אחרי שסיימה את מחנה האימונים בבלגרד וניצחה אתמול בטורניר ההכנה בבוסניה את טלקום אנקרה, שיחקה הפועל ירושלים הלילה (שישי) נגד פרטיזן בלגרד. מחזיקת הגביע ירדה למאזן 1:1 אחרי הפסד 86:81 בתום משחק צמוד.
זה היה משחק בו הסרבים היו טובים יותר בפתיחתו הודות לאקסים של ליגת העל זאק לידיי (ששיחק בעבר בהפועל גלבוע/גליל) וג'יימס ננאלי (ששיחק במכבי ת"א), שירה מספר שלשות. הזר החדש של ירושלים, מוריס אנדור, השאיר את האדומים מהבירה בתמונה ובסיום הרבע הראשון הובילה לקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' 20:30.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים קאדין קרינגטון
שחקן הפועל ירושלים קאדין קרינגטון
הפסד ראשון בתקופת ההכנה. קאדין קרינגטון
(צילום: הפועל ירושלים)
אותו אנדור הוביל את הירושלמים לריצת 5:20 ברבע השני, שהפכה את התוצאה. פרטיזן לא אמרה נואש וצמצמה את ההפרש, אבל החבורה של דז'יקיץ' היא זו שירדה למחצית ביתרון 43:47.
הרבע השלישי היה צמוד יותר, במהלכו פרטיזן חזרה להוביל, ואף קבוצה לא הגדילה את הפער לכדי בריחה. לקראת סוף הרבע ברינטון למאר העלה את הירושלמים ליתרון שלוש עם שלשה מדויקת ואסיסט לקאדין קרינגטון, הקפטן החדש של האדומים, אבל הסרבים צימקו עם סל בצבע, ובתום שלושה רבעים, 65:66 לירושלים.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן
שחקן הפועל ירושלים יובל זוסמן
יובל זוסמן בהגנה
(צילום: הפועל ירושלים)
בפתיחת הרבע האחרון ירושלים שלטה עם שלשה ועבירה של למאר, מה שהעלה את היתרון של הירושלמים לשבע, אבל לאחר מכן השחקנים בצעו ארבע עבירות תוקף ברצף. ריצת 0:7 של הסרבים לא הספיקה לרגעים כאשר זאק הנקינס השיב את היתרון. אולם במקביל הנקינס עצמו יחד עם כריס ג'ונסון יצאו בחמש עבירו לכל אחד. אצל הסרבים, פאנתר המשיך לצבור נקודות מהקו, אנדור ורנדולף עוד ניסו לצמק, אבל פוניטקה סגר את הסיפור, ובסיום, 86:81 לחבורה של אוברדוביץ'.
המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' בסיום: "אנחנו בהתחלה של דרך מאוד ארוכה. יצאנו למחנה ארוך ואינטנסיבי כדי שכל החבר'ה יתחברו, וצריך לזכור שלא מעט שחקנים התחלפו משנה שעברה כך שיש לא מעט עבודה כדי לחבר את כל החלקים. עדיין מאוד מוקדם לדעת לאיזה כיוון אנחנו הולכים, אבל בסך הכל אנחנו מרוצים עד כה".
על קבלת הפנים החמה מאוהדי פרטיזן אמר: "זה נחמד, זאת אהבה. ריגש אותי יותר שהם קראו בשמה של אמי מאשר בשמי"