב, גם לביטחון של הקבוצה. המשחק בשישי חשוב לנו ושנעשה את הניצחון הזה. בתוספת היום שקיבלנו את ארצי, אני חושב שהוא תוספת מאוד מאוד חשובה לנו".
בצד השני, נס ציונה עדיין לא ניצחה בבית העליון (הפסד שלישי ברציפות) כאשר כבר מחרתיים תארח את הפועל ירושלים למשחק השלמה בלב המושבה. בשבוע הבא תפגוש גם את מכבי ת"א לסגירת המשחק החסר, אך גם ניצחון ישאיר אותה במקום השישי. שאק ביוקנן, ששיחק שתי דקות בלבד, סובל מפציעה באצבע כבר תקופה ארוכה שהשפיעה עליו גם אתמול. בקבוצה מנסים לשמור על השחקן מבחינת מנוחה ומקווים שיחזור בפלייאוף.
רז אדם התייחס לכך שקבוצתו סופגת מחולון מספר נקודות תלת ספרתי במשך כל המפגשים בין השתיים העונה: "היא קבוצת ריצה מאוד טובה, ולא ירדנו מספיק מהר להגנה שזה משהו שמאוד פגע בנו. ספגנו 57 נקודות במחצית שזה משהו שלא יכול להיות. 17 שלשות שלהם באחוזים מאוד טובים (17/35, 49%) ונצטרך להשתפר בתחומים האלה".
אלעד חסין סיכם: "בעיניי חולון קבוצת הקליעה הכי טובה בליגה. הם קבוצת ריצה מאוד מסוכנת, ואנחנו לא אגרסיביים מספיק איתם ולא ממוקדים בדברים שאנחנו ממוקדים בהם. כנ"ל גם הירידה להגנה שפגעה בנו מאוד. גם כשעצרנו אותם- קיבלנו לייאפים בצד שני. אני רוצה לקוות ולהאמין שאנחנו כן יכולים לתת פייט לקבוצות האלה. הוכחנו את זה בעבר נגד קבוצות אחרות. ה-DNA שלנו הוא משחק מהיר, משחק ריצה ולפעמים זה עולה ביוקר. כולם צריכים להסתכל במראה ולשמור אחד על אחד יותר טוב כי עם הגנה כזו לא נוכל לנצח אף קבוצה שנפגוש בפלייאוף".