אווירה אלימה ועוינת במשחק רבע גמר הפלייאוף של ליגת האלופות בין א.א.ק אתונה להפועל ירושלים. האוהדים היווניים התפרעו ביציעים, ירו זיקוקים וחזיזים לעבר אוהדי הקבוצה הישראלית ואף שרפו את דגל ישראל, במשחק בו הפסידה ירושלים 94:78 באתונה - ועמד על סף פיצוץ.
וזה לא רק זה. גם אבנים נזרקו לעבר חלק מ-500 האוהדים שעשו את הדרך מישראל, חלקם נפצעו. חלק מאותם אוהדים צייצו והעלו ברשתות החברתיות תמונות של האירועים האלימים. מהפועל ירושלים אף נמסר כי "יש פה כאוס ומחדל אבטחתי שאין כדוגמתו. יש לנו אוהדים שנפצעו ונפגעי חרדה".
5 צפייה בגלריה
חזיז באולם א.א.ק אתונה
חזיז באולם א.א.ק אתונה
אחד הזיקוקים שנורה באולם באתונה
(צילום: פרטי)
5 צפייה בגלריה
דגל ישראל השרוף היציע
דגל ישראל השרוף היציע
דגל ישראל השרוף היציע
(צילום: ראובן שוורץ, ONE)
בסיום המשחק הקבוצה הוציאה הודעה רשמית חריפה: "הפועל ירושלים רואה באירועים הקשים באתונה כלא פחות ממתקפת טרור על אוהדים ישראלים, שהגיעו בהמוניהם לתמוך בקבוצתם, כפי שהם עושים במשך שנים. לנוכח האירועים, במחצית המשחק בדקנו את כל דרכי הפעולה. הוצאת אוהדי הפועל ירושלים היא אופציה שנשללה על הסף בשל העובדה שאוהדים יוונים הקיפו את ההיכל והייתה סכנה ממשית למתקפה מחוץ לאולם. הפסקת המשחק נשקלה ברצינות, אך אנשי הביטחון הזהירו שההחלטה תוביל לכאוס מוחלט ולפוגרום אלים שהיה מסכן חיי אדם. המועדון לא יעבור על האירועים בשתיקה, תלונה חמורה תוגש לפיב"א".

"המשטרה היוונית לא עשתה כלום"

כבר בתחילת הערב קולות נפץ נשמעו באולם, מה שגרם להפסקת המשחק למשך מספר שניות. המשחק חודש כאשר הירי נרגע, אבל הפיצוצים הופיעו גם בהמשך. גם דגלי פלסטין ואש"ף נראו ביציע של הקבוצה המארחת, כשבהמשך אחד מאוהדי א.א.ק, כאמור, שרף את דגל ישראל.
יש לציין כי האוהדים הירושלמים קראו לקבוצה לרדת מהמגרש עוד במהלך הרבע השני. מנהל הקבוצה, עדי כהן סבן, דיבר במיקרופון במהלך אחד מפסקי הזמן כדי להרגיע את האוהדים והמועדון יתלונן כמובן על האירועים בפיב"א. השופטים דיברו עם אנשי שתי הקבוצות והחלו את הרבע השלישי, רק לאחר שהודיעו כי כל הקהל יחויב לצאת מהאולם בהתפרעות הבאה ביציעים.
5 צפייה בגלריה
היציעים והחזיזים באולם באתונה
היציעים והחזיזים באולם באתונה
היציעים והחזיזים באולם באתונה
(צילום: ראובן שוורץ, ONE)
5 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה
הפועל ירושלים א.א.ק אתונה
בראון מירושלים במהלך המשחק מול א.א.ק
(צילום: FIBA PHOTOS)
אחד מאוהדי ירושלים סיפר ל-ynet: "ההרגשה היא כמו באזור מלחמה. זה פשוט בושה שהמשטרה לא עושה כלום, הם מפחדים להיכנס אליהם ליציע. במקום זאת, הם הגיעו ליציע שלנו כדי שאם יקרה משהו - אז הם ינסו לעזור לנו".
אוהד נוסף הוסיף: "באתי לאתונה עם הילדה ואני פשוט מפחד להישאר ביציע. אני גם רואה כל הזמן אוהדים יוונים יוצאים עם הילדים החוצה כי הם מפחדים. הבעיה היא שסגרו אותנו ביציע ולא נותנים לנו אפילו לצאת החוצה".
5 צפייה בגלריה
דגל נשרף ביציע א.א.ק
דגל נשרף ביציע א.א.ק
דגל נשרף ביציע א.א.ק
(צילום באדיבות הפועל ירושלים)
אגב, זו לא הפעם הראשונה שאוהדי ירושלים זוכים לאווירה עוינת באתונה מול א.א.ק. כבר ב-2019 אוהדים מקומיים סינוורו את שחקני ירושלים בלייזר, הניפו דגלי חיזבאללה ופלסטין ושרפו את הדגל הישראלי.