שמחה גדולה בצהוב, אכזבה עצומה באדום. ככה הסתיים אתמול (שבת) הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי אחרי 80:104 קליל במיוחד למכבי תל אביב על הפועל ירושלים במסגרת המחזור השלישי בליגה. עכשיו שתי הקבוצות מתפנות לשבוע קריטי באירופה.
אחרי שני הפסדים בליגת האלופות, תצוגת כדורסל מאכזבת ובעיקר רצף טעויות, היה אפשר להסיק מזה שהכיסא של מאמנה של הפועל ירושלים, אורן עמיאל, כבר יתחיל להתנדנד, אבל מהשיחה של המנכ״ל גיא הראל בסיום המשחק כשנכנס לחדר המאמנים ואמר להם "נקסט, הפנים ליום רביעי", אפשר להבין שהמצב קצת שונה.
3 צפייה בגלריה
אורן עמיאל
אורן עמיאל
עמיאל. הכיסא שלו אינו מתנדנד
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה עדיין רוצים לעשות קודם כל שינויים בסגל, כשעל הכוונת החתמת סנטר זר. בצוות המקצועי מחפשים בשבועות האחרונים אחר שחקן בעמדה הזו, אך לבינתיים מתקשים למצוא, ובמידה וזה אכן יקרה, הוא עשוי להחליף את ת'ון מייקר המאכזב, שכלל לא נרשם למשחק אתמול.
לירושלמים אין הרבה זמן לשקוע במחשבות על התבוסה, למרות שאחרי תצוגה כזו, כשההפרש כבר עלה ל-25 והיה נראה שלפרקים ארוכים מדי הם לא שמעו על המילה הגנה, יהיה להם קשה לשכוח מהערב הזה. אבל אין להם הרבה ברירות, כבר ביום רביעי הם יפגשו את סטאל אוסטרוב בחוץ, למפגש חשוב במיוחד, כאמור, אחרי שני הפסדים. עוד תוצאה רעה והחבורה של אורן עמיאל תהיה מרחק נגיעה מהדחה משפילה כבר בשלב הבתים של הצ'מפיונס.
"הייתה ציפייה גדולה מאוד למשחק הזה", אמר עמיאל בסיום. "יש לנו הרבה שחקנים שחוו את זה בפעם הראשונה, לשחק בהיכל מול קבוצת יורוליג. הרגשנו את המתח אצל השחקנים שלו, בסופו של דבר לא שמרנו בצורה שאנחנו בדרך כלל לא שומרים, לא היינו מספיק אגרסיביים, ומכבי ניצחו בצדק. להתלונן ולבכות זה רחמים עצמיים שאין להם מקום, אנחנו צריכים למצוא דרכים לעזור אחד לשני כדי לעשות דברים יותר טוב".
3 צפייה בגלריה
רטין אובאסוהן נדחף לספסל
רטין אובאסוהן נדחף לספסל
אובסהואן. ירושלים חייבת להתעורר באירופה
(צילום: עוז מועלם)
אחת הטעויות המרכזיות והבולטות לעין הייתה אי רישומו של מייקר למשחק. זה נכון שבקבוצה רצו להחזיר לעניינים את אנתוני בנט שלא שותף בשני משחקים, במיוחד כדי שיהיה בכושר סביר לקראת יום רביעי, אבל עם סגל כמו של מכבי ת"א, שמתבסס בעיקר על שחקני פנים, קשה מאוד להגיע בלי סנטר, כך שאולי היו צריכים לרשום את בנט ומייקר למשחק, ולוותר על שחקן אחר. "אם בנט לא היה משחק זה אומר ששבועיים הוא כבר לא משחק", הסביר עמיאל בסיום. הרגשנו ביטחון לרשום את גייטס, בדיעבד יכול להיות שהיינו צריכים לרשום את מייקר, אבל בשורה התחתונה אני לא מתחרט, ההחלטה הייתה רציונלית ועם היגיון מאחוריה".

בלייזר: "אם נוריד את הראש שלא שיחקנו ביורוליג, לא נשחק גם בליגה"

בצד הצהוב מאוד אהבו לראות את הכימיה הקבוצתית שנוצרה בשבוע וחצי האחרונים, כשאין ספק שהעובדה ששחקניו של יאניס ספרופולוס ניצחו בשני משחקי יורוליג רצופים גרמה לכל החיבור והנינוחות שיש בתוך הקבוצה והמועדון. "השחקנים נתנו את הכול בשביל הניצחון הזה", אמר המאמן היווני בסיום.
אין עוררין לכך שמתי שסקוטי ווילבקין רואה אדום הוא משתגע, ולטובה. בשלוש השנים האחרונות, במשחקים מול הפועל ירושלים, הוא העמיד ממוצע של 23 נקודות ו-5.2 אסיסטים, וגם הפעם לא עצר את עצמו כשרשם 18 נקודות ו-4 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
בלייזר מרחף להטבעה
בלייזר מרחף להטבעה
בלייזר מרחף להטבעה
(צילום: עוז מועלם)
מלבדו, מי שקיבלו את רוב המחמאות היו הישראלים שיצאו לגמרי מהרוטציה ביורוליג בשבועיים האחרונים ונראו מאוד מאוכזבים על הספסל, כמו ג׳ון דיברתולומיאו, עוז בלייזר ויפתח זיו. אתמול, ברגע שספרופולוס קרא להם לשחק הם החזירו לו על כל רגע ורגע מהקרדיט שנתן להם. "אהבתי את איך ששחקנים שלא שיחקו ביורוליג הופיעו", הוסיף ספרופולוס. "אנחנו קבוצה אחת ואנחנו צריכים את כולם. אני רוצה שהשחקנים יהיו מוכנים כשהקבוצה צריכה אותם, אם הם ימשיכו בכיוון הזה, תהיה להם גם הזדמנות ביורוליג".
בלייזר, שסיים את הערב עם 14 נקודות, סיכם: "יש לנו סגל חזק. חלק משחקים פחות, חלק יושבים בצד, זה חלק מלהיות במכבי ת"א. המשמעות של הישראלים היא גדולה בליגה, זה הלחם והחמאה שלנו להוכיח ומשם יגיעו ההזדמנויות שלנו. אם נוריד את הראש שלא שיחקנו, גם בליגה לא נשחק בסופו של דבר, אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל הזדמנות".
גם לצהובים אין הרבה זמן לשמוח ולחגוג, כשמחכה להם שבוע חשוב ביותר עם שני משחקים בהיכל, כבר ביום שלישי הם יארחו את ז'לגיריס קובנה, שמגיעה אחרי חמישה הפסדים רצופים ביורוליג (אבל מאזן 0:7 בליגה המקומית), וביום חמישי יארחו את מובילת הטבלה, ברצלונה.