בהפועל ירושלים זועמים על החלטת מנהלת הליגה להזיז את המשחק הרביעי בסדרת רבע גמר הפלייאוף מול בני הרצליה ליום ראשון הקרוב אחרי שהודיעו רשמית על קיום המשחק במוצ"ש. בתחילה דווח כי באולם היובל בו אמור להיערך המשחק תתקיים הרקדה בשבת. אך הרצליה טוענת שזה התאריך עליו סוכם מראש עם מינהלת הליגה, ואין שום קשר לאירועי הרקדה. שני המועדונים הוציאו הודעות קשות עם חילופי ההאשמות.
בסיום המשחק אתמול בין שתי הקבוצות בו בני הרצליה יצאה עם הניצחון ששלח את הסדרה ל-1:1 ולקיום משחק רביעי בסדרה, הוציאה מנהלת הליגה הודעה על קיום המשחק במוצאי שבת הקרובה.
1 צפייה בגלריה
שחקני ירושלים והרצליה
שחקני ירושלים והרצליה
שחקני ירושלים והרצליה
(חגי מיכאלי, ONE)
מיד כשיצאה ההודעה על קיום המשחק בשבת, יו"ר בני הרצליה, אלדד אקוניס התפרץ בזעם על מנכ"ל מנהלת הליגה, שלומי פרי על קיום המשחק במוצאי שבת מאחר שבאולם היובל הובטח לעירייה על קיום הרקדה, אך למרות זאת במנהלת החליטו להשאיר את ההחלטה בעינה. לאחר דין ודברים וקיום שיחות עם עיריית הרצליה במינהלת הליגה עדכנו את הפועל ירושלים שיש מצב שבסופו של דבר יזיזו את המשחק ליום ראשון, הבעיה המרכזית היא כעת שבהפועל ירושלים מתנגדים בתוקף להזזת המשחק.
מהפועל ירושלים נמסר: "היום הודיעו ראשי המנהלת כי המשחק יידחה ליום ראשון. להלן העובדות: המשחק נקבע למוצ"ש כבר לפני שבועיים בתום המשחק אמש, יו"ר בני הרצליה תקף מילולית את מנכ"ל המנהלת שלומי פרי ודרש ממנו להזיז את המשחק לראשון. הדברים הגיעו עד כמעט לכדי עימות פיזי, וכל זאת לעיני העיתונאים שנכחו במשחק גורם רשמי בבני הרצליה הודיע אתמול כי אולם היובל יהיה תפוס במוצ"ש עקב "הרקדה". היום מודים בהרצליה שהיה מדובר בבדיחה. הבדיחה היא על מנהלת הליגה ועל כל אוהדי הכדורסל. הפועל ירושלים מתנגדת בכל תוקף לשינוי מועד המשחק לאחר שהצוות המקצועי כבר בנה הכנה מפורטת ולאחר שקהל אוהדיה כבר נערך למשחק כפי שפורסם במועדו המקורי", נמסר מהמועדון האדום.

הרצליה טוענת: התאריכים נקבעו מראש

בבני הרצליה הגיבו בזעם על ההודעה של ירושלים: "בשעות האחרונות פורסמו על ידי הפועל ירושלים ידיעות שנועדו לפגוע בבני הרצליה ובהכנות שלה להמשך סדרה הפלייאוף, להלהיט את האווירה. כפי שגורם בהפועל ירושלים אמר אתמול בסיום המשחק ליד חדרי ההלבשה - "נייצר כאן אא"ק אתונה 2".
"להלן העובדות: סדרת רבע הגמר בין הפועל ירושלים לבני הרצליה הייתה אמורה להיפתח בתאריכים 16-17 במאי, כמו כל שאר סדרות הליגה ובהתאם לתקנון ולמועדים שנקבעו בפתיחת העונה. מינהלת הליגה ביקשה מהרצליה לדחות את פתיחת סדרת הגמר ליום חמישי ה-18 לחודש, בטענה\בקשה שלירושלים יש אירוע פרטי שנקבע ל-17 לחודש. בסיכומו של עניין הוחלט כי הסדרה תיפתח ב-18 לחודש, תוך סיכום מראש על התאריכים של כל המשחקים בסדרה והבטחה שהפתיחה המאוחרת לא תיצור לחץ משחקים אם הסדרה תגיע למשחקים 4 ו-5".
"התאריך של משחק 4 נקבע מראש. אתמול, כדקה לאחר סיום המשחק הופתעה הקבוצה לראות פרסום באמצעי התקשורת של המנהלת שהמשחק יתקיים בשבת בניגוד לסיכום ובמה שנראה היה כניסיון לקבוע עובדות בשטח. זאת הסיבה שהיה דין ודברים בין יו"ר הקבוצה למנכ"ל המינהלת בסיום המשחק. היום בבוקר הודיעה הקבוצה בצורה מפורשת למנהלת, שהיא מצפה ממנה לעמוד בסיכום של התאריכים כמו שנקבעו בינהם. אין שום הרקדה ואין לנו צורך בשום תרגילים בשביל לדחות משחק".
ממינהלת הליגה נמסר בתגובה: "כמה ימים לפני תחילת הפיינל פור, הפועל ירושלים ביקשה להזיז את המשחק הראשון בסדרה מול בני הרצליה מה-17/5 ל-18/5 (ארבעה ימים לאחר הפיינל פור). המנהלת הלכה לקראתה למרות הלו״ז הצפוף הצפוי בפלייאוף ועל אף המחאות של בני הרצליה. לפי הלו"ז המתוכנן משחק 4 בסדרה היה אמור להיות ב-27/5 ומשחק 5 במידת הצורך ב-30/5. לבקשת הרצליה, משחק 4 יזוז ל-28/5 כפי שהתחשבנו קודם לכן בירושלים. עוד נציין שפנו אלינו אוהדים דתיים משתי הקבוצות וביקשו להזיז את המשחק בשל הקרבה לצאת שבת שאינה מאפשרת להם להגיע (השבת יוצאת בשעה 20:20). כאמור, משחק 5 ישוחק במידת הצורך ב-30/5. צר לנו על השיח הפומבי בין הקבוצות בשעות האחרונות. זה בטוח לא מוסיף כבוד לליגה ולענף שאנחנו כל כך אוהבים".