זה היה קשה מאוד והגיע להארכה, אבל בסופו של דבר מכבי ת"א הצליחה לזכות הערב (ראשון) בתואר הראשון לעונת 2022/23. הצהובים ניצחו 84:88 את היריבה העירונית בגמר גביע ווינר והניפו את התואר. אלכס פוית'רס בלט עם 24 נקודות ו-7 ריבאונדים, לורנזו בראון שוב היה טוב עם 20 נקודות ו-9 אסיסטים, אבל גם 5 איבודים. קסבייר מנספורד הוביל את האדומים עם 23 נקודות, ג'ורדן מקריי קלע 17 והוסיף 5 כדורים חוזרים.
במהלך המשחק נרשמו עימותים אלימים בין אוהדי הפועל ת"א לשוטרים. במחאה, כל היציע המעודד של האדומים התרוקן.
2 צפייה בגלריה
היציע של אוהדי הפועל ת"א בדרבי
היציע של אוהדי הפועל ת"א בדרבי
היציע של אוהדי הפועל ת"א בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי ת"א עודד קטש אמר אחרי הניצחון: "היינו בשליטה, בטח הגנתית. הסתבכנו קצת עם עבירות וזה ערער אותנו קצת והיו גם שחקנים שנפלו מהרגליים בגלל העומס. היה משחק לא פשוט, יכולנו לעשות את זה יותר קל. דווקא הפעם ההתקפה שלנו לא זרמה מספיק. לא היינו מספיק מדויקים. הייתה פה עייפות גדולה במחצית השנייה ואולי הייתי צריך להרחיב את הרוטציה במחצית הראשונה".
על לורנזו בראון: "זה מה שהוא עושה, שולט במשחק. בהפועל ת"א יש אחד לא פחות טוב בניהול המשחק והוא לא שיחק היום. לורנזו הוא מסוג השחקנים שאתה שמח שבצד שלך". על המשחק: "לא חילקתי את הדקות מספיק טוב במחצית הראשונה ושילמנו על זה במחצית השנייה".
2 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
החמיא ללורנזו בראון. קטש
(צילום: עוז מועלם)
מאמן הפועל ת"א דני פרנקו אמר: "זה מין משחק כזה עם מטען גדול מאוד כי קודם כל באנו לפה כמו קבוצה שמאמינה שהיא יכולה לנצח. אני חושב שקצת יותר מדי האמנו והייתה לנו מחצית ראשונה לא טובה. למרות זאת הצלחנו במחצית השנייה לממש את התחושה שהייתה לנו שזה רק עניין של 3-2 דקות של מיקוד וריכוז שלנו ואפשר להפוך את המשחק הזה ולנצח".
פרנקו המשיך: "לא היינו מספיק אגרסיבים בצבע. אם פוית'רס הוא שחקן מצטיין והוא הלך אפס פעמים לקו היום אז זה עלינו. היינו צריכים לעשות שם עבודה יותר טובה. זה מאכזב. אמרתי לשחקנים שאני מסתכל על זה כתואר אם אנחנו לוקחים את זה ושזה טורניר תחילת עונה אם אנחנו לא לוקחים את זה. בסופו של דבר הפסדנו פה ב-4 אחרי הארכה, אז מפה והלאה אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בליגה".